וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על חשיפת המנהרה: הייתה נכס מאוד משמעותי של האויב

21.10.2020 / 13:00

כוכבי התייחס לאיתור המנהרה ההתקפית של חמאס בשטח ישראל וציין כי מדובר בגילוי ברמה מקצועית גבוהה. במהלך סיור בחמ"ל הקורונה ברמב"ם הבהיר כי פעילות מפקדת אלון לגדיעת שרשרת ההדבקה "הגיעה לשיא ביכולות שלה"

בווידאו: הרמטכ"ל אומר שהמנהרה שצה"ל איתר בגבול עזה הייתה נכס משמעותי לאויב/צילום: דו"צ ויואב איתיאל

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר היום (רביעי) כי המנהרה ההתקפית משטח רצועת עזה שחשף אתמול צה"ל הייתה נכס משמעותי של האויב. במהלך סיור בחמ"ל הקורונה בבית החולים רמב"ם שבחיפה כוכבי התייחס לאירועים הביטחוניים שאירעו באזור הדרום והדגיש כי צה"ל נחוש לטפל בכל איום.

"השבוע האמת היא שקרו דברים משמעותיים. אחד מהם הוא איתור וחשיפת מנהרת הטרור המאוד משמעותית ברצועת עזה. היא דוגמה מובהקת לכך שהאיומים לא נעלמו, שיש לנו אתגרים רבים ובכלל 24 השעות האחרונות הן 24 שעות של פעילות מבצעית בכל הגזרות, שמזכירות לכולנו שיש אתגרים רבים חוץ מהקורונה", אמר הרמטכ"ל.

"לגבי המנהרה, היא מנהרה מאוד משמעותית. היא לא רק נקטעה, אלא אותרה באופן מאוד מקצועי. אני לא רוצה להיכנס לפרטים טכניים לגבי המנהרה, אבל יכול לומר שהיא הייתה נכס מאוד משמעותי של האויב ואנחנו נמשיך לטפל בה וגם באיום של התת קרקע בכל השיטות ובכל האמצעים הכי מתקדמים, מטכנולוגיה ועד מודיעין", הוסיף כוכבי. "זה יעד מרכזי אצלנו, ובסך הכל נחשפו לא מעט מנהרות בשנים האחרונות. אנחנו נמשיך עם המגמה הזאת".

איתור וחשיפת מנהרת טרור בדרום רצועת עזה-פעילות כוחות צה"ל במרחב הגדר. דובר צה"ל
"מנהרה מאד משמעותית". פעולות החפירה באזור המנהרה/דובר צה"ל

בתשובה לשאלת כתבים באשר לדיווחים על תקיפה שאירעה הלילה בסוריה, השיב כוכבי כי "אנחנו פועלים בכל הגזרות, 24 שעות ביממה. היקף הפעילות שלנו הגלוי והחשאי הוא גדול מאוד ואנחנו נמשיך לעשות את זה ונמשיך לעקור איומים על מדינת ישראל ולספק ביטחון". לדבריו, "לא נפרט את מה שלא צריך לפרט".

הרמטכ"ל נשאל בעניין הניסיון לקיים שגרת אימונים, הכוללת גיוס מילואים, והחשש העולה בקרב חיילים ומגויסים שטוענים כי הדבר מסכן אותם בהדבקה. לדבריו, "הרוב המכריע שלנו - סטילים, ספינות, בסיסים, יחידות, פלוגות - כשירים, בריאים ומתפקדים. עברנו ככה את הגל הראשון, עברנו את הגל השני. זו העדות הכי טובה לכך שאנחנו מצליחים לשמור על רמת בריאות וכשירות בצה"ל. יש מקומות שבהם מהאופי של המגפה היא התפשטה יותר, וגם שם התנפלנו עליהם וכיבינו אותם כמעט עד הסוף בצורה מאוד משמעותית".

עוד בוואלה!

צה"ל איתר מנהרה מדרום רצועת עזה שחדרה עשרות מטרים לשטח ישראל

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בביקור במחלקת הקורונה בבי"ח רמב"ם יחד עם מנכ"ל ביה"ח מיקי הלברטל, 21 באוקטובר 2020. יואב איתיאל
כוכבי בביקור במחלקת הקורונה ברמב"ם יחד עם מנכ"ל ביה"ח מיקי הלברטל, היום/יואב איתיאל

בדבריו, כוכבי התייחס למאבק של היחידה האמונה על המאבק בקורונה ושיבח את פעילותה. "הדבר השני המשמעותי הוא שמפקדת אלון, המפקדה לקטיעת שרשראות הדבקה שהוקמה לפני חודשיים, הגיעה לשיא ביכולות שלה. אנחנו מגיעים היום לכל חולה מאומת ואנחנו קיצרנו למינימום את הזמן מהפנייה לבדיקה ועד התוצאה שלה", אמר. הוא הוסיף כי "היקף החוקרים גדל בצורה מאוד משמעותית. זה הסיפור של צה"ל היום. ביד אחת, נלחם באויבים, באיומים, ביד השנייה נלחם בקורונה".

הרמטכ"ל קרא לאזרחים לשתף פעולה במאמץ נגד הקורונה. "המפקדה שהקמנו לקטיעת שרשראות הבדקה לא תהיה אפקטיבית, והמלחמה בקורונה לא תהיה אפקטיבית, אם לא יהיה שיתוף פעולה מהאוכלוסייה. אם לא יהיו דיווחי אמת, דיווחים מלאים על מגעים. אם לא יהיו בידודים, אם יהיו כאלה שיעשו לעצמם חוקים משלהם. אני קורא מכאן לכולם, שתפו פעולה עם המפקדה לקטיעת שרשראות, תדווחו דיווחים מלאים על מגעים גם כשזה לא נעים ואני מבין את זה. מי שקיבל אינדיקציה לבידוד, שיכנס לבידוד וכולם למלא אחרי ההוראות", אמר כוכבי.

הוא הדגיש, "אם נעשה את זה - המספרים ירדו, המספרים יישארו נמוכים ומדינת ישראל תוכל להמשיך לנהל חיים נורמליים, גם בנוכחות של הקורונה. אני מאמין בזה אמונה מלאה. אנחנו יכולים לנצח את זה, אבל זה מחייב שיתוף פעולה של כל האוכלוסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully