וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון הכריז על סגר שני למשך כחודש בצרפת, בתי הספר יישארו פתוחים

עודכן לאחרונה: 29.10.2020 / 9:41

נשיא צרפת הודיע כי הסגר, שיחל ביום שישי, יכלול צעדים משמעותיים בפריסה ארצית, לראשונה מאז גל התחלואה הראשון שפקד את המדינה באביב. "הנגיף מופץ במהירות שגם התחזיות הפסימיות ביותר לא צפו", הבהיר. מוקדם יותר מרקל הכריזה על סגר חלקי בגרמניה בעקבות נתוני התחלואה

בווידאו: מקרון מכריז על סגר שני בצרפת/צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון הכריז הערב (רביעי) על סגר ארצי נוסף שיחל ביום שישי הקרוב, במטרה לבלום את ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה במדינה. הצעדים החדשים שעליהם הוכרז כוללים את סגירת כלל המסחר והשירותים, מלבד רכישת מזון ומצרכים חיוניים או קבלת טיפול רפואי.

בנוסף לכך, אנשים עדיין יורשו לצאת לעבודה אם המעסיק שלהם יחליט שהם לא יכולים לבצע את העבודה מהבית. בניגוד לסגר הקודם, רוב בתי הספר יישארו פתוחים. "הנגיף מופץ במהירות שאפילו התחזיות הפסימיות ביותר לא ציפו להם", אמר מקרון. "כמו כל שכנינו, אנו שקועים בתוך ההתפרצות הפתאומית של הנגיף".

הנשיא הצרפתי אמר שהסגר יישאר במתכונת זו עד 1 בדצמבר, כדי לעצור את התפשטות הנגיף. לדבריו, אם בעוד שבועיים המצב הבריאותי ישתפר, הממשלה תבדוק את האפשרות לפתוח מחדש כמה מהמגבלות שעליהן הוכרז היום.

נשיא צרפת עמנואל מקרון מכריז על סגר בשל מגיפת הקורונה, 28 באוקטובר 2020. Ludovic MARIN / AFP, GettyImages
"הגל השני יהיה קשה יותר וקטלני יותר". מקרון, הערבב/GettyImages, Ludovic MARIN / AFP

"כל היבשת באותו מצב", הבהיר מקרון. "מוצפים בידי גל שני שאנו יודעים שיהיה קשה יותר וקטלני יותר מהראשון". הצעדים החדשים מגיעים לאחר שמונת השבועות של הסגר שנאכפו בצרפת באביב, בשיא התפרצות הגל הראשון במדינה. הסגר היה יעיל והצליח לעצור את המגיפה, אך היא החלה להתפשט מחדש כשאנשים החלו להתכנס שוב בכיתות, באוניברסיטאות, בברים ובמסעדות.

עוד בוואלה!

צרפת שוקלת סגר חדש, גרמניה הכריזה על סגר חלקי למשך חודש

לכתבה המלאה
אנשים עוטים מסיכות מול מגדל אייפל בפריז, 14 בספטמבר 2020. AP
אנשים עוטים מסיכות מול מגדל אייפל בפריז/AP

אתמול דווח בצרפת על 523 מקרי מוות חדשים כתוצאה מנגיף הקורונה תוך יממה, השיעור היומי הגבוה ביותר מאז שיא הגל הראשון באפריל. מספר המתים הכולל בצרפת עולה על 35 אלף, והוא השביעי בגובהו בעולם.

מוקדם יותר החודש הכריז מקרון על עוצר לילה בפריז ובערים גדולות אחרות, אולם גורמים רשמיים השבוע הכירו בכך שהצעד לא הוכיח את עצמו ולא הוריד את שיעורי החולים.

רופא לבוש בציוד מיגון במחלקת קורונה בבית חולים בפריס. 28 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
"עלינו לפעול כעת". רופא לבוש בציוד מיגון במחלקת קורונה בבית חולים בפריז/AP, אי-פי

גם בגרמניה הכריזה הקנצלרית אנגלה מרקל על מצב חירום למשך חודש, הכולל סגירת מסעדות, מכוני כושר ובתי קולנוע כדי לעצור את ההתפרצות המחודשת של הנגיף במדינה, המסכן את מצב העומס בבתי החולים. מרקל הבהירה כי "עלינו לפעול כעת". לטענתה, המפתח לנטרול המצב "החמור מאוד" הוא צמצום המגעים בין האנשים תוך הגבלת הנזק למשק.

במהלך מצב החירום, מ-2 בנובמבר יוגבלו המפגשים הפרטיים לעשרה אנשים בלבד, לכל היותר משני משקי בית. מסעדות, ברים, תיאטראות, בתי קולנוע, בריכות וחדרי כושר ייסגרו והקונצרטים יבוטלו. בנוסף לכך, אירועי ספורט מקצועיים יתאפשרו ללא צופים. אנשים יתבקשו לא לערוך מסיבות פרטיות, והלינה במלונות תתאפשר רק בנסיעות עסקים הכרחיות.

אנשים מטיילים ברחוב בפרנקפורט כשהם עוטים מסיכות. 28 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
מצב חירום. אנשים עוטים מסיכות ברחובות פרנקפורט/AP, אי-פי

עם זאת, בתי הספר ומעונות היום יישארו פתוחים, וכך גם החנויות, כל עוד הם מקפידים על כללי הריחוק החברתי וההיגיינה. מרקל הוסיפה כי בעקבות הטלת ההגבלות, תינתן גם חבילת סיוע בסך עשרה מיליארד אירו לחברות שנאלצו לסגור חלק ממכירותיהן במהלך ההשבתה. חברות קטנות יותר, המעסיקות עד 50 עובדים, יקבלו 75% מההכנסות של השנה הקודמת במהלך חודש נובמבר.

גרמניה, שזכתה לשבחים על המספרים הנמוכים בהשוואה ליתר המעצמות במהלך הגל הראשון, חווה זינוק מהיר יותר מהצפוי במספר המקרים החדשים. ביממה האחרונה נוספו 11,409 נדבקים ל-449,275. ברלין רוצה להימנע מסגר כללי שני אחרי שהראשון הסב נזקים כלכליים כבדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully