וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נכנס לישראל כדי לחתום על אישור לנתח את בתו התינוקת - ונעצר

1.11.2020 / 20:10

הצעיר בן ה-25 נכנס לתחומי המדינה ללא אשרה, משום שהתינוקת שלו ושל אמה הישראלית, הסובלת ממום בלבה, עמדה לעבור ניתוח בביה"ח רמב"ם. לאחר שערער על המעצר, הוא שוחרר וגורש מיד לשטחים. השופטת קבעה: "נכון היה להידרש במקרה זה לסיבת הכניסה ולהביאה בחשבון"

דוברות המשטרה, עורך: שאול אדם

צעיר פלסטיני בן 25 נעצר לפני כשבועיים משום שנכנס לתחומי ישראל ללא אשרה, כדי לחתום על אישור לצורך ניתוח שבתו התינוקת אמורה לעבור בבית החולים רמב"ם שבחיפה, וכן על מנת לראות אותה לפניו. לאחר שערער על המעצר, הוא שוחרר וגורש מיד לשטחים, תוך הפקדת ערבות.

התינוקת היא בתם הבכורה של הפלסטיני ושל אזרחית ישראלית המתגוררת בנצרת. עם לידתה לפני כשבועיים וחצי, התברר שהיא סובלת ממום בלבה וכי יש לנתח אותה בשל כך.

לפני כשבועיים נכנס האב לישראל ללא אישור כניסה, והיה בדרך לרמב"ם כדי לחתום על טפסים בהם הוא מביע את הסכמתו לניתוח ולראות את בתו. בדרך לבית החולים הוא נעצר. בבית המשפט, ביקשה המדינה להאריך את מעצרו, מאחר שנעצר בעבר שלוש פעמים בשל שהייה בלתי חוקית.

ניידת משטרה, 5 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
הצעיר נעצר בעבר שלוש פעמים בשל שהייה בלתי חוקית/דוברות משטרת ישראל

הפעם האחרונה שבה נעצר בשל עבירה זו הייתה בשנת 2014, אז גם הורשע. העילה לבקשת מעצרו של הפלסטיני הייתה כי הוא ידע שאם יתפסו אותו הוא ייעצר, ולכן היה עליו להצטייד באישור כנדרש.

עוד נטען כי אם הוא ישוחרר, אין ערובה לכך שיתייצב למשפט הצפוי לו בשל העבירה שביצע, וכי הוא עלול לשבש את החקירה. שופט בית משפט השלום בנצרת נעמן אדריס קיבל את בקשת המדינה, והורה על מעצרו של הפלסטיני.

עוד בוואלה!

הסנגוריה הציבורית לעליון: לאפשר לראש המכון לרפואה משפטית להעיד מטעם זדורוב

לכתבה המלאה

עו"ד אדואר חאפרי, שייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, הגיש באותו יום ערעור על ההחלטה בפני בית המשפט המחוזי בנצרת. הוא טען בפני השופטת תמר נסים שי כי מדובר במקרה מיוחד, שיש להתחשב בו. בפני בית המשפט אף הוצגו מסמכים המעידים על מצבה הרפואי הקשה של התינוקת, שבין היתר מקבלת תמיכה נשימתית ונדרשת להמשך טיפול רפואי גם לאחר הניתוח.

השופטת קיבלה את הערר, תוך שהיא מציינת כי אכן נעשתה עבירה והעצור גם הודה בה. עם זאת, היא ציינה כי "נכון היה במקרה זה להידרש לסיבת הכניסה אותה מפרט העורר מיד בחקירתו, ולהביאה בחשבון, שכן יש בה כדי להשליך על מידת המסוכנות הנשקפת ממנו".

בעקבות כך הורתה השופטת על שחרורו במקום ועל גירושו לשטחים תוך הפקדת ערבות של כאלף שקלים, כדי להבטיח שיתייצב למשפט. אשתו נדרשה לחתום אף היא על ערבות בגובה של 3,500 שקלים.

המשטרה מסרה בתגובה כי "החשוד הוא פלסטיני שנכנס לישראל שלא כחוק וללא האישורים הנדרשים. נוכח עברו והעובדה שלא מדובר בפעם הראשונה שנתפס בנסיבות אלו, הוא נעצר לחקירה והובא בפני בית משפט להארכת מעצרו. גם בשלב המעצר הראשוני וגם בבית המשפט השלום שהאריך את מעצרו, החשוד לא הציג כל מסמך המאמת את גרסתו. לבסוף בית המשפט המחוזי שדן בערר בעניינו, החליט לפנים משורת הדין על גירושו חזרה לאיו"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully