וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אמברגו הנשק עלינו הסתיים, אך לא נצא למסע רכש

18.10.2020 / 8:51

טהראן הכריזה כי אמברגו הנשק הקונבנציונלי הגיע לסיומו אחרי שמועצת הביטחון לא הצליחה להאריך אותו, אך ארה"ב כבר הזהירה שתטיל סנקציות על מי שירכוש או ימכור לה נשק. "מסע רכש של נשק קונבנציונלי הוא לא חלק מהדוקטרינה ההגנתית שלנו"

בווידאו: מל"ט מהלחימה בנגורנו-קרבאך נפל בצפון איראן/מתוך טוויטר

איראן הודיעה הלילה (ראשון) כי אמברגו הנשק עליה תם, למרות התנגדות ארצות הברית וסירובה להכיר בכך. עם זאת, בטהראן אמרו כי אין להם כוונה לצאת למסע רכש בשל הסתמכותם על תוצרת התעשיות המקומיות.

"הדוקטרינה ההגנתית של איראן מבוססת בעיקר על עמה ועל יכולותיה המקומיות. כלי נשק בלתי-קונבנציונליים, כלי נשק להשמדה המונית ומסע רכש של נשק קונבנציונלי אינם חלק מהדוקטרינה ההגנתית של איראן", נמסר בהודעת שר החוץ.

אמברגו הנשק שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על איראן ב-2007 אמורה לפוג היום, כפי שנקבע בהסכם הגרעין מ-2015. עם זאת, ארצות הברית, שפרשה ממנו חד-צדדית ב-2018 החלה באוגוסט בהליך להחזרת כל הסנקציות על טהראן אחרי שמועצת הביטחון סירבה לקריאותיה להאריך את אמברגו הנשק הקונבנציונלי על איראן.

על ההסכם חתומות עוד רוסיה, סין, בריטניה, גרמניה וצרפת, המתנגדות למהלכים החד-צדדיים של ממשל טראמפ. בוושינגטון איימו להטיל סנקציות על מי שימכור נשק קונבנציונלי לאיראן וירכוש ממנה.

צבא איראן, 22 בספטמבר 2019. AP
טהראן מתבססת על תעשיות מקומיות. מצעד של צבא איראן/AP

העיצומים שהטילה ארצות הברית על איראן בשנים האחרונות פגעו קשות בכלכלתה והחריפו את המתיחות בין המדינות. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רוצה להגיע להסכם חדש עם איראן, שיכלול גם את תכנית הטילים ופעילותה במזרח התיכון, אך באיראן מתנגדים ללא הסרת הסנקציות.

"הנורמליזציה של שיתוף הפעולה ההגנתי של איראן עם העולם הוא ניצחון של הרב-צדדיות, השלום והביטחון באזור שלנו", כתב שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בחשבון הטוויטר שלו.

איראן פיתחה תעשיית נשק מקומית גדולה לאור הסנקציות הבינלאומיות והאמברגו שאסרו עליה לרכוש כלי נשק וציוד צבאי. מומחי צבא מערביים אומרים כי איראן מפריזה לעתים ביכולותיה הצבאיות, אף שהחשש מפני תכנית הטילים ארוכי הטווח שלה תרמו להחלטת הממשל האמריקני לעזוב את הסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully