וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על עיריית אילת: 16 עובדים נעצרו ועוכבו בחשד להטיית מכרזים עבור שוחד

עודכן לאחרונה: 27.10.2020 / 23:11

החשודים, בהם סמנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט בהנהלה הארצית, קבלן ובכיר בחברה הכלכלית לאילת, נעצרו בתום חקירה סמויה ורחבת היקף של להב 433 ורשות המסים. על פי החשד, הם פעלו לקידום מכרזים שבאחריות הרשות המקומית בתמורה לטובות הנאה, תוך פגיעה באינטרס הציבורי

בווידאו: הארכת מעצר בחשד לשחיתות ברשויות המקומיות/עריכה: איתי עמרם

שמונה בני אדם נעצרו ושמונה עוכבו היום (שלישי) באילת בחשד לשחיתות ציבורית. בין העצורים עובדי עירייה, סמנכ"ל בהנהלה הארצית וכמה עובדים בבנק מרכנתיל דיסקונט בעיר, קבלן ובכיר בחברה הכלכלית לאילת. ה-16 חשודים במעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וכן עבירות על חוק איסור הלבנת הון ופקודת מס הכנסה.

על פי החשד, הם פעלו, כל אחד לפי תפקידו, על מנת לקדם מכרזים שבאחריות הרשות המקומית בתמורה ללקיחת טובות הנאה כספיות ושוות לכסף. זאת, בניגוד לחוק ותוך פגיעה במוסדות הציבוריים ובאינטרס הציבורי.

עיריית אילת. גוגל מפות, אתר רשמי
פרשת שחיתות רחבת היקף. עיריית אילת/אתר רשמי, גוגל מפות

החשודים נעצרו בתום חקירה סמויה רחבת היקף ומשותפת של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 ופקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ברשות המסים, שהפכה הבוקר לגלויה. גם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ופרקליטות מחוז דרום סייעו בחקירה.

המשטרה מסרה כי המעצרים התקיימו "במסגרת המאבק הנחוש של משטרת ישראל בעבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית, ונוכח הצטברות ראיות לכאורה אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות".

בנק מרכנתיל דיסקונט דיווח לבורסה לניירות ערך כי "חוקרי משטרת ישראל למשרדי חברת הבת, בנק מרכנתיל דיסקונט בע"מ, ערכו חיפושים במשרדי חברת הבת, אספו מסמכים וחומרי מחשב ועיכבו כמה עובדים לחקירה, לרבות נושא משרה בחברת הבת". לדבריהם, "לבנק לא נמסר מידע בדבר פרטי החקירה, לרבות מהות החשדות לכאורה".

מעיריית אילת נמסר כי לא ידועים פרטי החקירה. לדברי ראש העיר מאיר יצחק הלוי, "אין לנו בשלב זה פרטים הקשורים לחקירה. אני בטוח, כי המשטרה תסיים את הבדיקות ותגיע במהרה לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully