וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאום המסעיר של אוקסיו-קורטז: "עמית רפובליקני קרא לי כלבה מזוינת"

אחת הדמויות הבולטות ביותר במפלגה הדמוקרטית אמרה כי טד יוהו הטיח בה דברים קשים במדרגות גבעת הקפיטול. הוא לא הכחיש שאמר זאת, אך טען שלא הפנה זאת כלפיה והתנצל על "האופי הבוטה" של הדברים

בווידאו: טראמפ מחדש את תדרוכי הקורונה ומעודד עטיית מסיכות/רויטרס

חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מאשימה חבר קונגרס רפובליקני, טד יוהו, בכך שכינה אותה "כלבה מזוינת" במדרגות גבעת הקפיטול. "מול הכתבים, יוהו קרא לי, ואני מצטטת, 'כלבה מזוינת'", היא אמרה בנאום נרגש בבית הנבחרים ביום חמישי האחרון. "אלו המילים שבהם השתמש הנציג יוהו נגד חברת קונגרס".

חבר הקונגרס הרפובליקני לא הודה או הכחיש כי אמר את הביטוי הזה, אך הוא הכחיש שהוא כיוון אותו ישירות לעבר אוקסיו-קורטז, אחת הדמויות הבולטות ביותר באגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקטית. הוא אמר כי עם זאת, הוא מתנצל על "האופי הבוטה של השיחה".

"בתור אדם נשוי במשך 45 שנה, עם שתי ילדות, אני מאוד מודע לשפה שלי. המילים הפוגעניות שיוחסו לי בתקשורת מעלם לא נאמרו על עמיתה שלי, ואם הן התפרשו ככה, אני מתנצל על אי-ההבנה. אני לא יכול להתנצל על התשוקה שלי, על אהבתי לאל, למשפחתי ולמדינה שלי", אמר באולם בית הנבחרים.

חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז בנאום בבית הנבחרים, 23 ביולי 2020. AP
לא קיבלה את ההתנצלות. אוקסיו-קורטז בבית הנבחרים, חמישי/AP

התקרית החלה ביום שני, כשהעיתון "דה היל" אמר כי אחד מכתביו שמע את דבריו של יוהו. לפי הדיווח, השניים החליפו דין ודברים, וחבר הקונגרס הרפובליקני קרא לה "מגעילה" אחרי שאמרה לאחרונה כי האבטחה והעוני כתוצאה ממגיפת הקורונה הובילו לעלייה בפשיעה בניו יורק.

עוד דווח כי יוהו אמר לה שהיא "יצאה מדעתה", והמשיך בדרכו עם עמיתו, רוג'ר וויליאמס. כשהם התפצלו, יוהו, לפי הדיווח, שחרר את אותה הקללה.

בנאומה ביום חמישי, אוקסיו-קורטז אמרה כי דבריו של יוהו מראים לעולם כיצד גברים חזקים יכולים להיות אלימים מילולית ביחס לנשים. "אתה יכול להיות אב לילדות ולפנות בתקיפות לנשים ללא חרטה", היא אמרה. "אתה יכול להיות נשוי, ולפנות בתקיפות לעבר נשים".

עוד בוואלה!

היא הפכה לסמל המחאה בפורטלנד. הסיפור מאחוריה מורכב יותר

לכתבה המלאה

התגובות לתקרית ולדברים התחלקו לפי קווי המפלגה. בעוד שמנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארת'י, הגן על יוהו בן ה-65, שלא מתמודד לכהונה נוספת, כשאמר ש"כשמישהו מתנצל, צריך לסלוח לו", יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי - הדמוקרטית הבכירה ביותר בוושינגטון - אמרה כי אותה קללה "היא דוגמה לגישה של החברה שלנו במציאות".

"אני יכולה לספר ממקור ראשון, הם קראו לי בשמות במשך לפחות 20 שנות מנהיגות, 18 שנות מנהיגות", היא אמרה, בהתייחסותם לרפובליקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully