וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופה ראשונה: ה-FDA אישר את רמדסיביר לטיפול בחולי קורונה

מנהל התרופות והמזון האמריקני אישר לשימוש רשמי את התרופה רמדסיביר של חברת "גיליאד", עבור חולי קורונה הזקוקים לאשפוז. התרופה, שבאמצעותה טופל גם טראמפ בעת שחלה, היא כעת הטיפול הראשון והיחידי לנגיף שאושר במלואו במדינה. עד סוף השנה תייצר החברה 2 מיליון מנות

בווידאו: אובמה בעצרת של בייידן בפנסליבניה/צילום: רויטרס

מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) אישר היום (חמישי) את התרופה רמדסיביר של חברת התרופות "גיליאד", לטיפול בחולים בנגיף הקורונה. התרופה נחשבת לטיפול הראשון נגד הנגיף שאושר במלואו בארצות הברית, והחברה צפויה לייצר עד סוף השנה כשתי מיליון מנות.

מחברת "גיליאד" נמסר כי התרופה תשמש חולי קורונה הזקוקים לאשפוז. רמדסיביר הייתה אחת מהתרופות שניתנו לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שחלה בנגיף בתחילת החודש ופונה לבית חולים לצורך השגחה בעקבות החמרה במצבו.

התרופה רמדסיביר של חברת גיליאד לטיפול בנגיף הקורונה בבית חולים בהונגריה. 15 באוקטובר 2020. AP
אושרה לשימוש בארה"ב. אמפולה של רמדסיביר/AP

התרופה נחשבת לטיפול הראשון נגד קורונה שאושר במלואו בארצות הברית. הנגיף הדביק עד כה כ-41 מיליון בני אדם ברחבי העולם, והביא למותם של יותר ממיליון, כך לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

בחודש מאי אישר המנהל את השימוש בתרופה למקרה חירום, מה שאיפשר לבתי חולים ולרופאים להשתמש ברמדסיביר על חולים מאושפזים, למרות שטרם אושרה רשמית. התרופה, שניתנת בזריקה דרך הווריד, סייעה לקצר את זמן ההחלמה של חלק מחולי הקורונה.

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות העולמי: לתרופה שניתנה לטראמפ יש השפעה מועטה על התמותה מקורונה

לכתבה המלאה
מטה חברת גיליאד בקליפורניה, ארצות הברית, 29 באפריל 2020. רויטרס
צפויה להנפיק מיליוני מנות בשנת 2021. משרדי חברת "גיליאד" בקליפורניה/רויטרס

"מאז תחילת מגיפת הקורונה, 'גיליאד' פעלה ללא הפסקה בכדי לסייע במציאת פתרונות למשבר הבריאות העולמי הזה", אמר מנכ"ל החברה, דניאל אודיי. "מדהים להיות במקום הזה, בו טיפול שמאושר על ידי ה-FDA זמין לכולם פחות משנה מאז דיווחי הקורונה המוקדמים ביותר".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בכנס ראשון בבית הלבן  מאז שחלה בקורונה 10 באוקטובר 2020. רויטרס
טופל באמצעות רמדסיביר כשחלה בקורונה. טראמפ/רויטרס

באוגוסט הודיעה החברה שהיא מתכננת לייצר יותר משתי מיליון מנות של התרופה עד סוף השנה, וכי היא צפויה להנפיק "כמה מיליוני מנות נוספות" בשנת 2021. עוד נמסר מ"גיליאד", כי החברה הגדילה את היצע מכירת התרופה פי 50 מאז ינואר. רשת הייצור שלה כוללת כיום יותר מ-40 חברות באמריקה הצפונית, אירופה ואסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully