וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצח בפיגוע: הרב שי אוחיון, בן 39 ואב לארבעה מפתח תקווה

עודכן לאחרונה: 26.8.2020 / 20:26

אוחיון, תושב העיר, נדקר בעת ששהה בצומת סגולה. "הוא היה בן אדם מיוחד ואכפתי, אנחנו בהלם", אמרו בני משפחתו. "לא יודעים איך לספר לילדים". המשטרה חושדת שהאירוע התרחש על רקע לאומני. נתניהו: "נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר"

בווידאו: זירת הדקירה בפתח תקווה/צילום: דיווחים בזמן אמת, נתיבי ישראל, משטרת ישראל ויותם רונן, עריכה: ניר חן

הרב שי אוחיון, תושב פתח תקווה בן 39, הוא הגבר שנרצח באירוע הדקירה היום (רביעי) בצומת סגולה בעיר. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. "הוא היה בן אדם מיוחד", סיפר גיסו, עופר כרז. "זה קשה מאוד לדבר עליו, זה תפס אותנו בהפתעה לגמרי. המשפחה בהלם".

"הוא למד בכולל בכפר סבא. אבא כזה לא יהיה, בעל כזה לא יהיה, וחתן כזה לא יהיה בחיים", הוסיף כרז. "הוא היה אבא מאוד אכפתי לילדים. עוד לא כולם יודעים, אנחנו לא יודעים איך לספר להם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לרב אוחיון: "בשעה קשה זו אני שולח נחמה למשפחת אוחיון לאחר קבלת הבשורה האיומה על הרצחו של הרב שי בידי מחבל נאלח". הוא הוסיף כי "אבד מעולמנו איש תורה, מעיין תבונה, אב משפחה, שהותיר אחריו ארבעה יתומים אותם אנו מאמצים אל ליבנו. לא נשקוט עד שימוצה הדין עם המחבל והמסייעים לו ולא נאפשר לטרור להרים ראשו".

שי אוחיון, נרצח בפיגוע בפתח תקווה, 26 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
"היה בן אדם מיוחד ואב אכפתי". הרב שי אוחיון שנרצח בפתח תקווה/צילום מסך, ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את תנחומיו למשפחת הנרצח. "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בדקירה בפתח תקווה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "הלב כואב. אנו מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר".

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הביע את צערו בפני המשפחה. "ארבעה ילדים התייתמו מאב היום, בפיגוע כואב שלקח את חייו של הרב שי אוחיון", כתב בפייסבוק. "הלוואי ויכולתי להציע נחמה לילדים שנפרדו מאב, למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. הלוואי והייתה דרך לרכך את הכאב. משפחת אוחיון היקרה, עם ישראל אתכם באבלכם הכבד. שלא תדעו עוד צער".

גנץ הוסיף כי "צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לעמוד על המשמר ולהילחם בכל זירה ובכל מקום במי שמנסה לפגוע בנו. בשולחים ובמפגעים".

זירת הדקירה בפתח תקווה 26 באוגוסט 2020. פלאש 90, פלאש 90
"נפעל למיצוי העונש החמור ביותר". זירת הדקירה בצומת סגולה, היום/פלאש 90, פלאש 90

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, השתתף בצער המשפחה. "התבשרנו בשעות האחרונות על אירוע קשה בו נרצח תושב העיר, הרב שי אוחיון, אב לארבעה, על ידי מחבל - בן עוולה", מסר גרינברג. "אני מבקש להשתתף בצער המשפחה ולחזק אותם בשעתם הקשה. עיריית פתח תקווה תעשה כל שביכולתה כדי לתמוך במשפחה האבלה ולתת להם מענה ככל שיידרש".

גרינברג הוסיף: "לצד האירוע הקשה, אני מודה לכוחות הביטחון וההצלה על פעילותם המהירה ועל תפיסת המחבל המתועב. אני קורא לגורמים האמונים על הנושא למצות את הדין במהרה עם המחבל, ועם אלו שסייעו לו. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון יידעו לשים את ידם במהרה על כל המעורבים באירוע".

זירת הדקירה בפתח תקווה 26 באוגוסט 2020. דוברות הצלה פתח תקווה, אתר רשמי
אוחיון נרצח בעת שהלך על המדרכה. זירת הדקירה, היום/אתר רשמי, דוברות הצלה פתח תקווה

מחקירה ראשונית עולה כי אוחיון הלך על המדרכה בצומת סגולה, אז ניגש אליו פלסטיני שהוציא סכין גדולה, דקר אותו כמה פעמים בחלקי גופו והחל להימלט. אוחיון נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים בילינסון בעיר, שם נקבע מותו.

החשוד בדקירה הוא תושב שכם בן 46, המחזיק באישור כניסה לישראל. אחד האזרחים שהיה בזירת האירוע רדף אחרי הדוקר לצד שוטרים שהשתלטו עליו ללא ירי. הוא נעצר והועבר לחקירת שב"כ. על פי החשד מדובר באירוע על רקע לאומני.

מהקלטת השיחה של אחד מעדי הראייה לקו 101 של מד"א, עולה כי החשוד ניסה לפגוע בבני אדם נוספים לאחר שדקר את אוחיון. "יש אדם דקור באמצע הכביש ליד תחנת אוטובוס בצומת סגולה לכיוון מזרח", אמר עד הראייה למוקדן החירום. "ראיתי שהוא מנסה לדקור עוד מישהו בהמשך, אבל אין עוד פצועים. הוא נתפס".

זירת הדקירה בפתח תקווה 26 באוגוסט 2020. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
"אזרח רדף אחרי הדוקר וצעק 'מחבל, מחבל'". זירת הדקירה בפ"ת, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

עד ראייה שהגיע למקום לאחר הדקירה, אמר כי הבחין באזרח שנקלע לזירה "רודף אחרי הדוקר עם אלה וצועק 'מחבל, מחבל'. הוא הצליח לפגוע בו ברגל ובדיוק המשטרה הגיעה". מפקד משטרת פתח תקווה סיפר כי "היום בשעה 13:00 נלכד חשוד שדקר קורבן בצומת סגולה. הוא החל בבריחה ונלכד עם הסכין על גופו".

עד ראייה נוסף סיפר כי "כל הזמן התבצע אחריו מרדף, עד שהוא נכנס סמוך למוסך, ומיד השתלטו עליו ואזקו אותו השוטרים והבחור עם האלה".

חובש מד"א חזקי פרקש סיפר כי "בסמוך לתחנת האוטובוס מצאנו את הנפגע שרוע עם כמה פצעי דקירה בפלג גופו העליון כשהוא ללא דופק ונשימה. ביצענו בו פעולות החייאה ועצירת דימומים והעלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א כשמצבו קריטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully