וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 17 שנים במחתרת: יד ימינו של סדאם חוסיין מת

במשך שנים היה עיזת איברהים א-דורי בן ה-78 מבוקש על ידי ארה"ב, שהציבה פרס של 10 מיליון דולר על ראשו. אחרי דיווחים מרובים על מותו שהופרכו בשנים האחרונות, בתו של סדאם ומפלגת הבעת' הודיעו על כך רשמית

שליט עיראק סדאם חוסיין וסגנו עיזת איברהים א-דורי. רויטרס
סמל נוסף של המשטר איננו. דורי וסדאם/רויטרס

עיזת איברהים א-דורי, שהיה יד ימינו של רודן עיראק סדאם חוסיין, מת אחרי שנים ארוכות במחתרת - כך הודיעו אתמול (שני) בתו של סדאם ומפלגת הבעת'.

אחרי לכידתו של סדאם בעקבות פלישת ארצות הברית לעיראק ב-2003, הגנרל אדום השיער נותר "מלך תלתן" ברשימת קלפי בכירי המשטר המבוקשים של וושינגטון, עם פרס של עשרה מיליון דולר על ראשו.

"אני מביעה תנחומים לכל העיראקים ולכל מעריציו בעולם הערבי וברחבי העולם", צייצה בתו של סדאם, ררד, לצד תמונה של אביה ודורי. סדאם הוצא להורג בתליה על ידי בית משפט עיראקי ב-2006.

מפלגת הבעת', ששלטה בעיראק עד הפלת סדאם, מסרה בהצהרה כי דורי מת בגיל 78, מבלי למסור פרטים נוספים.

עיזת איברהים א-דורי. רויטרס
הוא כונה "איש הקרח". עיזת איברהים א-דורי/רויטרס

הוא כונה "איש הקרח" בשל עברו בתור מוכר קרח, ובעבר דווח כמה פעמים שהוא מת או נלכד, אך הוא הופיע מחדש בקלטות שמע או בסרטונים.

ב-2016 פורסמה הקלטה שיוחסה לו אחרי שנטען שנפל בשבי, ושבה הוא שיבח את אל-קאעדה ודאעש. דורי היה מספר 2 במועצת הפיקוד המהפכני תחת משטר הבעת'. לאנשי המשטר המודח היה חלק חשוב בהתקוממות נגד הכוחות האמריקניים והממשל החדש שקם, וחלקם סייעו לדאעש לכבוש חלקים נרחבים מהמדינה בקיץ 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully