וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אזרחים שנולדו בירושלים יוכלו לרשום את ישראל כארץ לידתם בדרכון

29.10.2020 / 15:49

שר החוץ האמריקני הודיע כי לאזרחים תהיה בחירה אם לציין את מקום הלידה כישראל או ירושלים. זאת, בעקבות הכרתו של טראמפ בירושלים כבירתה של ישראל. עם זאת, פומפאו הדגיש כי הממשל לא מביע עמדה לגבי גבולות הריבונות הישראלית בעיר: "מחויבים להגעה לשלום בין הצדדים"

בווידאו: חתימת הסכם לשת"פ מדעי בין ישראל לארה"ב שיחול גם בהתנחלויות/צילום: ניב אהרונסון

אזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים יוכלו לבקש לכתוב בדרכון שלהם כי מקום הלידה הוא ישראל - כך הודיע היום (חמישי) שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו. על פי ההודעה, מהיום כל אזרח אמריקני שנולד בירושלים יוכל לבחור אם לציין בדרכון את שם העיר כמקום הלידה שלו, או ישראל. בדרכונים של אזרחים אמריקנים שלא יבקשו לציין את מקום הלידה שלהם כישראל, ייכתב "ירושלים".

פומפאו הודיע כי ההחלטה מגיעה בהמשך להכרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדצמבר 2017 בירושלים כבירת ישראל. לצד זאת, הוא הדגיש כי הממשל האמריקני לא מביעה עמדה לגבי גבולות הריבונות הישראלית בירושלים. "הנושא הזה נתון למשא ומתן על הסדר קבע בין הצדדים", אמר. "ארצות הברית מחויבת להגעה להסכם שלום. חזון הנשיא טראמפ מספק נתיב בר השגה לשלום ואני קורא לפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן".

מתחם השגרירות האמריקנית, ירושלים, 2 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אזרחים אמירקנים יוכלו לכתוב כי ירושלים היא מקום לידתם. שגרירות ארה"ב בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

סוגיית ציון מקום הלידה בדרכונים של אזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים עמדה במרכזה של פסיקת בית המשפט העליון האמריקני ב-2015. רוב השופטים קבעו אז כי לנשיא ולא לקונגרס יש את הסמכות לקבוע כיצד ארצות הברית מגדירה את מעמדה של ירושלים.

בשנה האחרונה התקיימה במשרד החוץ האמריקני עבודת מטה, שבסיומה הוכרז על שינוי המדיניות לגבי דרכונים של אזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים. מי שדחף את המהלך היו שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, יחד עם פומפאו.

עוד בוואלה!

שר האוצר של ארה"ב השמיט את רבין מנאום על השלום, והתעמת עם בתו

לכתבה המלאה

ההודעה של פומפאו מגיעה יממה אחרי החתימה של פרידמן ונתניהו על הסכמי שיתוף פעולה מדעי מתוקנים בין ישראל וארצות הברית, שמאפשרים להעביר כספים ממשלתיים אמריקנים למוסדות אקדמיים ישראלים בהתנחלויות לצורך מחקר ופיתוח. המוסד שירוויח במיוחד מהמהלך הוא אוניברסיטת אריאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully