וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונה באירופה: אירלנד נכנסת לסגר שני לבלימת הקורונה

עסקים לא חיוניים ייסגרו, מסעדות ופאבים יורשו לפעול רק במתכונת של טייק אווי ועל התושבים לא להתרחק יותר מחמישה ק"מ מבתיהם. בניגוד לסגר הראשון, שהיה מהנוקשים באירופה, בתי הספר יישארו פתוחים

בווידאו: אירלנד נכנסת לסגר שני/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אירלנד הכריזה אמש (שני) על חזרה לסגר, הראשונה באירופה שנוקטת צעדים כה חריפים מול הגל השני של מגיפת הקורונה.

במסגרת ההגבלות ייסגרו עסקים לא חיוניים, מסעדות ופאבים יורשו לפעול רק במתכונת של טייק אווי ועל התושבים לא להתרחק יותר מחמישה ק"מ מבתיהם. כבר בגל הראשון של הקורונה הייתה אירלנד אחת המדינות עם הסגר הנוקשה ביותר בכל היבשת. הפעם, בתי הספר יישארו פתוחים כמו גם שירותים חיוניים. בתי מלון יישארו פתוחים, אך רק עבור עובדים חיוניים.

"המידע על פוטנציאל למצב חמור בשבועות הקרובים הוא מבוסס מדי עכשיו", אמר ראש ממשלת אירלנד, מייקל מרטין, עם הכרזתו על העלאת רמת ההגבלות לגבוהה ביותר, שלב 5, למשך שישה שבועות, החל מיום רביעי בחצות. רק לפני שבועיים הוא דחה את ההמלצה המפתיעה של ראשי מערכת הבריאות לעבור לרמה הגבוהה ביותר, בפעם הראשונה שבה הממשלה יוצאת נגד עצתם.

מרטין אמר כי הוא מקווה לשוב לרמה 3 עד 1 בדצמבר, מה שיאפשר לעסקים ולמסעדות לשרת עד 15 לקוחות היושבים בחץ. גם במקרה זה, הדגיש, אי אפשר לשלול סגר נוסף בשנה הבאה.

ראש ממשלת אירלנד מכריז על סגר בשל התפרצות הקורונה, 19 באוקטובר 2020. AFP, אתר רשמי
מקווה לשוב לשגרה עד חג המולד. ראש ממשלת אירלנד מכריז על ההגבלות, אתמול/אתר רשמי, AFP

אתמול אובחנו 1,031 מקרים חדשים באירלנד - הפעם החמישית בתוך תשעת הימים האחרונים שבהם נשבר השיא. שיעור התחלואה במדינה הוא ה-12 בגובהו מתוך 31 מדינות, לפי המרכז האירופי לבקרה ולמניעת מחלות.

אירלנד היא לא המדינה היחידה באירופה שחווה התפרצות שנייה וקשה של הווירוס, אך אף אחת מהן טרם נקטה צעדים נוקשים כמוה.

בצפון אירלנד סגרו בשבוע שעבר את בתי הספר למשך שבועיים ואת המסעדות לארבעה שבועות, אך רוב בתי העסק נותרו פתוחים. בווילס, התושבים התבקשו להישאר בבתיהם למשך שבועיים של סגר.

כדי לרכך את המכה הכלכלית, הממשלה האירית תגדיל את המענקים והסובסידיות עד 31 בינואר. התקציב שעבר שבוע שעבר, שהיה הגדול ביותר בהיסטוריה של אירלנד, כלל מענקים של עד 5,000 אירו בשבוע לעסקים שנסגרו או נפגעו מהקורונה.

סגן ראש הממשלה לאו ורדקאר אמר כי עלות המהלך היא מיליארד וחצי אירו לשישה שבועות, בהתבסס על כך שכ-150 אלף איש יאבדו זמנית את עבודתם בנוסף ל-40 אלף שכבר הוצאו לחופשה בשבועיים האחרונים. שיעור האבטלה, הכולל את אלו המקבלים מענקי חירום, הגיע ל-14.7% בחודש שעבר. משרד האוצר צופה האטה נוספת בשנה הבאה במקרה של הגבלות ממושכות.

"אנחנו יכולים לעשות זאת השנה, אנחנו יכולים לעשות זאת בשנה הבאה", אמר מרטין על הסיוע לכלכלה. "אנחנו צריכים חיסון בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully