וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

218 אובחנו בקורונה ביממה האחרונה; שלב הניסוי בחיסון הישראלי יצא היום לדרך

1.11.2020 / 8:03

הניסויים יחלו הבוקר בשיבא ובהדסה, כשהירידה בתחלואה נמשכת. כ-3% מהנבדקים אמש חיוביים לנגיף. בבתי החולים מאושפזים 735 חולים, מהם 180 מונשמים ו-404 חולים קשה. נתניהו בשיבא: "רואים את האור בקצה המנהרה". גנץ: "הנסיין הראשון ביקש עזרה וסיפר לי שהחליף 3 עבודות"

בווידאו: החל בישראל שלב הניסויים הקליני בחיסון לקורונה - נתניהו גנץ ואדלשטיין מתייחסים לניסוי/צילום: לע"מ

בבתי החולים הדסה עין כרם ושיבא בתל השומר החל הבוקר (ראשון) שלב הניסויים בבני אדם בחיסון לקורונה שפותח על ידי המכון הביולוגי בנס ציונה. שני הנסיינים הראשונים הם ענר אוטולנגי בן ה-34, ושגב הראל בן ה-26. בשלב זה, הם אינם יודעים מי מהם קיבל חיסון הדמה - המשמש לקבוצת ביקורת במסגרת הניסוי, ומי קיבל את החיסון האמיתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין, הגיעו למרכז הרפואי שיבא בתל השומר לברך את הצוותים הרפואיים ומשתתפי הניסוי. נתניהו הודיע כי שוחח עם מנהיגים מהעולם על מנת להבטיח ייבוא של חיסונים לישראל אם יאושרו לפני החיסון הישראלי, במטרה לחסן את כלל האוכלוסייה.

"שוחחתי על כך עם מייק פנס ידידי, אנגלה מרקל, מנהיג הודו, פוטין ועם נשיא איטליה", אמר. "באמצעי כזה או אחר - באמצעות ייצור עצמי ובאמצעות הבאה של חיסונים לארץ - נביא מספיק חיסונים לכל אזרחי ישראל ונוכל סוף סוף להשתחרר מהמגיפה". נתניהו הבהיר כי "זה לא יקרה מיד, אבל אני רואה את האור בקצה המנהרה".

החסיון לקורונה שיב"א, תל השומר 1 בנובמר 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
החיסון הראשון לקורונה בישראל בבי"ח שיבא בתל השומר, היום/ראובן קסטרו

שר הביטחון בני גנץ, התייחס בדבריו לסוגיית התקציב ושלח ביקורת מרומזת לעבר ראש הממשלה. "אני רוצה לספר מה היו המילים של מי שקיבל את החיסון לפני שעה: 'תעזרו לנו, אני החלפתי שלוש עבודות מאז שהתחיל המשבר'", סיפר. "אדוני ראש הממשלה", קרא גנץ, "אנחנו לא יכולים להסתפק בעזרה לבריאות, חייבים לעזור לכלכלה". הוא הוסיף כי בשל המצב הכלכלי, "החברה מתפרקת לנו מול העיניים".

גנץ איחל "בריאות טובה לכל המתחסנים" והצטרף לדבריו האופטימיים של ראש הממשלה. "אני חושב שבסופו של דבר ניכרים אנשי הסיירת הרפואית של מדינת ישראל במכון הביולוגי, ביחידות הניסוי בבתי החולים ובמשרדים השונים שעוסקים בבריאות", אמר. "יש סיבה לאופטימיות כי עושים עבודה מצויינת, אבל זהירה - כי ייקח זמן להבין את התוצאות של הניסוי".

שר הביטחון, בני גנץ במהלך הצהרתו בביה"ח שיבא, תל השומר 1 בנובמבר 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"ראש הממשלה, אנחנו חייבים לעזור לכלכלה". גנץ בשיבא, הבוקר/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הבריאות יולי אדלשטיין, קרא לציבור להיאזר בסבלנות ולהימנע משיח לעומתי בין מגזרים. "אנחנו בשלב קריטי של היציאה מהסגר, אנחנו עוד פעם מפתחים את השיח -למה הדשא של הירק יותר ירוק, למה שם פתוח ואצלי סגור", אמר.

אדלשטיין הבהיר כי כל החלטה לגבי יציאה מהסגר תיעשה על בסיס מקצועי. "יש החלטות של שכל ישר ומולם יש פופוליזם", אמר "אנחנו כקבינט הקורונה נעשה יציאה אחראית מהסגר, שלא נגיע למקום של מדינות אירופה שמשלמות מחיר יקר".

שר הבריאות בירך את הנסיינים ושיבח את אנשי המכון הביולוגי שעבדו על פיתוח החיסון. "הנסיינים לוקחים סיכון מסויים, אבל הם עוזרים לעם ישראל להגיע לחיסון", ציין. "אנחנו הופכים כל אבן כדי לראות איפה יש התקדמות בחיסונים, גם במדינות זרות וגם מכון הביולוגי". הוא הוסיף כי "אם נצליח בחיסון, לא נהיה רק הראשונים בתור, אלא נביא בשורה של תיקון לעולם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ, עם הנסיין הראשון, שגב הראל, לאחר שקיבל את חיסון הקורונה הראשון שפותח במכון הביולוגי בביה"ח שיב"א (תל השומר) 1 בנובמר 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, משרד הביטחון
נתניהו וגנץ מבקרים את הנסיין הראשון בחיסון לקורונה בבי"ח שיבא, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ענר אוטולנגי, תושב טללים שבדרום, התייצב הבוקר בבית החולים הדסה לקראת הניסוי. "אני מרגיש טוב, מתרגש מעט", אמר לפני קבלת החיסון. "אני ממליץ לכמה שיותר אנשים להצטרף לניסוי ולעזור לציבור כולו".

הראל, תושב שדה נחמיה, קיבל את החיסון בבית החולים שיבא, לשם צפויים להגיע גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, על מנת לצפות בהתקדמות.

החיסון של המכון למחקר ביולוגי בבית החולים שיבא, תל השומר 1 בנובמר 2020. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון., משרד הביטחון
מראשוני הנסיינים. הראל/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון.

השניים התנדבו לניסוי אחרי שעמדו ברשימת הדרישות הכוללת בין היתר גיל ומצב רפואי תקין. לקראת החיסון הם עברו בדיקות הכוללות בדיקת שתן ובדיקות דם. לאחר מכן התאשפזו במשך יממה בבתי החולים. השניים יגיעו לביקורת נוספת כבר בשבוע הבא. לאחר שתבחן השפעת הניסוי על השניים, ימשיך המכון הביולוגי בניסוי שלו.

אם ב-24 השעות הקרובות מצבם יהיה תקין, בעוד כמה ימים בכל יום יקבלו חיסון שני נסיינים אחרים למשך שלושה שבועות. סך הכל 80 נסיינים. לאחר מכן, יעלה מספר הנסיינים לאלף.

ענר אוטולנגי בן ה-34, תושב קיבוץ תללים בדרום, הראשון שיקבל בהדסה עין כרם את החיסון לקורונה שפותח במכון הביולוגי 1 בנובמבר 2020. דוברות הדסה, אתר רשמי
יאושפז ל-24 שעות. אוטולנגי/אתר רשמי, דוברות הדסה

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 218 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-313,590. אתמול התקבלו תוצאות עבור 7,946 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 11,254. בבתי החולים מאושפזים 735 חולים, מתוכם 180 מונשמים ו-404 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,541 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 674 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 52,615, מתוכן 2.1% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully