וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליציות בעיראק: עוצרים את המתקפות נגד ארה"ב בתנאי שתיסוג

11.10.2020 / 16:26

דובר גדודי חיזבאללה, מהארגונים הפרו-איראניים החזקים ביותר, אמר כי הפסקת האש הזמנית תלויה ביציאת הכוחות האמריקניים. ההחלטה התקבלה בפרלמנט העיראקי אחרי חיסול סולימאני ובכיר במיליציות בינואר. מאז התגברו שיגורי הרקטות לעבר השגרירות האמריקנית ויעדים אחרים

אתר רשמי

קבוצת מיליציות שיעיות בעיראק הודיעו על הפסקת מתקפותיהן נגד הכוחות האמריקניים במדינה בתנאי שממשלת עיראק תציג לוח זמנים לנסיגתם - כך אמר היום (ראשון) דובר של גדודי חיזבאללה הפרו-איראניים.

"הפלגים הציעו הפסקת אש מותנית", מר הדובר מוחמד מוחי. "זה כולל את כל פלגי ההתנגדות, בהם אלו שתקפו כוחות אמריקניים". לדבריו, על ממשלת עיראק ליישם את החלטת הפרלמנט מינואר האחרון שקראה להוצאת כל הכוחות הזרים מעיראק.

היא התקבלה אחרי שמל"ט אמריקני חיסל את מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, ואת בכיר המיליציות השיעיות אבו מהדי אל-מוהנדס, בתקיפה ליד נמל התעופה בבגדאד. בתגובה, שיגרה איראן טילים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק.

כוחות מיליציות שיעיות צועדות בבגדאד, עיראק, 31 במאי 2019. AP
מצעד של לוחמי המיליציות השיעיות בבגדאד, בשנה שעברה/AP

דובר גדודי חיזבאללה אמר כי אין דד-ליין לממשלה ליישום ההחלטה, אך הזהיר: "אם אמריקה תתעקש להישאר ולא תכבד את החלטת הפרלמנט, אז הפלגים ישתמשו בכל כלי הנשק שברשותם". הוא אמר כי שיגורי הקטיושות על הכוחות האמריקניים והמתחמים הדיפלומטיים היו "מסר שהם אינם רצויים במדינה" וכי זאת רק טעימה ממה שעשוי לקרות.

גורמים אמריקניים אמרו כי הארגון אחראי לעשרות שיגורי רקטות על יעדים אמריקניים בעיראק, אך בגדודי חיזבאללה מכחישים. קבוצות קטנות ולא מוכרות קיבלו אחריות על חלקם, אך גורמי ביטחון עיראקיים סבורים שהן קשורות לגדודי חיזבאללה ולמיליציות פרו-איראניות גדולות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully