וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל לחץ מצד פעילים פרו-פלסטינים: אוקסיו-קורטז לא תשתתף באירוע לזכר רבין

26.9.2020 / 14:11

חברת הקונגרס הדמוקרטית הייתה אמורה להיות הדוברת המרכזית בטקס הווירטואלי שארגנה תנועת "שלום עכשיו" בארה"ב לציון 25 שנה לרצח. היענותה להצעה הובילה לשורת מתקפות נגדה, ולשכתה הודיעה כי היא לא תשתתף באירוע

בווידאו: נאום חברת הקונגרס אוקסיו-קורטז/צילום: רויטרס

חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, החליטה לבטל את השתתפותה באירוע זיכרון לציון 25 שנה לרצח רבין אותו ארגנה תנועת "שלום עכשיו" בארצות הברית. זאת, בעקבות לחצים של פעילים פרו-פלסטינים.

אוקסיו-קורטז, שמכונה בארה"ב AOC, נחשבת למובילת הפלג השמאלי במפלגה הדמוקרטית וזוכה לפופולריות רבה בקרב צעירים ליברלים. הנשיא האמריקני דונלד טראמפ סימן את אוקסיו-קורטז כאחת המטרות בהתקפותיו נגד המפלגה הדמוקרטית.

חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז.. AP
נכנעה ללחצים. אוקסיו-קורטז/AP

לפני כמה ימים פנה ראש תנועת "שלום עכשיו" בארצות הברית, הדר סוסקינד, ללשכתה של אוקסיו-קורטז והזמין אותה להיות הדוברת המרכזית בטקס האזכרה הווירטואלי לרצח רבין שהיה צפוי להתקיים ב-20 באוקטובר. באירוע הייתה אמורה להשתתף גם נכדתו של רבין, נעה רוטמן.

חברת הקונגרס נתנה תשובה חיובית ואתמול פרסמה תנועת "שלום עכשיו" בארצות הברית ברשתות החברתיות מודעה רשמית על האירוע. בעקבות פרסום המודעה החלו פעילים פרו-פלסטינים לתקוף את אוקסיו-קורטז בטוויטר ודרשו ממנה לבטל את השתתפותה.

עוד בוואלה!

הנאום המסעיר של אוקסיו-קורטז: "עמית רפובליקני קרא לי כלבה מזוינת"

לכתבה המלאה

אחד מאלה שהובילו את הקמפיין נגד השתתפותה של אוקסיו-קורטז באירוע היה העיתונאי העצמאי אלכס קיין שמפרסם מאמרים בכתב העת היהודי-אמריקני Jewish Currents שמגדיר עצמו כמזוהה עם "השמאל היהודי" בארצות הברית.

בסדרת ציוצים בטוויטר מתח קיין ביקורת על השתתפותה של אוקסיו-קורטז באירוע וציין כי יצחק רבין "זכור לפלסטינים כשליט ברוטלי שדיכא את האינתיפאדה הראשונה והורה לשבור לפלסטינים את העצמות". קיין כתב כי הסכם אוסלו עליו חתם רבין היה הישג רק עבור השלטונות הישראלים והפלסטינים, "אך למעשה שימש ככסות לבניית עוד התנחלויות". הוא הוסיף כי רבין היה אחראי ב-1948 לגירוש התושבים הפלסטינים של העיר לוד.

כמה שעות לאחר מכן השיבה אוקסיו-קורטז לקיין בחשבון הטוויטר שלה וכתבה כי אנשי "שלום עכשיו" לא הציגו ללשכתה את האירוע כאזכרה ליצחק רבין והודיעה כי היא בוחנת מחדש את השתתפותה.
שורה של פעילים במפלגה הדמוקרטית כולל אנשיו של הסנאטור ברני סנדרס ונציגים של ארגוני שמאל יהודים פנו לאוקסיו-קורטז וביקשו ממנה לא לבטל את השתתפותה. עם זאת, אחרי כמה שעות נוספות הודיעה לשכתה כי היא לא תשתתף באירוע הזיכרון לרבין.

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ הביע צער על החלטתה של אוקסיו-קורטז. "יצחק רבין נרצח בשל תהליך השלום שהוביל באומץ רב", מסר. "כל העולם החופשי ושוחר השלום ובתוכם העולם הערבי המתון ראו ברבין את האיש שמימש שלום של אמיצים. עם מי בדיוק רוצים חברת הקונגרס ואנשיה לדבר בישראל, אם אפילו רבין לא לגיטימי בעיניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully