וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהרה שנחשפה בגבול רצועת עזה הוקמה ע"י חמאס למטרות התקפיות

21.10.2020 / 22:44

המנהרה נחשפה על ידי כוחות הנדסיים, במהלך בניית המכשול התת-קרקעי בגבול רצועת עזה. בעקבות חשיפת המנהרה נורתה אמש רקטה לעבר עוטף עזה, וצה"ל תקף בתגובה ברצועה

בווידאו: אותרה מנהרת טרור שחדרה לתוך שטח ישראל מדרום רצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

מנהרת הטרור שאותרה אתמול בגבול רצועת עזה הוקמה על ידי חמאס למטרות התקפיות. המנהרה, חדרה עשרות מטרים אל תוך שטח ישראל, והיא חצתה את הגדר באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה. למרות שהאחריות הוטלה ישירות על חמאס, כמו בכל פעילות התקפית היוצאת מרצועת עזה, רק עם התקדמות התחקיר התגלה כי היא אכן נחפרה על ידי הארגון.

כוחות הנדסיים של צה"ל חשפו אתמול את התוואי, שהתגלה במהלך בניית המכשול התת-קרקעי בגבול רצועת עזה. לפי צה"ל, המנהרה ההתקפית נבנתה מבטון, אך לא חוצה את המכשול בגבול עם ישראל. גורמים בפיקוד הדרום, שהיו בגבול בזמן פעילות חשיפת המנהרה, ציינו כי "זו אחת המנהרות העמוקות שאותרו בגבול".

איתור וחשיפת מנהרת טרור בדרום רצועת עזה-פעילות כוחות צה"ל במרחב הגדר. דובר צה"ל
תוכננה למטרות התקפיות. ץאיתור וחשיפת המנהרה, אתמול/דובר צה"ל

חשיפת המנהרה הגיעה יום לאחר פריסת מחסומים צבאיים בגבול רצועת עזה בעקבות פעילות הנדסית בגדר. תחילה עלה חשש לאירוע ביטחוני, והחקלאים בעוטף התבקשו לא להגיע לאזור. שעות ספורות לאחר מכן ההתרעה הוסרה וצה"ל הודיע כי אין הנחיות מיוחדות לפיקוד העורף ולא נשקפת סכנה ליישובים.

עוד בוואלה!

המכשול של צה"ל נגד המנהרות הצליח, אך חמאס ינסה להערים על השיטה

לכתבה המלאה
איתור וחשיפת מנהרת טרור בדרום רצועת עזה-פעילות כוחות צה"ל במרחב הגדר. דובר צה"ל
תוואי המנהרה/דובר צה"ל

"בעקבות פעילות של צה"ל סמוך לגדר המערכת באזור מרכז המועצה, הנחה צה"ל על סגירת צירים המובילים לגבול וכן על הפסקת העבודות החקלאיות סמוך לגדר. מעבר לכך, אין שינוי בהנחיות לתושבים", הודיעה המועצה האזורית אשכול. "אנו בקשר שוטף עם גורמי הצבא ונעדכן בכל מידע רלוונטי נוסף".

שר הביטחון בני גנץ אמר אמש כי "גילוי המנהרה הוא עדות ליכולות המודיעיניות והטכנולוגיות של צה"ל - שימשיך לפעול מול האיומים ולפגוע ביכולות ארגוני הטרור". הוא הבהיר כי "גם בימים שנראה שהדרום שקט - מתחת לפני השטח ארגוני הטרור ממשיכים במאמציהם לפגוע באזרחי ישראל ובריבונותה, כוחות צה"ל פועלים בנחישות מול איומי הטרור, וגילו היום מנהרת טרור משמעותית שחדרה לשטח ישראל אך לא חצתה את המכשול שהקמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully