וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 מיליון נדבקים בעולם: שיא מתים באיראן, בלגיה חוששת מ"צונאמי" של חולים

המגיפה לא מראה סימנים של האטה, ואירופה סופרת יותר מ-150 אלף נדבקים בממוצע ביום. בלגיה חוששת מקריסה תחת העומס, ווילס נכנסת לסגר ופולין פותחת בית חולים שדה. התחלואה מזנקת בעשרות מדינות בארה"ב, ובאיראן כבר יותר מ-30 אלף מתים

בווידאו: ראשת ממשלת פינלנד עוזבת את פסגת האיחוד האירופי/צילום: רויטרס

איראן רשמה היום (שני) שיא במספר המתים מנגיף הקורונה עם 337 מקרי מוות, ובלגיה מזהירה מ"צונאמי" של חולים, כשהמגיפה לא עושה סימנים של האטה ברחבי העולם ובאירופה בפרט. מספר המקרים ברחבי העולם חצה את רף ה-40 מיליון, לקראת תחילת החורף בחצי הכדור הצפוני שמגיע עם התפרצות מחודשת של הנגיף במקומות שונים.

מומחים מאמינים כי המספרים האמיתיים גבוהים יותר, בשל הפערים בבדיקות ובדיווחי חסר בכמה מדינות. על פי הנתונים של רויטרס, המתבססים על דיווחים רשמיים של המדינות השונות, הקצב ממשיך לעלות - נדרשו רק 32 ימים להגיע ל-40 מיליון מקרים מ-30 מיליון, לעומת 38 שעברו עד שנרשמו עשרת מיליון המקרים הקודמים, ו-44 ימים מעשרה ל-20 מיליון. עשרת מיליון המקרים הראשונים בעולם נרשמו תוך שלושה חודשים מרגע זיהוי הנגיף בווהאן שבסין בתחילת ינואר.

מרכז לבדיקות קורונה בעיר לוון, בלגיה, 19 באוקטובר 2020. רויטרס
חשש ממחסור במיטות טיפול נמרץ. בדיקות בבלגיה/רויטרס

בסוף השבוע האחרון נרשם מספר המאובחנים העולמי היומי הגבוה ביותר מאז תחילת המגיפה, כשרף 400 אלף המקרים נחצה לראשונה. ממוצע המקרים היומי בשבוע החולף היה 347 אלף, לעומת 292 אלף בשבוע הראשון של אוקטובר.

ארצות הברית, הודו וברזיל נותרו המדינות "האדומות" ביותר בעולם. יותר מ-47% מכל המאובחנים בעולם הם ברחבי יבשת אמריקה, כשבארצות הברית מאובחנים 247 חולים לכל עשרת אלפים תושבים, ובהודו ובברזיל 55 ו-248 בהתאמה.

איראן, המוקד הקשה ביותר של הקורונה במזרח התיכון, סופרת כבר יותר מ-30 אלף מתים מהווירוס. טהראן נמצאת כבר בשבוע השלישי של הגבלות שונות.

יותר מ-1.1 מיליון איש מתו מקורונה מאז תחילת המגיפה העולמית, ושיעור התמותה הגלובלי נע סביב 2.8%. בארגון הבריאות העולמי מעריכים כי עד שני מיליון עלולים למות מהווירוס עד לפיתוח חיסון יעיל. המספר עשוי להיות גבוה יותר ללא צעדים קונקרטיים לעצירת המגיפה.

עוד בוואלה!

חזירים ברחבי העולם החלו לשלשל וכולנו צריכים לחשוש

לכתבה המלאה

150 אלף נדבקים באירופה ביום

באירופה נרשמו 17% מכלל המקרים בעולם וכ-22% מהמתים, עם יותר מ-150 אלף נדבקים מדי יום בממוצע. ברחבי היבשת כבר סוגרים בתי ספר, מבטלים ניתוחים בבתי חולים ומגייסים סטודנטים לרפואה עם החרפת הגל השני של המגיפה במדינות רבות.

שר הבריאות של בלגיה, סבין ונדנברוק, הזהיר היום כי הרשויות קרובות למצב "שהן כבר לא שולטות על המתרחש", עם כניסתן של הגבלות חדשות לתוקף. כל הברים והמסעדות ייסגרו החל מהיום למשך ארבעה שבועות. תושבים מורשים להיפגש רק עם אדם אחד שלא גר עמם וצריכים לעבוד מהבית כמה שאפשר. כמו כן, מחצות עד 5:00 יחול עוצר ותיאסר מכירת אלכוהול מהשעה 20:00.

בלגיה הייתה אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר בגל הראשון, ומספר המתים בה למאה אלף איש הוא השלישי בגובהו בעולם, רק אחרי פרו וסן מרינו. ונדנברוק תיאר את המצב בבריסל הבירה ובדרום המדינה כ"מסוכן ביותר בכל אירופה". הוא אמר לרשת RTL כי הממשלה "שולחת מסר אחד בלבד לציבור: הגנו על עצמכם, הגנו על יקיריכם, ולכן אל תידבקו".

בשבעת הימים האחרונים, בלגיה רשמה 7,876 מקרים יומיים בממוצע, עלייה של 79% בהשוואה לשבוע הקודם. נכון להיום, 2,485 מאושפזים בבתי החולים עם מחלת הקוביד-19. גורמים רשמיים מזהירים כי אם המגמה תימשך, 2,000 המיטות לטיפול נמרץ יהיו מלאות עד אמצע נובמבר.

"המצב חמור", אמר ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה קרו, ל-RTL. "זה גרוע יותר מאשר ב-18 במרץ, אז הוטל הסגר".

בימים האחרונים חלקים מבריטניה נכסו לסגר חלקי, והיום הודיעה ווילס, אחת מארבע האומות המרכיבות את הממלכה, על סגר למשך שבועיים, החל מיום שישי. צעדים דומים כבר ננקטו בצפון אירלנד.

תושבים בשוק בניו דלהי, הודו, 19 באוקטובר 2020. רויטרס
מהמוקדים "האדומים" בעולם. תושבים בשוק בניו דלהי, הודו/רויטרס

צרפת הטילה עוצר על כמה ערים, ופולין פתחה בית חולים שדה באצטדיון בבירה ורשה, כשהצבא יתפרס במתקנים של היבדק וסע. אחרי הצלחה בבלימת הווירוס במרץ ובאפריל, בשבוע שעבר מספר הנדבקים היומי הגיע לכמעט עשרת אלפים ובתי חולים נוספים אמורים להיפתח בערים אחרות.

הממשלה בפולין מפצירה בתושבים להישאר בבתים, קיצרה את שעות פעילות המסעדות והורתה לאוניברסיטאות ולחטיבות הביניים לעבור ללמידה מקוונת. במקביל, מנהיג מפלגת השלטון ירוסלב קצ'ינסקי נכנס לבידוד אחרי שבא במגע עם חולה.

הגבלות דומות הוטלו גם בצ'כיה, המדינה עם שיעור הנדבקים הגבוה ביותר למאה אלף תושבים בכל אירופה. הממשלה אמרה כי היא תמתין עד החודש הבא כדי לבחון אם הצעדים שנקטה עוזרים, בטרם תשקול סגר ארצי. אתמול התעמתו כ-2,000 אוהדי כדורגל בפראג, בהם חברי ארגוני אולטראס, עם המשטרה במחאה על הגבלות הקורונה.

בגרמניה, הממשלה תשקיע חצי מיליארד אירו בשיפור מערכות האוורור במוסדות ציבוריים כדי לבלום את התפשטות הווירוס, אחרי ששיעור הדבקות נמצא במגמת עלייה מתמשכת והגיע לשיא ביום שבת האחרון. איטליה החלה אתמול בשורת הגבלות בעקבות שיאי נדבקים יומיים.

בארצות הברית, עשרות מדינות רואות שיאי תחלואה, אחרי שמספר המאובחנים הכולל חצה את השמונה מיליון. יותר מ-220 אלף כבר מתו, בהתפרצות הקשה ביותר בעולם. הנשיא דונלד טראמפ רוצה להעביר חבילת סיוע גדולה לכלכלה, שנפגעה קשות מהמגיפה, עוד לפני הבחירות ב-3 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully