וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: נשמיד טילים איראניים אם יגיעו אל ונצואלה

הגורם אמר לרשת פוקס כי וושינגטון לא תאפשר העברת טילים מטהראן למשטר מדורו, אך לא ברור אם משלוח כזה אמור לצאת לדרך. באוגוסט אמר נשיא ונצואלה כי יהיה זה "רעיון טוב", ולאחרונה פג אמברגו הנשק הבינלאומי על איראן הרוצה ליצא נשק לשווקים בעולם

בווידאו: מיכליות הנפט האיראניות מגיעות לוונצואלה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ארצות הברית מאיימת להשמיד כל משלוח אפשרי של טילים ארוכי-טווח מאיראן לוונצואלה - כך אמר אתמול (שני) בכיר בממשל טראמפ לרשת פוקס, שדיבר בעילום שם. "נעשה כל מאמץ כדי לעצור משלוחים של טילים ארוכי-טווח, ואם הם יגיעו בדרך כלשהי לוונצואלה הם יושמדו שם", מסר הבכיר.

השליח המיוחד של מחלקת המדינה לאיראן וונצואלה, אליוט אברמס, אמר כי "העברת טילים ארוכי טווח מאיראן לוונצואלה הם לא מקובלים על ידי ארצות הברית ולא נאפשר או נסבול זאת".

הבכירים לא אמרו אם משלוחים שכאלו צפויים לצאת לדרך בקרוב, אלא שאיראן וונצואלה הן שותפות סחר בנשק. באוגוסט אמר מדורו כי רכישת טילים מאיראן תהיה "רעיון טוב", אחרי שבחודש מאי העבירה טהראן דלק לוונצואלה הסובלת ממחסור חמור. בוושינגטון מודאגים ששתי המדינות, שנמצאות תחת סנקציות אמריקניות נוקשות, מרחיבות את שיתוף הפעולה ביניהן.

"איראן הודיעה על כוונתה לסחור בנשק, וונצואלה היא מטרה ברורה משום שלשני המשטרים המבודדים האלו יש כבר יחסים", אמר אברמס. "ונצואלה משלמת בזהב כדי לרכוש דלק מאיראן, ויש נוכחות איראנית במדינה. הכלכלה של ונצואלה קרסה, כך שכל מטיל זהב לאיראן אלו עשרות אלפי דולרים שאזרחי ונצואלה זקוקים בשביל מזון ותרופות".

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו במהלך נאומו שעובר דרך אמצעים טכנולוגיים במסגרת האסיפה הכללית של האו"ם מארמונו בקראקס 23 בספטמבר 2020. רויטרס
מרחיב את שיתוף הפעולה עם איראן. מדורו/רויטרס

בשבוע שעבר הסתיים אמברגו הנשק על איראן, חרף התנגדות ממשל טראמפ שהודיע כי בעיניו הוא עדיין נותר על כנו.

הגורם הבכיר בממשל אמר כי כפי שאיראן שלחה טילים לחות'ים בתימן, הם מוכנים, רוצים ומסוגלים להעביר אותם לוונצואלה ולרוכשים פוטנציאליים אחרים. לדבריו, זה יסכן את היציבות באמריקה הלטינית ובאיים הקריביים, במיוחד את שכנותיה של ונצואלה - ברזיל, קולומביה וגויאנה.

לפי דיווחים שונים, גם לחיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, יש יחסים קרובים עם המשטר הסוציאליסטי בקראקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully