וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לחץ ישראלי: הושעו חשבונות טוויטר שנחשדו כ"בוטים" שהפיצו מסרים נגד סיפוח

27.10.2020 / 16:36

החשבונות החשודים כ"בוטים" הפיצו מסרים נגד הסיפוח ובעד פתיחת חקירה נגד ישראל בבית הדין בהאג. "זה רק קצה הקרחון", כתבה השרה פרקש הכהן. בדוח שפרסם המשרד לנושאים אסטרטגיים נטען כי גורמים ברצועת עזה, אירופה וארה"ב הם אלו שהפעילו את החשבונות

עריכה: טל רזניק

בעקבות לחץ ישראלי השעתה טוויטר בימים האחרונים 30 חשבונות שחשודים כ"בוטים" שהפיצו ברשת החברתית מסרים נגד סיפוח הגדה המערבית בידי ישראל, ובעד פתיחה בחקירה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג - כך אמרו היום (שלישי) השרה לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש הכהן ומנכ"ל משרדה רונן מנליס.

בחודשים האחרונים קיים המשרד לנושאים אסטרטגיים בדיקת של השיח בטוויטר בנושא הסיפוח והתיק נגד ישראל בבית הדין בהאג בסוף חודש יוני ובמהלך חודש יולי. בסך הכל נבדקו כ-250 חשבונות טוויטר. בדוח שפרסם המשרד היום בעקבות הבדיקה נטען כי גורמים ברצועת עזה, באירופה ובארצות הברית הפעילו חשבונות מזוייפים בטוויטר, חלקם שימשו כ"טרולים" כדי לייצר שיח אנטי-ישראלי ברשת ואחרים היו "בוטים", חשבונות שמופעלים אוטומטית כדי להדהד את המסרים.

יישוב קהילתי רבבה, 10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
חלקם שימשו כ"טרולים" כדי לייצר שיח אנטי-ישראלי. התנחלות בגדה המערבית/ראובן קסטרו

המשרד לנושאים אסטרטגיים פנה לטוויטר והעביר לרשת החברתית רשימה של 170 חשבונות שלטענו היו "טרולים" או "בוטים" שביצעו פעילות לא אותנטית בטוויטר, בניגוד לכללי השימוש של הרשת החברתית. לטענת המשרד לנושאים אסטרטגיים החשבונות הפיקטיביים יצרו כ-20% מהשיח בטוויטר הקורא לפתוח בחקירה נגד ישראל בבית הדין בהאג.

עוד בוואלה!

בכיר באיחוד האמירויות: קיבלנו ביטחונות מארה"ב וישראל שלא יהיה סיפוח

לכתבה המלאה

אתמול שיגרה השרה לנושאים אסטרטגיים מכתב לסגן נשיא טוויטר בו היא טענה שגורמים אנטי-ישראלים מנסים לעוות את השיח הציבורי באמצעות פעילות לא-אותנטית שמנוגדת לכללי השימוש. פרקש-הכהן העבירה לסגן נשיא הרשת החברתית את ממצאי הבדיקה שקיים משרדה וביקשה ממנו לקיים בדיקה של טוויטר לגבי החשבונות החשודים.

"זה רק קצה הקרחון", היא כתבה וציינה כי היא משוכנעת שבדיקה מעמיקה יותר של טוויטר עם הכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשות הרשת יוכלו לזהות עוד חשבונות מזוייפים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully