וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה מתפשטת באירופה: יוון הטילה עוצר באתונה, בריטניה ברשימה השחורה

עם עלייה של כ-200 אלף נדבקים ביממה האחרונה בלבד, נפוצה הקורונה ברחבי היבשת ומכריחה את המדינות להדק את המגבלות, בין אם בהרחבת העוצר הלילי כמו בצרפת ואיטליה או בכניסה לסגר כללי כפי שנעשה באירלנד, זו הפעם השנייה

בווידאו: אירלנד נכנסת לסגר שני/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ביבשת אירופה, מה שמביא את מדינות כצרפת, איטליה, בריטניה, ספרד ויוון להטיל מגבלות נוספות על תושביהן וכן להאריך את הקיימות. רק היום (חמישי) נדבקו בנגיף מעל ל-200 אלף בני אדם וקרוב ל-2,000 מתו ממנו.

בצרפת, ראש הממשלה ז'אן קסטקס הודיע על הרחבת העוצר בלילות לעשרות אזורים נוספים. זאת, במטרה להאט את התפרצותו השנייה של הנגיף, שגבה את חייהם של 162 בני אדם ביממה האחרונה והדביק כ-41 אלף. "הגל השני מתרחש בזה הרגע", אמר קסטקס, והסביר כי המצב במדינה, "חמור מאוד". העוצר, מהשעות 06:00-21:00, ייכנס לתוקף מחר בחצות, ועתיד להשפיע על חייהם של 46 מיליון בני אדם.

אישה עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורוה בניס, צרפת 22 באוקטובר 2020. רויטרס
אישה עם מסיכה בניס, צרפת. היום/רויטרס

"השבועות הקרובים יהיו קשים ומספר המתים ימשיך לעלות", הוסיף ראש הממשלה הצרפתי במסיבת עיתונאים שערך מוקדם יותר היום. "אם לא נצליח לעצור את המגיפה, נעמוד בפני מצב נוראי ונאלץ לחשוב על צעדים קשים בהרבה". לדבריו, "עדיין יש לנו זמן להימנע מכך, אך לא הרבה זמן".

הכרזתו של קסטקס מגיע פחות משבוע לאחר שאותו עוצר הוחל על אזור פריז ועל שמונה ערים אחרות, כולל מרסיי, ליון, ליל וטולוז. המגבלות יורחבו ל -38 מחלקות מינהליות נוספות וכן לשטח הטריטוריאלי של פולינזיה מעבר לים, ויימשך שישה שבועות.

עוצר הלילה גרר ביקורות ותלונות מצד בעלי מסעדות, שעסקיהם נפגעו לאחר הסגר באביב שנמשך חודשיים. אולם, לדברי נשיא צרפת, עמנואל מקרון, העוצר נחוץ בכדי למנוע עומס בבתי החולים.

נשים עוטות מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה באתונה, יוון 22 באוקטובר 2020. רויטרס
נשים עוטות מסכה באתונה, יוון. היום/רויטרס

באירלנד נכנסו לתוקף מגבלות "דרגה 5", הרמה הגבוהה ביותר לתקנות קורונה במדינה, לאחר שלפני יומיים הייתה הראשונה באירופה להיכנס לסגר שני. חמשת מיליון התושבים קיבלו הוראה להישאר בביתם למשך שישה שבועות. בצ'כיה נכנס לתוקפו סגר שני לאור העלייה בתחלואה, שעלתה ביממה האחרונה ב-7,510 איש. ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביס, אמר כי יש צורך במגבלות חדשות כדי למנוע את הצפת בתי החולים. גם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, הכריז על עוצר באתונה וכן באזורים אחרים במדינה, שייכנס לתוקף ביום שבת בין 00:30 ל-05:00 לפנות בוקר.

אנשים עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורוה במילאנו, איטליה 22 באוקטובר 2020. רויטרס
אנשים במילאנו, איטליה. היום/רויטרס
אב ובנו עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורוה במהלך רכיבה בברצלונה, ספרד 21 באוקטובר 2020. רויטרס
אב ובנו במהלך רכיבה בברצלונה, ספרד. היום/רויטרס

בגרמניה נרשם שיא במניין החולים היומי, שעלה ל-11,287. שר הבריאות הגרמני, ג'נס ספאן נדבק אף הוא בנגיף. ברקע זה, הכניסה גרמניה את בריטניה לרשימת המדינות האדומות, בהן על התיירים שבאים ממנה להיכנס לבידוד.

מחוז לאציו שסביב רומא הצטרף לשני הזאורים האיטלקיים עליהם הוכרז עוצר לילי. לוברדיה בצפון תחל את העוצר בשעה 23:00 הלילה, וקאמפניה ולאציו ילכו בעקבותיה ביום שישי. פרופ' וולטר ריקארדי, המייעץ לממשלת איטליה בתחום הבריאות, הבהיר כי "אזורי מטרופולין כמו מילאנו, נאפולי וכנראה רומא כבר אינם בשליטה".

ספרד היא מדינת האיחוד האירופי הראשונה שרשמה מיליון חולים והאזור הצפוני של נווארה הטיל מגבלות על התנועה. אזור לה-ריוחה, קהילה אוטונומית בספרד בה מיוצר בעיקר יין, אמרה כי תנהג באופן זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully