וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הירידה בתחלואה: הרמטכ"ל כוכבי ביטל את עוצר היציאות בצה"ל

20.10.2020 / 23:01

כוכבי החליט להקל על מדיניות היציאות במערך הלוחם, לאחר הערכת מצב שערכו בצבא בנושא. לוחמי וחיילי הכשרות ייצאו אחת לשבועיים, ובעת החזרה לבסיסים יעברו כלל החיילים תשאול קפדני. עם זאת, ביחידות בהן התחלואה גבוהה, מדיניות היציאה תיוותר מחמירה

בווידאו: הצהרת הרמטכ"ל על הסגר ועל התגייסות צה"ל להורדת התחלואה/צילום: יותם רונן

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט היום (שלישי) לבטל את עוצר היציאות שהוטל על חיילי וקציני המערך הלוחם בצה"ל, בניסיון למנוע את התפשטות התחלואה בקורונה. זאת, לאחר הערכת מצב מתמשכת שערכו בצבא בנושא והירידה בתחלואה.

כוכבי קבע כי המדיניות המקלה יותר תחל להיות מיושמת החל מסוף השבוע, והדגיש כי כלל החיילים שיחזרו ליחידתם מחופשה, יעברו תשאול קפדני על ידי מפקדיהם. בנוסף, הוחלט כי לוחמים וחיילים בהכשרות ייצאו לחופשה אחת לשבועיים. עם זאת, הוחלט כי ביחידות בהן רמת התחלואה גבוהה - תינקט מדיניות יציאה מחמירה.

ב-27 בספטמבר הורה כוכבי על תחילתו של עוצר יציאות, שתוכנן להימשך עד חודש ימים, ללוחמים ולחיילים בהכשרות, במטרה למנוע את התפשטות הקורונה. החיילים נדרשו אז להתייצב בבסיסים כשהם ערוכים לשהות ארוכה. בבסיסים הפתוחים, הונחו החיילים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא מפגשים ביניהן, כשחלק מהחיילים יישארו באופן זמני במתקנים הצבאיים למשך כמה ימים. הרמטכ"ל אף הנחה לצמצם גם את היציאות של משרתי הקבע באופן משמעותי, לאחר שתחקירים אפידמיולוגיים שנעשו בתוך הצבא הצביעו על כך כמקור להדבקות, ואישר לאגפים השונים בצבא להחמיר את ההנחיות כראות עיניהם, בהתאם להתפתחויות בשטח.

חיילי צה"ל עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
סוף לעוצר היציאות. חיילים במסיכות/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

לאחרונה דווח כי מאז תחילת הסגר הכללי לבלימת התפשטות הקורונה, היקף החיילים שפנו לקבלת סיוע נפשי זינק בעשרות אחוזים. כך עולה משיחות סגורות שקיימו גורמים מקצועיים בחיל הרפואה. על פי הגורמים, העלייה החדה נובעת מהמתח והחרדה שחווים החיילים, בעיקר בשל תחושת אי הוודאות בשל התפשטות המגיפה בצה"ל ובחברה הכללית, וכן על רקע המתיחות בבתים.

כך לדוגמה, חיילים מבית הספר לחי"ר, בסיס הטירונים של חיל ההנדסה בצוקי עובדה, ובסיסי האימונים החטיבתיים בזרוע היבשה, סיפרו כי הם נותרו בבסיסים יותר מארבעה שבועות ברציפות - חלקם אף 40 ימים. לדבריהם, רק לאחר פנייה לוואלה! NEWS או דרישות מהמפקדים, החליטו לשחרר אותם לסוף שבוע בבתים. חלקם אמורים לצאת לחופשה רק בימים הקרובים.

עד כה אובחנו בצבא 701 משרתים כחולים פעילים בקורונה. מתוך הנדבקים, שניים מוגדרים במצב קשה, ארבעה במצב בינוני והיתר במצב קל. בכך, 3,774 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully