וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהפגנה בבלפור; 6 נעצרו בחשד לתקיפת מפגינים

בשבוע ה-18 ברציפות להפגנות נגד רה"מ והשחיתות השלטונית יותר מ-10,000 איש הפגינו בכמה מוקדים ברחבי המדינה. עימותים פרצו בין מוחים לשוטרים בהפגנת ענק מול המעון, ו-7 נעצרו במקום. בת"א מאות הפגינו בכיכר רבין. אירועי אלימות התרחשו בחיפה, ת"א וחולון

בווידאו: מחאה נגד נתניהו בירושלים, בקיסריה ובת"א/צילום: SATVIEW, שי מכלוף, מאיה הורודניצ'אנו ויואב איתיאל

המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית נמשכה גם הערב (שבת), זה השבוע ה-18 ברציפות. אלפי מפגינים התאספו בעשרות צמתים, גשרים ומחלפים ברחבי המדינה. בירושלים ובתל אביב התקיימו מחאות המוניות, שבסופן נעצרו בבירה שבעה מפגינים.

בדומה להפגנות קודמות, גם הערב התרחשו כמה אירועי אלימות במוקדי מחאה ברחבי הארץ. בעקבות האירועים, המשטרה עצרה ועיכבה בסך הכל שישה חשודים במעשים, בהם נער בן 17.

בחיפה, בסמוך למרכז חורב, הותקפה מפגינה על ידי אלמוני ברכב חולף שחבט בה במקל ונמלט. שוטרים פתחו במצוד אחר הרכב שזהותו ידועה. ברחבת המדיטק בחולון עוכב נער בן 17 בחשד להשלכת ביצה לעבר מפגינים. בתל אביב, שלושה צעירים, כבני 26, איימו על מפגינים באמצעות שוקר ונמלטו. הם נעצרו באזור זמן קצר לאחר מכן. בנוסף, ברחוב אבן גבירול עצרו השוטרים צעיר בן 18 בחשד כי ניסה לדרוס מפגינים כשהוא רכוב על אופניים חשמליים, ונעצר צעיר נוסף באותו גיל לאחר שניסה להתפרץ לבמה ולהפריע לסדר הציבורי.

בבירה, מפגינים קיימו כמה תהלוכות ברחבי העיר, כשכולן התאחדו לכדי הפגנה אחת מול מעונו של ראש הממשלה ברחוב בלפור. בשיא הערב, כעשרת אלפים איש נכחו במקום. לקראת סיום ההפגנה החלו המוחים לצאת בצעדות קצרות באזור זה בעיר, ובכמה מקרים נחסמו על ידי שוטרים. בניסיונות השוטרים לפנותם מהאזור פרצו עימותים בין הצדדים, שהביאו למעצרם של חמישה מפגינים.

מפגינים בורחים מהשוטרים, רחוב ז'בוטינסקי ירושלים, 24 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בי-ם רצים בניסיון לדלג על מחסומי המשטרה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד השחיתות מול מעון רה"מ נתניהו, בלפור, ירושלים, 24 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

תנועת המחאה "קומי ישראל" מסרה כי המפגינים מוחים על ביטול הצבעת הכנסת ביום רביעי לקיום ועדת חקירה פרלמנטרית לנושא רכש הצוללות והספינות. "הממשלה הזו איבדה את אמון הציבור ורוצה להשתיק את הביקורת עליה", מסרו ב"קומי ישראל". "מפלגת הליכוד נחטפה על ידי ארגון פשע מבלפור שלקח מדינה שלמה בשבי ומהמר על עתיד ילדינו. בזמן שאנחנו מנסים להחזיק את הראש מעל פני המים הם גוררים אותנו לקטסטרופה כלכלית וחברתית שלא נוכל לקום ממנה".

בתל אביב התקיים אירוע מחאה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין, שכלל הופעות של אמנים ונאומים. לאחר האירוע, כמה מאות מפגינים יצאו לצעדה ברחובות העיר. יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, נשא דברים במהלך האירוע. "מנהיג מושחת - אסור שישב על הגה השלטון, מפני שתמיד ישקול שיקולים זרים וישים בראש את טובתו האישית", אמר שרגא. "רק אתמול בישר לנו שר הביטחון, מר גנץ, שנתניהו הסתיר ממערכת הביטחון את מכירת ה- F-35 לאמירתים. משמע, פעם נוספת, נתניהו פגע אנושות בביטחון הלאומי, רק בכדי לרוץ ולספר לכם, שהוא עשה שלום".

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו רצים בצעדה בירושלים, 24 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בי-ם רצים בניסיון לדלג על מחסומי המשטרה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת מחאה נגד השחיתות,יפו, 24 באוקטובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
"גוררים אותנו לקטסטרופה". הפגנה ביפו, הערב/אתר רשמי, הדגלים השחורים
אליעד שרגא בהפגנת התנועה לאיכות השלטון, כיכר רבין ת"א 24 באוקטובר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
עו"ד שרגא בעצרת בת"א, הערב/פלאש 90, אבשלום ששוני

המפגינה שהותקפה הערב בחיפה, עורכת דין ומרצה במכללה בת 56, פירטה על התקרית לוואלה! NEWS ואמרה כי "התחושה היא של זעזוע, בעיקר נפשי". לדבריה, "עמדנו לאורך המדרכה והרכב התקרב, כשמהחלון הנוסע מחזיק בדגל הליכוד על מקל באורך של כ-2 מטרים, ואז כשהוא עבר לידנו הוא פשוט הכה בי בלי שהייתי מוכנה לזה בכלל. אני נכנסתי להלם קל", אמרה.

"בעלי אומר שהספיק לראות אותו צוחק תוך שהרכב הסתלק. לי זה עוד לא קרה אבל מפגינה לידי סיפרה שירקו עליה. מסרנו את מספר הרכב לשוטר שאמר שיעביר לניידות". לאחר מכן דיווחו מארגני המחאה בחיפה על עוד התנכלויות למפגינים. במרכז חורב התרחש אירוע של השלכת בקבוק מים לעבר המפגינים שניצבו שם. איש לא נפגע.

מעצר של מפגין במהלך פינוי ההפגנה בכיכר פריז בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, 24 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מעצר מפגין בבלפור לאחר עימותים עם המשטרה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד השחיתות מול מעון רה"מ נתניהו, בלפור, ירושלים, 24 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בירושלים, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה מול בית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, 24 באוקטובר 2020. יואב איתיאל
הפגנה בקיסריה, הערב/יואב איתיאל

בקיסריה, כ-150 איש נוכחים סמוך למעון הפרטי של משפחת נתניהו. המפגינים במקום תלו שלט גדול ועליו הכיתוב "שקרן" ושלט אחר הקורא "דיקטטורה בחסות קורונה".

תנועת "הדגלים השחורים" מסרה כי "במקום להתעסק בלמעלה ממיליון מובטלים, בכלכלה הקורסת ובמניעת הסגר השלישי - ראש משפחת הפשע נתניהו היה עסוק במניעת ועדת חקירה בנוגע לפגיעה בקודש הקודשים של מדינת ישראל על ידי ביטולה של הכנסת. מדינת ישראל נמצאת במאבק קיומי על היותה דמוקרטיה".

הפגנה נגד השחיתות מול מעון רה"מ נתניהו, בלפור, ירושלים, 24 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

מתנועת "אין מצב" נמסר כי "בשבוע בו הדמוקרטיה בכנסת ישראל נמחקת למול ענינו באופן הבוטה ביותר. ובשבוע שהמשטרה נשלחת בשרותו של הנאשם בפלילים לטפל במפגינים כמו בארגוני פשע חייבים לצאת לרחובות ולמחות בכל הכוח כדי להגן כאן על הדמוקרטיה הישראלית".

הפגנת מחאה נגד השחיתות, גשר ההלכה, 24 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בגשר ההלכה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת מחאה נגד השחיתות,צומת כח, 24 באוקטובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
הפגנה נגד נתניהו בצומת כוח, היום/אתר רשמי, הדגלים השחורים

ברקע ההפגנות בקיסריה, אמש הוצבו גדרות ומחסומים נוספים מול הבית. מתחם הבית סגור לעוברים ושבים, למעט הדיירים המתגוררים בסמוך למשפחת נתניהו. לדברי שכנים, החסימות הוצבו אמש ברחוב ההדר על מנת למנוע התקרבות של מפגינים נגד ראש הממשלה.

סוגיית קרבת ההפגנות למעונם של עובדי ציבור ונבחרי ציבור עלתה כבר בבג"ץ, עוד בעניין הפגנות משנת 2017 מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה. אז התקבלה הטענה שצריכה להיות זיקה בין מקום ההפגנה לנושא ההפגנה, ומהצד השני יש למצוא איזון בין טענה זו לטענות אחרות.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully