וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אקדח טעון ומחסניות: תושב קלקיליה נאשם שתכנן פיגוע בראש העין

26.10.2020 / 20:28

הותר לפרסום כי המשטרה סיכלה פיגוע שתוכנן להתבצע בחודש שעבר, בעקבות קבלת מידע מקדים. הגבר ביקש לירות באיש כוחות הביטחון, והסתובב ברחבי העיר במשך כמה שעות לפני שנעצר. בסיום החקירה, הודה בתכנון הפיגוע והוגש נגדו כתב אישום על ניסיון לגרימת מוות בכוונה

בווידאו: זירת ניסיון פיגוע הדקירה ליד חברון/צילום: אנשי הדממה, עריכה: איתי עמרם

המשטרה סיכלה פיגוע שתכנן לבצע תושב קלקיליה בראש העין - כך הותר הערב (שני) לפרסום. הגבר, מוסא חסין, נעצר על ידי שוטרים בחודש שעבר כשנשא על גופו אקדח. בתום חקירה משותפת של שב"כ והמשטרה הוגש נגדו אמש כתב אישום בבית המשפט הצבאי בשומרון בגין ניסיון לגרימת מוות בכוונה, סחר בציוד מלחמתי, נשיאה, החזקת וייצור נשק ללא היתר, הפרת הוראה בדבר סגירת שטח וזריקת חפצים לעבר אדם או רכוש.

לפי הודעת המשטרה, בעקבות מידע שהגיע לידיה ערכו שוטרים סריקות באזור, במהלכן הבחינו בנאשם. בעת שניסו להשתלט עליו, הבחינו כי בחלק הקדמי של גופו החביא אקדח טעון, מחסניות וקופסת כדורים. בסיום חקירתו הודה בתכנון הפיגוע.

ניידת משטרה מחוץ לאצטדיון דוחא, סכנין. אדריאן הרבשטיין
הנאשם נעצר בעקבות קבלת מידע מקדים/אדריאן הרבשטיין

בחודש אוגוסט בשנה שעברה, כחלק מעבודתו באזור ראש העין חסין נפגש עם קבלן, שהציע לו לקנות אקדח מאולתר מסוג "פול" בתמורה ל-14 אלף שקלים. חסין הסכים במקום. עם קבלת התשלום, הקבלן העביר לו גם מחסנית וכ-54 כדורי תחמושת.

הנאשם השתמש בכלי הנשק בעת שירה באוויר כמה פעמים, אך לא מעבר לכך. אולם משנודע לו כי בת זוגו נהרגה בתאונת דרכים, החליט כי הוא מעוניין למצוא את מותו - וקיווה לעשות זאת דרך פיגוע ירי לעבר אזרח ישראלי יהודי.

עוד בוואלה

שלף סכין ודקר 20 פעמים: תושב ג'נין נאשם בניסיון פיגוע בראש העין

לכתבה המלאה

ביום האירוע הכין צוואה המיועדת לבני משפחתו, ובה כתב "סלחו לי" וביקש כי ידאגו לשלם את כל חובותיו. כשסיים, נסע במונית ועבר דרך פתח בגדר הביטחון לשטח ישראל, ללא היתר. עם הגעתו לראש העין, טען את האקדח במטרה לירות בחייל או באדם אחר המשתייך לכוחות הביטחון. בשלושה מקרים שונים באותו היום שקל לירות באזרחים שאינם מכוחות הביטחון - ולא עשה זאת.

תחילה, הבחין באישה ובילדה קטנה. אך לאחר ששמע את הילדה קוראת לאמה, החליט להמשיך בדרכו משום שהרג ילדים עומד בניגוד לתפיסתו הדתית. לאחר מכן, ראה אדם דתי יושב ברכב בצד הכביש, התקרב והחל לשוחח עמו במטרה לממש את תכניתו, והתחרט כשראה תינוק במושב האחורי. במקרה השלישי פגש קבוצת פועלים, חשב אם לירות בהם, והחליט שלא לעשות כן בשל היותם המפרנסים של משפחותיהם.

לבסוף, אחרי שהתהלך ברחבי העיר במשך כשעתיים והתלבט אם להמשיך בביצוע התכנית, נעצר על ידי השוטרים.

בניינים חדשים ברחוב יוסי בנאי ראש העין. ראובן קסטרו
שקל והתחרט בשלושה מקרים שונים. ראש העין/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, הגישה פרקליטות מחוז דרום שבעה כתבי אישום נגד שני פעילי חמאס שניסו לבצע פיגוע, בגין עבירות נגד ביטחון המדינה. על פי כתבי האישום, הנאשמים אסמעאיל בדראן, בן 18, ואחמד נאמוס, בן 19, הצטרפו לגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ובמסגרת פעילותם בארגון יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר חיילי צה"ל.

ב-1 באוקטובר, השניים עלו לעמדת שמירה והשליכו סכין ורימונים לעבר הכוחות, אך לא הצליחו לפגוע והרימונים לא התפוצצו. במהלך החקירה, אחד הנאשים אף ניסה לדקור את החוקר.

בתחילת החודש, נעצר אדם חמוש בסכין שניסה לדקור שוטרים בצומת העוקפים שליד חברון. לא היו נפגעים בתקרית. במהלך האירוע, החשוד התקדם לעבר שוטרים שהיו במקום כשהוא אוחז בסכין מאחורי גבו. הכוחות שהבחינו בכך קראו לו להשליך אותה, אך המחבל לא נשמע להוראותיהם והמשיך להתקדם לכיוונם. בעקבות כך, השוטרים השתלטו עליו ועצרו אותו מבלי לבצע ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully