וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני התחלואה הנמוכים ביותר מאז יוני: 780 מאובחנים ביממה האחרונה

מספר הנדבקים המאומתים בישראל עלה ל-311,149, לאחר שבוצעו 38,211 בדיקות, 2.1% מהנבדקים - חיוביים. 869 מהחולים מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 193 מונשמים ו-467 חולים קשה. 55 בני אדם נוספו למניין המתים בישראל מהנגיף

בווידאו: ממצאי דוח המבקר על המערך האפדמיולוגי, בדיקות הקורונה ואיכוני שב"כ/צילום: משרד מבקר המדינה

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 780 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-311,149. אתמול התקבלו תוצאות עבור 38,211 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 12,733. בבתי החולים מאושפזים 869 חולים, מתוכם 193 מונשמים ו-467 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,452 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 692 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 26,386, מתוכן 2.6% חיוביות לנגיף.

מדובר בנתוני התחלואה הנמוכים ביותר מאז 21 ביוני. למעשה, מספר הבדיקות בממוצע שבועי עמד על 25 אלף בדיקות, אתמול נחצה ממוצע הבדיקות עם יותר מ-38 אלף, ובכל זאת שיעור החיוביים לא השתנה.

גם הממוצע השבועי של מספרי החולים הקשים והמתים הצטמצם ביחס לשבוע שעבר. עם זאת, היקף התחלואה הכללי עדיין נחשב גבוה באופן מוחלט.

מוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
12,733 חולים פעילים. עמדה לבדיקות קורונה ברמת השרון/ראובן קסטרו

הערכות של אמ"ן מעלות דאגה דווקא מעלייה בתחלואה בשבוע הקרוב בגלל פתיחת הגנים. בתי החולים לאט לאט סוגרים מחלקות קורונה כמו הדסה עין כרם, אבל אנחנו בתקופה רגישה ביותר.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים. חרף העובדה שמדובר במסמך רשמי, הוא אינו מתפרסם על ידי משרד הבריאות או צה"ל, ומודלף לתקשורת על ידי גורמים שונים. מבדיקת וואלה! NEWS עלה כי אף גוף מהשניים לא מוכן לקחת אחריות על פרסומו.

הקבינט אישר: ביום ראשון ייפתחו המספרות ומכוני היופי

בעקבות הירידה בהיקף התחלואה בתקופת הסגר, קבינט הקורונה אישר אמש שורת הקלות. בין היתר הוחלט כי עסקים בהם יש קבלת קהל אחד על אחד, דוגמת מספרות, מכוני יופי, שיעורי נהיגה וטיפולים שאינם רפואיים, ישובו לפעילות ביום ראשון הקרוב.

כמו כן, הלימודים בכיתות א'-ד' ובצהרונים ייפתחו בשבוע הבא לפי המתווה שנקבע - כיתות א'-ב' בחצאי כיתות למשך שבוע-שבוע או חצי שבוע-חצי שבוע, וכיתות ג'-ד' בקפסולות. בצהרונים יותר ערבוב בין כיתות א'-ב', כל עוד בכל קבוצה לא יהיו יותר מ-28 תלמידים.

המתווה שאושר בקבינט הקורונה - מסחר

  • עסקים מקבלי קהל אחד על אחד ישובו לפעילות ביום ראשון:
  • מספרות
  • טיפולי יופי וקוסמטיקה
  • מורי נהיגה
  • מאמנים אישיים
  • רפואה משלימה
  • טיפולים שאינם רפואיים
  • ההכרעה על פתיחת חנויות רחוב, צימרים ושירותים קהילתיים נדחתה ליום חמישי

פורום השרים יתכנס שוב ביום חמישי כדי להכריע בסוגיית פתיחת חנויות הרחוב והצימרים. שרי הבריאות, האוצר והמדע וראש המל"ל יציגו את האפשרות לצמצם את מתווה היציאה מהסגר לחמישה עד שבעה שלבים במקום תשעה.

מתחם קניות סגור בעקבות מגבלות הקורונה בקניון ברמת ישי 26 באוקטובר 2020. ---, אתר רשמי
הקלות בהנחיות הקורונה. מתחם קניות ברמת ישי, אתמול/אתר רשמי, ---

המתווה שאושר בקבינט הקורונה - חינוך

  • הלימודים בכיתות א'-ד' יחודשו לפי המתווה שנקבע:
  • כיתות א'-ב' במתכונת חצאי כיתות במשך שבוע-שבוע או חצי שבוע-חצי שבוע
  • כיתות ג'-ד' בקפסולות
  • על התלמידים תחול חובת עטיית מסיכות
  • רשויות שיוכלו ללמד בכיתות מלאות תוך עמידה בדרישות יקבלו אישור ממשרד החינוך
  • פעילות הצהרונים תתחדש בכיתות א'-ב':
  • עד 28 תלמידים בקבוצה ומאותה שכבת גיל ומאותו בית ספר
  • הסעות לצהרונים - הפרדה באמצע האוטובוס וחובת עטיית מסיכות

רשויות מקומיות רבות התנגדו למתווה שהוסכם. בתגובה, הן הודיעו כי הן נערכות לפתוח את הלימודים בכיתות א'-ב' במתכונת קפסולות במשך חמישה ימים בשבוע, במתווה עצמאי. בשיחת זום שקיימו עם שר החינוך יואב גלנט, ביקשו ראשי הרשויות להעביר אליהם את הסמכויות הנוגעות למערכת החינוך. גלנט התעלם מההצעה, ואף הבהיר כי משרדו הוא הגוף היחיד שיכול לנהל את החזרה ללימודים.

בין הרשויות שהכריזו על המתווה הנפרד נמצאות ראשון לציון, רמת גן, גבעתיים, הוד השרון, שוהם, מועצה אזורית רמת נגב, נוף הגליל, יקנעם, מועצה אזורית מגידו, סביון, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית דרום השרון, גני תקווה, שער הנגב ושדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully