וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוק הרמטכ"ל ביצע נחיתת חירום בשל תקלה טכנית; אין נפגעים

1.11.2020 / 14:54

כלי הטיס מדגם "ינשוף", בו שהה הרמטכ"ל כוכבי, נאלץ לנחות בבסיס במרכז הארץ בשל תקלה טכנית במנוע. מצה"ל נמסר כי המסוק נחת בשלום וללא נפגעים. באוגוסט, קרקע חיל האוויר את כלל המסוקים מדגם זה בשל ריבוי תקלות. האירוע יתוחקר

בווידאו: מסוק האפאצ׳י/צילום: אמיר בוחבוט

מסוק חיל האוויר שהטיס את הרמטכ"ל אביב כוכבי נאלץ לבצע היום (ראשון) נחיתת חירום בשל תקלה טכנית במנוע. כלי הטיס, מדגם "ינשוף", נחת בשלום בבסיס צבאי במרכז הארץ. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים או נזק וכי האירוע ייבדק. האירוע מתרחש לאחר שבאוגוסט, הוחלט בחיל האוויר לקרקע את כלל המסוקים מאותו הדגם בשל ריבוי תקלות טכניות, כשגם ביולי נאלץ מסוק הרמטכ"ל לבצע נחיתת חירום.

המסוק, של טייסת 123 בחיל האוויר, ביצע את הנחיתה לאחר שאירע כשל במנוע. בצה"ל הגדירו את התקלה כ"קלה" והבהירו כי בכוונתם לבדוק את נסיבות האירוע.

אירוע זה מתרחש כאמור כחודשיים לאחר שבצבא הוחלט לקרקע את כלל המסוקים מדגם "ינשוף". זאת - בשל ריבוי תקלות טכניות. אז, הסבירו גורמים בחיל האוויר כי "כשמפקד חיל האוויר מחליט לקרקע מערך שלם זה אומר שיש תקלה שלא יודעים כיצד לפתור אותה או מה הסיבה שבגללה נגרמה".

התרגיל הצבאי חץ קטלני, 29 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. מסוק חיל האוויר במהלך תרגיל "חץ קטלני", בשבוע שעבר/דובר צה"ל

סיבה אפשרית נוספת להחלטה, אותה מנו הגורמים, עשויה להיות "הרצון של מפקד חיל האוויר להזהיר ולטלטל את המערך כולו", כך לדברי הגורמים.

בנוסף לכך, הגורמים התריעו מפני הטיפול הלקוי במסוקים עליו מצביעות התקלות. "בשנים האחרונות נאבק חיל האוויר לפתח ולקדם את המערך הטכני ואת הטיפול בכלי הטיס השונים. לא בכל התחומים המוטיבציה גבוהה", נמסר אז.

הרמטכל אביב כוכבי מסייר בבני ברק עם ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
יצא בשלום, כוכבי/ראובן קסטרו

ב-8 ביולי, נאלץ מסוקו של כוכבי - מאותו הדגם - לנחות בשל תקלה שהוגדרה אז בצבא כ"חמורה". זאת, משום שלאחר ההמראה ממנחת "אלדר", בגובה של מאה מטרים מעל הקרקע, חווה צוות האוויר "הזדקרות מדחס", שלווה בפיצוץ וזמזום רצוף מאזור המנוע.

בעקבות זאת, החליט צוות המסוק לתפעל את התקלה בעודו באוויר, ככל הניתן, אך לבסוף נאלץ הטייס להחליף מצערות ולבצע נחיתת חירום, כשרק מנוע בודד פועל. בתחקיר האירוע התגלה כי חלק מהלהבים התפרקו בתוך המדחס, ככל הנראה בגלל קורוזיה. בעקבות אירוע זה, ושורת תקלות נוספות במסוקי "ינשוף", החליט אז מפקד חיל האוויר לקרקע את המערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully