וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן קובי הוא איש העסקים החשוד בהונאה והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליונים

21.10.2020 / 16:07

איש העסקים המוכר מתחום הנדל"ן נעצר לפני כשבוע בתום חקירה סמויה בעניינו. על פי החשד, על אף שהוכרז כפושט רגל, הוא פתח חברות תוך רישומן בידי אנשי קש במסמכי תאגיד, כדי להונות את נושיו. עורכי דינו מסרו: "הוא כופר בחשדות המיוחסים ומשתף פעולה עם הרשות החוקרת"

בווידאו: מעצר חשודים בהונאת קשישים/צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

אורן קובי הוא איש העסקים המוכר, החשוד בעבירות הונאה והלבנת הון בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. קובי בן ה-39 מתל אביב, הוא איש עסקים מוכר בתחום הנדל"ן, שנעצר לפני כשבוע בתום חקירה סמויה של המשטרה, רשות המיסים והכונס הרשמי, בחשד להונאת נושים, עבירות על פי פקודת פשיטת הרגל, עבירות מיסים והלבנת הון.

קובי חשוד שהונה נושים, ואף ביצע עבירות על פי פקודת פשיטת הרגל, וכן עבירות מסים והלבנת הון. לפני כמה שנים הוצא נגדו צו כינוס נכסים במסגרת הליך פשיטת רגל בו היה מצוי בגין חובות של מיליונים. עם זאת, איש העסקים המוכר פתח חברות נדל"ן תוך רישומן באופן כוזב על ידי אנשי קש במסמכי תאגיד. כל זאת, כך לפי החוקרים, על מנת להונות את נושיו.

אורן קובי. תמר מצפי, אתר רשמי
חשוד בהונאה בהיקף עשרות מיליוני שקלים. אורן קובי/אתר רשמי, תמר מצפי

לאיש העסקים מיוחסות גם עבירות של הברחת נכסים, הסתרת פעילות כלכלית, העלמת מיסים, דיווחים כוזבים ועוד, הכל במטרה שלא לשלם את מלוא חובותיו לנושיו.

החקירה מתנהלת על ידי צוות משותף למפלג הונאה במשטרת תל אביב, היחידה הארצית לחקירות בכונס הרשמי וחקירות מע"מ תל אביב, ומשרד מע"מ גוש דן ברשות המסים.

עורכי הדין גלעד ברון, חיים לוי ושירית טרויינר ממשרד ברון, המייצגים את קובי, אמרו כי מדובר בחקירה שנמצאת בראשיתה. "מרשינו כופר בחשדות המיוחסים ומשתף פעולה עם הרשות החוקרת", מסרו. "אנו סבורים שעם העמקת הברור, יתבהרו הדברים".

עוד בוואלה!

היועמ"ש קבע כי נתניהו קיבל טובות הנאה בפרשת המניות - אך סגר את התיק

לכתבה המלאה

נגד קובי ונגד חברות בבעלותו עומד כתב אישום חמור שהוגש על ידי הפרקליטות בינואר האחרון בפרשת אדמה, בנוסף לניר ישראלי וסימה דן. זאת, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון, מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully