וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: לתרופה שניתנה לטראמפ יש השפעה מועטה על התמותה מקורונה

עודכן לאחרונה: 16.10.2020 / 13:07

ניסוי בינלאומי שחוקר תגובה של ארבע תרופות על כ-12 אלף חולים הראה כי לאף אחת מהן אין השפעה ניכרת על אחוז המתים. גם הצורך בהנשמת המטופלים או משך השהייה בבתי החולים לא השתנו בצורה ניכרת. קודם לכן אושרה התרופה שניתנה לנשיא לשימוש באירופה ובארה"ב

בווידאו: חברת אסטרהזניקה השהתה את הניסוי בקורונה/צילום: רויטרס

לתרופה רמדסיביר - שניתנה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כשחלה בקורונה - אין השפעה משמעותית על הסיכויים של חולי קורונה להישאר בחיים - כך עלה מניסוי קליני שערך ארגון הבריאות העולמי. הניסוי הבינלאומי של הארגון חקר את השפעת רמדסיביר ושלוש תרופות נוספות על 11,266 חולים מאושפזים. עוד עלה מהמחקר, שהעתק של הגיע לידי "פייננשל טיימס", כי תוצאות הניסוי הראו כי ארבעתן "לא השפיעו באופן ניכר על התמותה" או הפחיתו את הצורך בהנשמת המטופלים.

"נראה כי לטיפול באמצעות רמדסיביר, הידרוקסיכלורוקווין, לופינאביר ואינטרפרון יש השפעה מועטה על התמותה בבתי החולים", מצא המחקר.

מהניסוי עלה גם כי לתרופות אלה יש השפעה מועטה על משך השהייה של הנדבקים בבתי החולים. עם זאת, חוקרי ארגון הבריאות אמרו כי המחקר, שעדיין לא עבר ביקורת עמיתים, נועד בעיקר לבחינת ההשפעה על התמותה בבתי החולים.

אמפולה של התרופה הניסיונית לקורונה רמדסיביר בהמבורג, גרמניה, 8 באפריל 2020. רויטרס
אין השפעה משמעותית על התמותה. רמדסיביר/רויטרס

רמדסיביר קיבלה אישור חלקי לשימוש בארצות הברית ובאירופה, לאחר שניסוי שערכו המכונים הלאומיים לבריאות בארצות הברית באפריל הראה כי היא מקצרת את זמן ההחלמה מהנגיף - מ-15 ימים ל-11. בחודש יולי, חברת "גיליאד", שפיתחה את התרופה, פרסמה נתונים המראים לטענתם כי הטיפול עשוי להוריד את אחוז התמותה, אולם הטענה אינה אושרה באמצעות ניסוי אקראי מבוקר - שלב הכרחי באישור תרופות.

"אנחנו מודעים לכך שהמידע הראשוני שעלה מהניסוי הבינלאומי של ארגון הבריאות העולמי הפך לפומבי בעקבות פרסום בכתב עת העובר ביקורת עמיתים", נמסר מגיליאד בתגובה. "נראה כי הנתונים שהופצו אינם עקביים, וישנן ראיות מוצקות מכמה מחקרים אקראיים ומבוקרים המאשרים את היתרון הטיפולי של רמדסיביר".

משמעות הממצאים של ארגון הבריאות היא שהתרופה היחידה שהוכחה כיעילה בהורדת אחוזי התמותה מקורונה היא דקסמטזון, סטרואיד זול שניתן לבלוע וזמין לשימוש ברחבי העולם. הארגון המליץ על השימוש בסטרואידים לטיפול בחולים קשים.

עוד בוואלה!

בשל חשש בטיחותי: גם הניסוי של "אלי לילי" בחיסון לקורונה הופסק

לכתבה המלאה
מטה חברת גיליאד בקליפורניה, ארצות הברית, 29 באפריל 2020. רויטרס
"הנתונים שהופצו אינם עקביים". מטה חברת גיליאד בקליפורניה/רויטרס

"ניסוי הסולידריות" של ארגון הבריאות הוא אחד מהמחקרים הגדולים ביותר הנערכים כעת למציאת טיפול לקורונה. תרופות יכולות להתווסף או לרדת מהניסוי בכל שלב. בחלק של רמדסיביר בניסוי מעורבים כ-2,750 מטופלים. המשתתפים מקבלים את הטיפול במשך עשרה ימים - מנה של 200 גרם ביום הראשון ומאה גרם בימים הבאים.

מוקדם יותר החודש, האיחוד האירופי חתם על הסכם עם גיליאד לאספקה של עד 500 אלף מנות למדינות באירופה, כולל בריטניה, עם אפשרות להגדלת ההזמנה בהמשך. גיליאד תמחרה את רמדסיביר ב-2,340 דולר לטיפול של חמישה ימים. כמה מומחים לבריאות הציבור אמרו שהמחיר גבוה מדי לתרופה שעדיין לא הוכח שמורידה את אחוז התמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully