וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעש בטורקיה: בן 70 חולץ אחרי 34 שעות, מניין ההרוגים עלה ל-49

1.11.2020 / 12:30

צוותי ההצלה איתרו את הלכוד בין ההריסות באיזמיר, והוא פונה לבית החולים. "מעולם לא איבדתי תקווה", אמר. כ-900 בני אדם נפצעו ברעידת האדמה, שהכתה גם ביוון

בווידאו: חיפוש ניצולים בין ההריסות אחרי רעידת האדמה באיזמיר טורקיה/צילום: רויטרס

אדם בן 70 חולץ היום (ראשון) מאחד המבנים שקרסו במערב טורקיה, כ-34 שעות אחרי שרעידת אדמה חזקה בים האגאי הכתה במדינה וביוון השכנה. מניין ההרוגים באיזמיר, העיר השלישית בגודלה בטורקיה, עלה ללפחות 49, ומספר הפצועים נעמד על כ-900 איש. בנוסף לכך, שני נערים נהרגו באי היווני סאמוס בשישי ולפחות 19 בני אדם נוספים נפצעו.

הרעש, שעוצמתו הייתה בין 6.6 ל-7.0, הורגש גם באיסטנבול ובבירת יוון אתונה. מאז יום שישי, נרשמו מאות רעשי משנה באזור, שידוע כמועד לרעידות אדמה. הרעש גרם למיני-צונאמי שהציף חלקים מאיזמיר ומהאי סאמוס, שמצפון לו היה מוקד הרעש.

אהמט צ'יטים, בן 70, חולץ מההריסות קצת אחרי חצות ופונה לבית חולים. "מעולם לא איבדתי תקווה", אמר הניצול, שצוטט על ידי שר הבריאות, פהרטין קוצ'ה.

כוחות הצהלה מחפשים ניצולים בין ההריסות בעקבות רעידת האדמה שפקדה את איזמיר, טורקיה 1 בנובמבר 2020. AP
עובדים מסביב לשעון. צוותי החילוץ באיזמיר, היום/AP
נזקי רעידת האדמה שפקדה את איזמיר, טורקיה 1 באוקטובר 2020. AP
"אם הם בחיים, יש לנו הזדמנות לחלץ אותם עד 72 שעות"/AP

צוותי החיפוש וההצלה המשיכו את עבודתם בתשעה מבנים שקרסו באיזמיר, יומיים אחרי האסון. סוכנות האסונות ומצבי החירום של טורקיה אמרה כי יותר מ-5,700 בני אדם משתתפים בפעולות החילוץ, בהם עובדים בסוכנויות ממשלתיות, רשויות מקומיות וארגונים לא ממשלתיים. מאות אחרים מחלקים מזון, מעניקים עזרה נפשית ועורכים בקרת נזקים.

"אם הם בחיים, יש לנו הזדמנות של עד 72 שעות לחלץ אותם", אמר סגן הנשיא פואט אוקטאי לכתבים. "אינשאללה שזה יקרה". בין הניצולים שחולצו מבין ההריסות גם כלבים, חתולים וארנבים.

אחרי חודשים של מתיחות, יוון וטורקיה החליפו מסרים של סולידריות מאז רעידת האדמה. אנקרה, שחוותה את מירב הנזק, הודתה למדינות זרות שהציעו עזרה - בהן ישראל - ולארגונים בינלאומיים.
רעידת האדמה הכתה בטורקיה בזמן שהיא כבר נאנקת תחת מיתון כלכלי ומגיפת הקורונה. יותר מעשרת אלפים איש מתו מהנגיף בטורקיה. גם השכנה יוון חווה התפרצות מחודשת, והטילה סגר חלקי חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully