וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש נגד אמסלם: "מנצל את בימת הכנסת להפצת שקרים בוטים נגדי"

26.10.2020 / 21:46

מנדלבליט מתח ביקורת חריפה על שר הדיגיטל והסייבר בעקבות נאום שנשא במליאת הכנסת. בין היתר טען אמסלם כי היועמ"ש גרם למעצרה של אישה שקראה לעברו: "פרשת משפטים, בושה". מנדלבליט הכחיש את הטענות והדגיש: "ברור לכל כי העיתוי של קמפיין הכזבים איננו מקרי"

בווידאו: נאומו של דודי אמסלם בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר הערב (שני) כי השר דוד אמסלם "מנצל את בימת הכנסת לצורך הפצת דברי בלע ושקרים בוטים נגדי". זאת בעקבות נאומו של אמסלם במליאת הכנסת, בו תקף את היועמ"ש.

בהודעה מטעמו, השיב מנדלבליט לטענות שהעלה אמסלם בדבריו. בין היתר טען השר כי "קראתי שיש גם לאשתו מאבטח... יכול להיות גם לילדיו ולאחיו". היועמ"ש כתב בתגובה: "יובהר בזאת, כי מדובר בשקר וכזב. ליועץ המשפטי לממשלה - ולו בלבד - יש אבטחה לנוכח איומים שנשקפים לו, והכול בהתאם להחלטות הגורמים המוסמכים במשטרה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
"העיתוי של קמפיין הכזבים איננו מקרי". מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"ביום שבת אתה גורם לאישה להיעצר", המשיך אמסלם. בדבריו התכוון לשכנתו של מנדלבליט, שבדרכו לבית הכנסת אמרה לעברו "פרשת משפטים, בושה", ונלקחה בשל כך לחקירת משטרה. בתגובה מטעם היועמ"ש נמסר כי מדובר ב"שקר וכזב. כפי שכבר הובהר, מנדלבליט לא התלונן, לא מסר עדות כלשהי ולא היה מעורב בכל החלטה בנושא".

האירוע התרחש לפני שמונה חודשים ופורסם בסוף השבוע האחרון בחדשות 13. מנדלבליט מסר בתגובה שלא הגיש תלונה במשטרה על המקרה, לא ביקש ממאבטחיו להתלונן ולא היה מעורב בשום צורה בהחלטה לזמנה לחקירה.

דודי אמסלם. הדס פרוש/פלאש 90, פלאש 90
הקדיש את נאומו בכנסת למתקפה נגד מנדלבליט. אמסלם/פלאש 90, הדס פרוש/פלאש 90

"ברור לכל, כי העיתוי של קמפיין הכזבים המתנהל בימים אלה נגד היועץ המשפטי לממשלה, הכולל מידע שקרי ומסולף שנועד להשמיצו על אירועים ישנים, איננו מקרי", נכתב בסיכום ההודעה ברמיזה למעורבות מנדלבליט בהגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד נכתב כי "היועמ"ש לא מתערב בהחלטות של המשטרה בנושאים אשר נוגעים אליו אישית. כל ניסיון להציג את הדברים או אף לרמוז אחרת, תוך מחזור סיפורים ישנים וניסיון חמור ומכוון לבלבל בין קורבן ההטרדות לבין מי שבחרו להטרידו, הינו שקר וכזב".

דבריו של אמסלם מצטרפים לאיום ששיגר יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) לעבר מנדלבליט לפני כשבועיים. זוהר התריע בריאיון ב-103FM כי אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, תהיה "רעידת אדמה", וייחשפו הקלטות של שיחות מפלילות שלו. היועמ"ש הבהיר בתגובה כי האיומים נגדו לא ירתיעו אותו מלהמשיך בשגרת עבודתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully