וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחליף של גמזו: פרופ' נחמן אש ימונה לפרויקטור הקורונה

נתניהו ואדלשטיין סיכמו כי פרופ' אש יחל בחפיפה כבר מחר עם פרופ' גמזו, שיישאר בתפקידו כראש "מגן ישראל" עד אמצע נובמבר. בין תפקידיו הקודמים של אש - קצין רפואה ראשי בצה"ל וראש חטיבת הבריאות של קופת חולים מכבי. הפרויקטור הנוכחי בירך: אמשיך להיות זמין לכל בקשה

בווידאו: גמזו אומר שאפשר יהיה להיבדק לקורונה ללא הפנייה מרופא/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

פרופסור נחמן אש, ששימש כקצין הרפואה הראשי בצה"ל, ימונה לפרויקטור הקורונה - כך סיכמו היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. הוא צפוי להתחיל מחר בהליך חפיפה עם פרופ' רוני גמזו, לקראת סיום תפקידו של האחרון כראש "מגן ישראל" ב-13 בנובמבר.

אש, בן 59, נשוי לד"ר שפרה אש ואב לשלושה ילדים, היה עד לאחרונה ראש חטיבת הבריאות של מכבי והוא פרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל בשומרון. בשנים 2011-2007 שימש כקצין רפואה ראשי בצה"ל, בין השאר בתקופת מבצע עופרת יצוקה.

פרופ', נחמן אש. דפנה גזית, אתר רשמי
יחל בחפיפה מחר. פרופ' אש/אתר רשמי, דפנה גזית

פרופ' אש מילא כמה תפקידים בשורות הצבא, בטרם התמנה לקצין הרפואה הראשי. בשנים 1989-1991 שירת כרופא בסיירת מטכ"ל. לאחר מכן התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי שיבא. בשנת 1992 נבחר להשתתף כרופא הכוח במבצע "שיח אטד", ולקח חלק באימון של סיירת מטכ"ל למבצע בו אירע אסון צאלים ב'. באירוע, אש מיהר לזירת התאונה והיה הרופא הראשון שטיפל בפצועי הסיירת.

לאחר מכן, ב-1995-1994 הוא שימש כקצין הרפואה הראשי של אוגדת איו"ש. שנתיים לאחר מכן, סיים את התמחותו ברפואה פנימית ונבחר לשמש כראש ענף הרפואה במפקדת קצין רפואה ראשי. ב-1999 יצא ללימודים בארצות הברית, במסגרתם קיבל כעבור שנתיים תואר שני במחשוב רפואי מטעם תוכנית משולבת של האוניברסיטאות הארוורד ו-MI בבוסטון. עם שובו לארץ, מונה אש לתפקיד מפקד הרפואה של פיקוד הדרום, וב-2007 לקצין הרפואה הראשי.

כינוס ועדת העבודה, הרווחה והבריאות |  פרויקטור הקורונה, רוני גמזו מציג סקירתו בנושא המאבק בנושא נגיף הקורונה. כנסת, ירושלים 19 באוקטבור 2020. דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
נתן את ברכתו למינוי. פרופ' גמזו/אתר רשמי, דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן

פרופ' אש ייכנס לנעליו של פרופ' גמזו, שמונה לתפקיד לפני כשלושה חודשים, וכעת צפוי לשוב לבית החולים איכילוב, אותו ניהל לפני כן. מקורביו של גמזו אמרו לוואלה! NEWS כי היה מעורב בבחירתו של אש ונתן את ברכתו למינוי.

"תקופה זו מאתגרת במיוחד לאור הצורך בחזרה בטוחה ומדורגת לשגרת קורונה, תוך ביסוס השליטה שלנו בהפחתת התחלואה והתמקדות בעשרות תהליכים מורכבים ובמאות ישובים במדינת ישראל", בירך גמזו. "אני שמח על בחירתו של פרופ' אש לפרויקטור הבא, ואמשיך לסייע גם לאחר סיום החפיפה, לייעץ ולהיות זמין לכל בקשה שלו, של שר הבריאות וממשלת ישראל למען עם ישראל".

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי שיבח גם הוא את הפרויקטור החדש. "אני מאוד שמח על הבחירה. פרופ' נחמן אש הינו איש מקצוע מהמעולים שיש ועסק רבות בתחום איכות הרפואה, בתחום המידע והניהול ברפואה ובריאות. הוא עסק בשנה האחרונה רבות גם בתחום הקורונה והחידושים במידע וטיפול הקורונה, ואף השתתף בוועדות רבות מטעם משרד הבריאות. איש ביצוע מעולה ובעל ניסיון רב. אני מקבל את בואו בברכה ואשמח לעבוד יחד איתו תחת שר הבריאות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully