וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של ארה"ב השמיט את רבין מנאום על השלום, והתעמת עם בתו

28.10.2020 / 20:07

בנאום שנשא סטיב מנוצ'ין על תהליך השלום הישראלי-ערבי הוא התעלם מהתפקיד המרכזי שמילא רבין בהסכמים עם ירדן, הפלסטינים ועוד. לאחר שניגשה אליו דליה רבין ושאלה אותו בנושא, הוא השיב: "אני לא חייב לך הסברים". דוברת השר: "הוא לא ידע שמדובר בבתו של רבין"

בווידאו: ישראל ובחריין חותמות על הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים/צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

בתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, דליה רבין, התעמתה בשבוע שעבר עם שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין. זאת, לאחר שבנאום שנשא על תהליך השלום הישראלי-ערבי הוא התעלם מהתפקיד המרכזי שמילא אביה בהסכם השלום עם ירדן, בהסכמי אוסלו ובכינון היחסים עם מרוקו, עומאן ותוניסיה.

ביום שני שעבר מנוצ'ין נאם בכנס של אנשי עסקים ישראלים, אמריקנים ואמירתים באבו דאבי. כמה אנשים שנכחו באולם סיפרו שמנוצ'ין נתן סקירה היסטורית ארוכה של שיחות השלום שהתקיימו במהלך השנים בין ישראל למדינות ערב, אך לא הזכיר את יצחק רבין.

דליה רבין בטקס לציון 24 שנה להרצחו של יצחק רבין, כנסת, 10 בנובמבר 2019. הדס פרוש, פלאש 90
בכיר הממשל השמיט את מורשת אביה. דליה רבין/פלאש 90, הדס פרוש

מנוצ'ין הזכיר בנאומו את הסכם השלום בין ישראל למצרים ועל התפקיד שמילאו נשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר, נשיא מצרים אנוואר סאדאת וראש ממשלת ישראל מנחם בגין. לאחר מכן הוא דיבר על הסכם השלום בין ישראל לירדן והזכיר את פועלתם של הנשיא ביל קלינטון ושל מלך ירדן חוסיין. את ראש הממשלה יצחק רבין, שניהל את המשא ומתן עם קלינטון וחוסיין וחתם על ההסכם, השמיט. שר האוצר האמריקני גם נמנע מכל איזכור של הסכם אוסלו שטקס החתימה שלו התקיים בבית הלבן, ומאזכור של המשא ומתן שהתקיים בהמשך בין רבין לערפאת בתיווכו של קלינטון.

עוד בוואלה!

בשל לחץ מצד פעילים פרו-פלסטינים: אוקסיו-קורטז לא תשתתף באירוע לזכר רבין

לכתבה המלאה
סטיב מנוצ'ין, מחוץ לבית הלבן, 14 באוקטובר 2020. Evan Vucci, AP
"אם היתה מציגה עצמה, השר היה שמח לדבר איתה על אביה". מנוצ'ין/AP, Evan Vucci

לא ברור האם השמטת שמו של רבין היתה מכוונת או האם נבעה מטעות, אך מי שהוכתה בתדהמה מהדברים היתה בתו של ראש הממשלה דליה רבין שנכחה באולם. גורמים ששוחחו עם דליה רבין סיפרו כי בסיום הנאום היא ניגשה למנוצ'ין, הציגה את עצמה ושאלה אותו מדוע לא הזכיר את אביה והאם הוא סבור שפועלו למען השלום לא היה משמעותי. מנוצ'ין המופתע השיב לרבין: "זה היה הנאום שלי ואני לא חייב לך שום הסברים".

דוברת שר האוצר האמריקני, מוניקה קראולי, טענה כי מנוצ'ין לא ידע שהאישה שפנתה אליו בסיום נאומו היתה דליה רבין. "היא לא הציגה את עצמה או את הקשר שלה לראש הממשלה. אחרי שיחה קצרה שר האוצר שאל את אחד האנשים האחרים שהיו באולם לגבי זהותה", אמרה קראולי. "זה מצער כיוון שאם היא היתה מציגה עצמה כהלכה השר היה שמח לדבר איתה על אביה ועל מורשת השלום שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully