וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקד המגיפה של אירופה: צ'כיה נכנסת לסגר חלקי

מספר הנדבקים והמתים לכל מאה אלף איש במדינה הוא הגבוה ביותר באיחוד האירופי, והממשלה סוגרת חנויות ושירותים לא חיוניים, ומגבילה את תנועת האזרחים. בתי הספר, המסעדות ומוסדות התרבות כבר נסגרו, ופראג פנתה לסיוע זר. "לא הצלחנו לשטח את העקומה"

בווידאו: אירלנד נכנסת לסגר שני/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

צ'כיה הודיעה היום (רביעי) כי היא תגביל את תנועת האזרחים ותסגור חנויות ושירותים שונים בשל זינוק חד במספר מקרי הקורונה. אתמול החלה אירלנד בסגר, הראשונה באירופה מאז הגל השני.

המדינה, שבה חיים 10.7 מיליון איש, נמצאת במצב הגרוע ביותר מכל מדינות היבשת ביחס לגודלה. לפי המידע האחרון מהמרכז האירופי לשליטה ומניעת מחלות, שפורסם אתמול, מספר הנדבקים והמתים לכל מאה אלף איש הגבוה ביותר באיחוד האירופי בשבועיים האחרונים הוא בצ'כיה.

שר הבריאות רומן פריימולה, אפידמיולוג במקצועו, אמר כי הממשלה תגביל את תנועת האזרחים והתקהלותם עם אחרים, פרט לנסיעות לעבודה, לקניות ולביקור אצל הרופא. סגירת העסקים הלא חיוניים תחל מחר ותימשך עד 3 בנובמבר לפחות.

"הגידול הוא עצום והצעדים שנלקחו עד עתה לא הצליחו לשטח את העקומה", אמר לכתבים ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש.

אדם עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בפראג, צ'כיה 20 באוקטובר 2020. רויטרס
יותר מ-1,600 מתו מאז תחילת המגיפה. תושב פראג עם מסיכה, היום/רויטרס

על מנת להיאבק בגל השני, ממשלת צ'כיה כבר הורתה לתושבים לעטות מסיכות ברוב המוקמות וסגרה בתי ספר, מסעדות, ברים, בתי קולנוע, תיאטראות, מוזיאונים ובריכות שחייה.

ראש הממשלה אמר כי בתי החולים כבר מלאים, וכי צ'כיה ביקשה עזרה ממדינות אחרות. "כ-28 רופאים אמריקנים יגיעו", אמר באביש. בנוסף לכך, הממשלה הזמינה כ-2,000 מיטות נוספות, שחלקן ייפרסו בבית חולים שדה בפאתי פראג, שנמצא בשלבי הקמה.

שר הבריאות אמר כי אם הצעדים יצליחו, העלייה תיעצר בתוך שבועיים או שלושה. נכון להיום, קרוב ל-194 אלף מקרים אובחנו בצ'כיה, יחד עם יותר מ-1,600 מתים. הוא אמר כי שיעור החיוביים בבדיקות הגיע ל-30%, שהוא "נטל אדיר על האוכלוסייה". לדבריו, "בכמה אזורים, ראינו זינוק של 500% במספר המבוגרים שנדבקו".

צ'כיה שרדה בצורה די מוצלחת את הגל הראשון של הנגיף במהלך האביב, כשפעלה במהירות, כולל הטלת סגר. עם זאת, היא הסירה את רוב ההגבלות לפני הקיץ, ופעלה באטיות לפני שנקטה צעדים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully