וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מחו נגד נתניהו בירושלים ובתל אביב; מפגינים הותקפו

המוחים נגד השחיתות השלטונית התאספו בעשרות צמתים, גשרים ומחלפים וציינו 25 שנים לרצח רבין. בת"א ובבירה התקיימו תהלוכות, והמשטרה פתחה בחקירה בשל תקיפת בלשים סמויים בידי מפגינים בכיכר ציון, וכן בגין תקיפת מפגינים ברמת גן ובהוד השרון

בווידאו: הפגנות הדגלים השחורים ברחבי הארץ/צילום: מחאת הדגלים השחורים, סאטוויו עריכה: אסף דרורי

ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית נמשכו גם הערב (שבת) בעשרות מוקדים ברחבי המדינה - זה השבוע ה-19 ברציפות. אלפי מפגינים הגיעו לירושלים ותל אביב, ובערים רבות אחרות בצפון, במרכז ובדרום התקיימו הפגנות נוספות.

בירושלים, המוחים הגיעו לכיכר ציון, ומשם הם יצאו בצעדה למעונו של נתניהו ברחוב בלפור בבירה וציינו 25 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. לפניה, נערכה צעדה בדרישה לחקור את פרשת הצוללות וכלי השיט, מגשר חמד ועד כיכר ציון. בתל אביב, המפגינים התרכזו בכיכר רבין, ובמהלך הערב יצאו לצעדה ברחבי העיר.

גם הערב אירעו כמה אירועים אלימים במקודי הפגנה. בכיכר ציון, המשטרה עיכבה לחקירה שני חשודים בגין השחתת שלטים של מפגינים. בתיעוד של המקרה, נראו צעירים משחיתים כרזות של מפגיני שלום עכשיו בכיכר. באירוע נוסף, טענו מפגינים כי הותקפו בידי שוטרים סמויים שצעדו מאחוריהם מאזור רחוב קינג ג'ורג' לכיכר ציון. לדבריהם, ארבעה שוטרים ניסו לעכב מפגין, וכאשר סשה ירמקוב, מורה מבית שמש ומפגין התקרב לאזור שלו, "הוא קיבל בעיטה בראש מאחד הסמויים. אומרים כי הוא סובל מכאב ראש חזק ומכות יבשות, אך מצבו טוב".

סנ"צ אלון כלפון, ראש ענף מבצעים במחוז ירושלים, הגיב לטענה ואמר כי דווקא המפגינים היו אלה שתקפו את השוטרים הסמויים. "אני מכיר את האירוע באופן אחר. בלשים ניגשו לעכב חשוד ושם הותקפו וזה מה שטענתי לפני כן. האנשים עוכבו להמשך טיפול. המפגינים היו דווקא מהמתקיפים והבלשים ביצעו את עבודתם. אנחנו נמצא את הדין עם כל אלה שתוקפים או מתעמתים עם שוטרים שמבצעים את תפקידם".

הפגנת התנועה לאיכות השלטון נגד רה"מ, בנימין נתניהו בכיכר רבין, תל אביב 31 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"הגיעה העת להצביעה את נתניהו החוצה". ההפגנה בכיכר רבין, היום/ראובן קסטרו

באילת, המשטרה הודיעה שעצרה גבר שהשליך ביצה לעבר מפגינים. מאוחר יותר עדכנה המשטרה כי שישה בני אדם נעצרו בהפגנה בגין תקיפת שוטרים ומפגינים. ברמת גן אירעו שני אירועים אלימים, שבעקבותיהם המשטרה עדכנה כי פתחה בחקירה. על פי הודעת המשטרה, בצומת בן גוריון בעיר, מפגינים הותקפו בריסוס גז פלפל מרכב חולף. אדם נפצע באורח קל וקיבל טיפול רפואי במקום. בצומת אלוף שדה פינת הירדן בעיר, הושלכה פחית וביצה לעבר מפגינים, אך במקרה הזה לא היו נפגעים.

בתיעוד שהתפרסם מההפגנה בהוד השרון, נראים שני צעירים תוקפים מפגינים. השניים עוכבו לחקירה. בעקבות המקרה, מפגין פונה באופן עצמאי לקבלת טיפול רפואי.

מוקדם יותר, המשטרה עיכבה שני מפגינים לאחר שכמה מוחים ניסו ללכת על כביש 1 עם מייצגי צוללות. המשטרה מסרה כי השניים לא נשמעו להוראות ופעלו מחוץ לחוק.

את ההפגנה בתל אביב ארגנה התנועה לאיכות השלטון. בין הנואמים היה האלוף במיל' עמוס מלכא. הוא תקף את ראש הממשלה ואמר: "הגישה של נתניהו היא 'המדינה ומנהליה מפריעים לי. אני יודע לעשות הכל לבד, מה זו דמוקרטיה?'. הדור הצעיר צריך לקחת אחריות על עתיד המדינה - להתאגד וללכת לפוליטיקה".

יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא, אמר: "25 שנים אחרי רצח רבין, כאן בכיכר, נשבענו אז שהלקח נלמד, שהשיעור הופנם. אך לצערי, הלקח לא נלמד והמסקנות לא הוסקו. ההסתה הולכת ומתעצמת, השיסוי נעשה מנת חלקנו, הפלגנות מתרבה, האלימות ברחובות עולה וגוברת".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 31 באוקטובר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"רה"מ מותיר לכאורה את גל ההסתה נגד אנשי המחאה". ההפגנה בנעורים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

כמאה מוחים הגיעו לשתי הפגנות שהתקיימו סמוך למעון הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה. ביישוב יצאו בקריאה לתושבים לבוא ולמחות כנגד ראש הממשלה. עירית ושרון, שתיהן תושבות קיסריה שנכחו במקום, אמרו כי אף אחד מאלה שהפגינו לא התייאש ולא נטש. "יש תושבים שהיו בגשרים, יש כאלה שנוסעים לבלפור, חלק לתל אביב, במיוחד על רקע יום השנה לרצח רבין", הן הסבירו. בגשרי האיזור וגם בצמתים ובכיכרות בבנימינה ובפרדס חנה לא נראו היום המונים.

תנועת "קריים מיניסטר" קראה למשטרה לנהוג באיפוק ולדאוג לביטחונם. "בשבועות האחרונים, בניצוחו של המסית הלאומי מבלפור, אירעו עשרות מקרי אלימות כלפי מפגינים ברחבי הארץ. הגיע הזמן שמשטרת ירושלים תפסיק לשמש קו ההגנה האחרון של הנאשם ותתמקד בהכלת ההפגנה ובשמירה על ביטחוננו".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 31 באוקטובר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
הפגנת הדגלים השחורים בירושלים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

תיעוד: שני צעירים תקפו מפגינים נגד נתניהו בהוד השרון

בווידאו: שני צעירים תקפו מפגינים נגד נתניהו בהוד השרון/מערכת וואלה! NEWS

תנועות המחאה השונות גינו את אמירתו של נתניהו, בהתכנסות מליאת הכנסת לציון יום השנה לרצח, בה אמר כי גם כיום קיימת הסתה נגד ראש ממשלה. "בשבוע בו אנו מציינים 25 שנים לרצח ראש הממשלה ורמטכ"ל ששת הימים, יצחק רבין, בחר נתניהו להמשיך בהסתה ובשנאה שהובילו לרצח. מדינת ישראל לא תוכל להתאושש ולהתחבר יחדיו אלא אם נחליף את נתניהו. הגיעה העת לבחירות, הגיעה העת להצביע את נתניהו החוצה", תקפו "הדגלים השחורים".

תנועת "אין מצב" טענה כי "בימים בהם עם ישראל מרכין את ראשו לזכרו של רצח ראש הממשלה יצחק רבין, דווקא אז, מרימה את ראשה הסתה כבדה מבית היוצר של ראש הממשלה, למול אמיר השכל וחברי 'אין מצב' בכל הארץ. ראש הממשלה מהמאובטחים ביותר בעולם מתבכיין על איומים על חייו ומותיר לכאורה את גל ההסתה נגד אנשי המחאה חשופים לרצח הבא".

עוד הוסיפו כי הם "קוראים למשטרת ישראל להתערב לאלתר כדי שחלילה לא ישפך דם נוסף בקרב על הדמוקרטיה וכדי נוכל לומר שהמשטרה עדין היא משטרת העם ולא משטרת השליט".

הפגנת התנועה לאיכות השלטון נגד רה"מ, בנימין נתניהו בכיכר רבין, תל אביב 31 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"קוראים למשטרת ישראל להתערב לאלתר". מפגינים בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת התנועה לאיכות השלטון נגד רה"מ, בנימין נתניהו בכיכר רבין, תל אביב 31 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בכיכר רבין בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

תנועת "חקירה עכשיו" שערכה צעדה נגד ההחלטה שלא לחקור את נתניהו בפרשת הצוללות, מסרה כי "עצוב ומתסכל לראות איך בימים אלה משטרת ישראל שהפכה להיות 'משטרת אוחנה' ותעשה הכול כדי למנוע צעדה חוקית בכביש 1. אנו נעשה כל שניתן למחות ולצעוק את כאבנו".

בחמישי הפגינו אלפי בני אדם ברחבי הארץ, במקביל למחאה בכיכר הבימה בתל אביב שאליה הגיעו כ-300 בני אדם וציינו את יום השנה לרצח רבין. במהלך המחאה ברחוב הכובשים בתל אביב נעצר גבר כבן 45, תושב העיר, בחשד שאיים על מפגינים עם סכין. שוטרים שפעלו סמוך לאזור הגיעו למקום עם קבלת הדיווח והביאו את הגבר לחקירה בתחנה.

באותו ערב, עיכבה המשטרה שלושה חשודים בצפון תל אביב בגין תקיפה הדדית. מבירור ראשוני של נסיבות האירוע עולה כי רוכב אופניים חשמליים ירק על מפגינה, וכתוצאה מכך תקפו המעורבים זה את זה, כאשר בן זוגה של המפגינה הצטרף לקטטה.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully