וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגע בכוונה והפקיר: בן 27 מהצפון נאשם שדרס מתנדב משטרה ופצע אותו קשה

עודכן לאחרונה: 22.10.2020 / 16:12

אדם שיבלי בן ה-27 מהכפר שיבלי דרס לפני כחודשיים את טל ספיר שעסק בפעילות בילוש אחריו. הוא נאשם בגרימת חבלה בכוונה מחמירה, הפקרה לאחר פגיעה, ️מעשה פזיזות ורשלנות. שיבלי הסגיר את עצמו לידי המשטרה לאחר שנמלט במשך כמה ימים. ספיר עדיין מאושפז במצב קשה

בווידאו: זירת דריסת השוטר בדבוריה/מערכת וואלה! NEWS

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד אדם שיבלי, בן 27 מהכפר שיבלי שבצפון, שדרס לפני קרוב לחודשיים את טל ספיר, מתנדב משטרה ביישוב, ופצע אותו קשה. הוא הואשם בבית המשפט המחוזי בנצרת בעבירות חבלה בכוונה מחמירה, הפקרה לאחר פגיעה, ️מעשה פזיזות ורשלנות, נהיגה בזמן פסילה ו️קשירת קשר לביצוע פשע של התפרצות למטווח וגניבת נשקים.

התקרית אירעה במהלך פעילות של כוחות בילוש משטרתיים ביישוב בסוף ספטמבר. כוח בילוש שבו התנדב ספיר, עקב אחרי הנאשם שתכנן פריצה וגניבת כלי נשק ממטווח באזור העמקים. לאחר שסימנו הבלשים לחשוד לעצור, הוא החל להימלט ברכבו לכיוון הכפר דבוריה, וכוח הבילוש רדף אחריו.

טל ספיר, מתנדב משטרה שנפצע קשה מפגיעת רכב בעת פעילות בילוש בכפר שיבלי בצפון. 22 באוקטובר 2020. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
מתנדב המשטרה שנפגע. ספיר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

החשוד נכנס עם רכבו לדרך ללא מוצא, הסתובב והאיץ לעבר המתנדב, שירד מרכב הבילוש שחסם את דרכו. רכבו של הנאשם פגע במתנדב, דרס אותו, גרר והעיף אותו למרחק של כשמונה מטרים, ופצע אותו באורח קשה. הוא פונה מהמקום במסוק לבית החולים רמב"ם. הנאשם נמלט עם רכבו ואז נטש אותו וירד למחתרת.

מכתב האישום עולה כי שיבלי יצר קשר עם ידידה מבועיינה-נוג'ידאת שעובדת בתחום האבטחה ומגיעה מדי פעם למטווח, שפועל בסמוך לקיבוץ גניגר. לפי בקשתו, היא העבירה לו פרטים שונים ותמונות של הבונקר שנמצא במטווח ושבו יש עשרות כלי נשק.

בעקבות החשדות כלפי שיבלי התכוונה המשטרה לעצור אותו לחקירה, אך במהלך ניסיון המעצר אירעה הדריסה. בכתב האישום מתואר כי שיבלי חמק מניסיון המעצר הראשון, תוך שהוא סיכן עם מכוניתו את הבלשים. המתנדב טל ספיר הספיק להלום בשמשת הרכב בפטיש קטן, אך שיבלי הצליח להימלט. במהלך בריחתו מהזירה התקשר לכמה אנשים וביקש שימתינו לו ליד בית הקברות של דבוריה, ויסייעו לו להימלט.

כוח המשטרה שהבחין בו חסם בפניו את הדרך עם רכב וטל ספיר סימן לו עם פנס לעצור, אולם הנאשם המשיך בנסיעה ופגע בספיר. ספיר, שנפגע קשה בראשו, פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה ועבר כמה ניתוחים מצילי חיים. בכתב האישום צוין כי כעת הוא מאושפז בבית החולים לוינשטיין כשהוא עדיין סובל מפגיעות נוירולוגיות חמורות.

השוטרים פתחו בחקירה ולאחר שלושה ימים בהם היה הנאשם בבריחה מתמשכת, הוא הסגיר עצמו לידי המשטרה. ספיר, עדיין מאושפז בבית החולים במצב קשה. פציעתו של המתנדב, נשוי ואב לשלושה, התרחשה יום לפני יום הולדתו ה-50.

במשטרה אמרו כי "נפעיל את כל הכוח, ואת כל האמצעים העומדים לרשותנו ואת כל סמכויותינו, כדי להביא למיצוי מלוא חומרת הדין עם הפוגעים בנציגי החוק".

סנגורו של הנאשם עו"ד ארצי ארגוב אמר כי "טרם קיבלנו את כתב האישום ואת חומרי החקירה. אין מחלוקת שהשוטרים פעלו בצורה סמויה מבלי לסמן את עצמם כשוטרים בכל שלבי הארוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully