וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ: רצח שי אוחיון בפתח תקווה - פיגוע, המחבל שחזר את המעשה

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

31.8.2020 / 17:01

בחקירה משולבת של שב"כ והמשטרה עלה כי המפגע, ח'ליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת בן ה-46 מהכפר רוג'יב הסמוך לשכם, הצטייד בסכין וביצע את הפיגוע ממניע לאומני. במהלך חקירתו שיחזר את המעשה

בווידאו: כוחות צה"ל בבית המחבל שביצע את הפיגוע בפתח תקווה/צילום: דובר צה"ל

שב"כ הודיע היום (שני) כי אירוע הדקירה שבו נרצח הרב שי אוחיון בפתח תקווה בסוף השבוע שעבר, הוא פיגוע טרור. לפי הודעת שב"כ, המפגע, ח'ליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, בן 46 מהכפר רוג'יב הסמוך לשכם, החזיק בהיתר עבודה בישראל לפיו הוא רשאי לעבוד בארץ, ולחזור מדי יום לאזור מגוריו בשטחי הגדה. הוא הפר את תנאי ההיתר בכך ששהה בישראל ברציפות כמה ימים עד למועד הפיגוע.

בחקירה משולבת של שב"כ והמשטרה, עלה כי המפגע הצטייד בסכין וביצע את הפיגוע ממניע לאומני. כמו כן, במהלך חקירתו, הוא שיחזר את מעשיו. ראש צוות החוקרים עדכן את משפחת הנרצח לפני הפרסום.

ח'אלד דוויכאת, אחיו של ח'ליל שביצע את הפיגוע, סיפר בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כי אחיו הוא גבר נשוי ואב לשש בנות, כשהגדולה בת 20 והצעירה בת 9 חודשים. לדבריו של האח, "יותר מעשור הוא לא נכנס לקו הירוק לעבוד, וקיבל את אישור העבודה אחרי חג הקורבן האחרון. הוא יצא לעבודה למשך עשרה ימים ונשאר ללון שם".

זירת הדקירה בפתח תקווה 26 באוגוסט 2020. פלאש 90, פלאש 90
זירת הדקירה בפתח תקווה/פלאש 90, פלאש 90

הוא סיפר שלאחר דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם לא היו פיגועי דקירה במשך כל השנה האחרונה, אדם אחד דקר את המנוח, והאשים את אחיו. "הוא היה במקום האירוע משום שיצא להביא אוכל", הבהיר ח'אלד.

בנוסף לכך, האח תהה מדוע למרות הימצאות מצלמות רבות באזור, לא פורסמה תמונה מהאירוע עצמו, של גופת המנוח או "אפילו לא טיפת דם". הוא הוסיף כי "בקטעים שפורסמו לאחר הדקירה נראה ח'ליל כשהוא צועד רגיל ורגוע, חוצה את הרחוב מבלי להביט לאחור חובש מסכה כחוק, ומופתע כשנעצר על ידי המשטרה". לדבריו, "שב"כ לא מסוגל לחשוף את העבריין האמיתי ואין לאיש צעיר ושפוי שום סיבה לפגוע במשפחתו וביתו, תוך אפשרות שהוא בעצמו ייהרג".

עוד בוואלה!

הנרצח בפיגוע: הרב שי אוחיון, בן 39 ואב לארבעה מפתח תקווה

לכתבה המלאה
שי אוחיון, נרצח בפיגוע בפתח תקווה, 26 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
הנרצח בפיגוע, הרב שי אוחיון/צילום מסך, ללא

מחקירה ראשונית של הפיגוע עלה כי אוחיון הלך על המדרכה בצומת סגולה, אז ניגש אליו פלסטיני שהוציא סכין גדולה, דקר אותו כמה פעמים בחלקי גופו והחל להימלט מהמקום. אוחיון נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים בילינסון בעיר, שם נקבע מותו. אחד האזרחים שהיה בזירת האירוע רדף אחרי הדוקר, ח'ליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, לצד שוטרים שהשתלטו עליו ללא ירי. הוא נעצר והועבר לחקירת שב"כ.

הלווית הרב שי אוחיון שנרצח בפיגוע הדקירה בפתח תקווה, 27 באוגוסט 2020. נועם רבקין \ פלאש 90, פלאש 90
הלוויית הרב שי אוחיון שנרצח בפיגוע הדקירה בפתח תקווה/פלאש 90, נועם רבקין \ פלאש 90

"הוא היה בן אדם מיוחד", סיפר גיסו של הרב אוחיון שנרצח בפיגוע, עופר כרז. "זה קשה מאוד לדבר עליו, זה תפס אותנו בהפתעה לגמרי. המשפחה בהלם". כרז הוסיף כי "הוא למד בכולל בכפר סבא. אבא כזה לא יהיה, בעל כזה לא יהיה, וחתן כזה לא יהיה בחיים, הוא היה אבא מאוד אכפתי לילדים. עוד לא כולם יודעים, אנחנו לא יודעים איך לספר להם".

יום קודם לכן הותר לפרסום כי פלסטיני תושב ג'נין נעצר ביום שבת בחשד לביצוע פיגוע דקירה בראש העין. באירוע הדקירה, שהתרחש ב-15 באוגוסט, נפצע אזרח ישראלי בשנות ה-30 לחייו באורח קשה. החשוד, ששהה באופן בלתי חוקי בישראל, נעצר בתום חקירה משותפת של שב"כ, המשטרה וצה"ל. בנוסף אליו, נעצרו עוד שלושה חשודים בסיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully