וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוקי הבלקהוק של חיל האוויר יקורקעו בעקבות שורת תקלות: "נורה אדומה"

17.8.2020 / 8:10

מפקד חיל האוויר החליט להשבית את מערך המסוקים מסוג "ינשוף" מפעילות אימונים ותובלות, לאחר תקלות טכניות שהתגלו במנועים בתקופה האחרונה. לדברי גורמים בחיל, האירועים מצביעים על איכות האחזקה הלקויה של כלי הטיס. "ההחלטה נובעת מרצון להזהיר ולטלטל הת המערך כולו"

בווידאו: מטוסי קרב טסו מעל דכאו במסגרת תרגיל חיל האוויר בגרמניה/צילום: דובר צה"ל, עריכה: שאול אדם

‏מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, החליט היום (שני) על קרקוע מערך מסוקי הינשוף (בלקהוק) מפעילות אימונים ותובלות בעקבות כמה תקלות טכניות שהתרחשו במנועי המסוקים בחודשיים האחרונים. המערך הטכני של חיל האוויר יחקור את הסיבות לאירועים, ועד לסיומה יקורקע המערך, למעט פעילות מבצעית.

גורמים בחיל הסבירו על המניעים האפשריים להחלטה. "כשמפקד חיל האוויר מחליט לקרקע מערך שלם זה אומר שיש תקלה שלא יודעים כיצד לפתור אותה או מה הסיבה שבגללה נגרמה, אך יש גם סיבה שלישית והיא נובעת מהרצון של מפקד חיל האוויר להזהיר ולטלטל את המערך כולו".

מסוק בלקהוק של חיל האוויר. חיל האוויר, אתר רשמי
מסוק "בלקהוק" של חיל האוויר/אתר רשמי, חיל האוויר

כמו כן, התריעו הגורמים מפני הטיפול הלקוי במסוקים עליו מצביעות התקלות. "בשנים האחרונות נאבק חיל האוויר לפתח ולקדם את המערך הטכני ואת הטיפול בכלי הטיס השונים. לא בכל התחומים המוטיבציה גבוהה. האירועים שהתרחשו בחודש האחרון לא בהכרח מצביעים על כשל טכני אלא גם על איכות האחזקה. זו נורה אדומה".

אירוע הבטיחות המשמעותי האחרון שהתרחש בחיל אירע בסוף השנה שעברה, כשמסוק מסוג יסעור ועליו 11 לוחמי שלדג נחת נחיתת חירום סמוך לקיבוץ בית קמה. המקום הוכרז באופן חריג כשטח צבאי סגור, אולם לא היו נפגעים. מהבדיקה שנערכה לאחריו בהוראת מפקד החיל נורקין, עלה כי טייס בחיל זיהה אש חריגה בממסר באותו מסוק, דיווח עליה - ואף על פי כן טייסי המסוק לא קיבלו הוראה לטוס רק בקרבת הבסיס. המערך כולו קורקע בעקבות התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully