וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ערך תרגיל בחרמון בניגוד לעמדת רשות הטבע; כ-1,500 דונם עלו באש

עודכן לאחרונה: 29.10.2020 / 15:32

ברשות הטבע והגנים טוענים כי הצבא לא תיאם איתם את התרגיל כנדרש. כוחות כבאות והצלה ממשיכים במאמצי כיבוי השריפה שפרצה בשמורה, שמהווה בית גידול לבעלי חיים ייחודיים. צה"ל: "התרגיל אושר על פי הנהלים; נבחן את פעולותינו בעתיד"

בווידאו: שריפה בשמורת הטבע חרמון/צילום: שרון לוי ועמי דורפמן, רשות הטבע והגנים

שריפה שמשתוללת היום (חמישי) בשמורת הטבע חרמון גרמה לנזקים כבדים בשמורה, וכילתה יותר מ-1,500 דונמים של חורש. האש פרצה במהלך תרגיל של צה"ל, שלא תואם כמקובל עם רשות הטבע והגנים, כך לטענת הרשות. בצה"ל טוענים כי בוצעו תיאומים עם הגורמים הרלוונטיים וכי התרגיל הופסק עם פרוץ הלהבות.

כוחות כבאות והצלה בסיוע מערך הכבאות הצה"לי ממשיכים במאמצי הכיבוי בשמורה, שמהווה מושב לחיות בר ייחודיות לאזורים הגבוהים בארץ, בהן תנים, שועלים, חזירים, זאבים וזוחלים נדירים כדוגמת צפע חרמון.

למרות האש שפרצה והנזק הכבד שנגרם עד כה לשמורה, הודיע הבוקר צה"ל לרשות הטבע והגנים כי בכוונתו להמשיך את ירי המרגמות והתחמושת, כחלק מתרגיל מטכ"לי שמקיים הצבא.

שריפה משתוללת בשעות האחרונות בשמורת הטבע חרמון , 29 באוקטובר 2020. שרון לוי רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
השריפה בחרמון, היום/רשות הטבע והגנים, שרון לוי רשות הטבע והגנים

לטענת רשות הטבע והגנים, האימון בשמורה לא תואם מראש כנהוג על פי הנוהלים, למרות שיש לעשות כך שלושה חודשים מראש. ברשות אמרו כי עשו מאמצים רבים כדי שלא ייעשה שימוש בתחמושת נפיצה בתרגיל, אך לדבריהם, בצה"ל התעלמו מהבקשות.

בשמורת הטבע חרמון לא מתקיימים אימונים בדרך כלל, והיא מאופיינת בטבע אנדמי הכולל חורש ייחודי לאיזור כמו עצי אלון חרמוני ואלון מפורץ. ברשות הטבע והגנים אמרו כי הטופוגרפיה ותנאי מזג האוויר באיזור השריפה יקשו מאוד על תהליכי השיקום ויחלפו כארבעים שנה עד שעץ אלון שנפגע בשריפה יצמח מחדש. "מדובר בנזק אדיר", אמרו ברשות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל מתאמן בשטחים מדמי מציאות ובניהם שטחים הרריים וסבוכים המדמים את שטח לבנון, דוגמת מרחב החרמון. התרגיל המדובר אושר על פי כלל הנהלים ובכל הרמות כנדרש. כצעד מניעתי לשריפות אפשריות ננקטו פעולות להבטחת כיבוי מהיר. עם זאת, צה"ל יבחן את פעולותיו כדי להבטיח מזעור נזק עתידי באימונים בשטחים מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully