וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליך משמעתי נפתח נגד יו"ר ועד הכבאים: "התנהגות שאינה הולמת את תפקידו"

נציבות שירות המדינה הגישה תובענה נגד אנקורי בעקבות שורת עבירות משמעת. לפי האישומים, ההוא לא ציית למרות המפקדים ויצא לעיסוקיו על חשבון המשמרת, וכן מסר הצהרה כוזבת כפי שפורסם בוואלה! NEWS. העונש שייגזר עליו עלול להגיע לפיטורים. היו"ר: "אשמיע הכל בבית המשפט"

בווידאו: הפגנת כבאים במחאה על התנהלות ההנהלה/עריכה: טל רזניק

נציבות שירות המדינה פתחה השבוע הליך בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה נגד יו"ר ארגון הכבאים הארצי, אבי אנקורי - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. התובענה נגד אנקורי הוגשה בגין אי החתמת כרטיס נוכחות, אי קבלת מרות, הגשת הצהרות סותרות בהליכים משפטיים כפי שפורסם בוואלה! NEWS בחודש מאי ואי התייצבות לחקירת משמעת.

מהאישום הראשון עולה כי אנקורי, שמשמש החל משנת 2013 כיו"ר ועד העובדים, נהג שלא להחתים כרטיס נוכחות עם כניסתו וצאתו מהמשמרת, ודיווח טלפונית למפקד או סגן המשמרת בתחנה על נוכחות או היעדרות באופן קבוע. זאת, בניגוד לנהלים ולהנחיות שהופצו בנושא, בין היתר מטעם משאבי אנוש בנציבות הכבאות וההצלה. בתובענה מצוינים 35 מקרים בהם יו"ר ארגון הכבאים הארצי לא החתים כרטיס נוכחות על פי הנהלים המחייבים.

"בהתנהלותו זו יצר הנאשם מצב לפיו לא ניתן היה להתחקות אחר נוכחותו בפועל בתחנה. בכך התנהג הנאשם באופן שפגע במשמעת שירות המדינה והתנהג התנהגות שאינה הולמת את תפקידו", נכתב.

אבי אנקורי יו"ר ועד הכבאים. עופר וקנין- הארץ,
"התנהג באופן שפגע במשמעת שירות המדינה". אנקורי (צילום: עופר וקנין, הארץ)/עופר וקנין- הארץ

האישום השני עוסק בעבירה של אי קבלת מרות. "במהלך שנת 2019, בכמה הזדמנויות שונות ורבות סירב הנאשם לקבל את מרות מפקדיו, לציית להוראותיהם ולמלא אחר הנחיות הרשות", טענו בנציבות שירות המדינה.

לפי הנחיות משאבי האנוש של רשות הכבאות וההצלה, אין תשלום שכר לעובד שלא שוהה בתחנה ואין לשלם שכר עבור פעילות ועד העובדים, אותה יש לבצע בהתנדבות. התובענה מציינת כי הדבר אף הובהר לאנקורי בשיחה עם מפקד מחוז חיפה בכבאות טפסר אריה רגב. "חרף האמור", נכתב, "ועל אף ההנחיות שניתנו לנאשם באופן אישי, במהלך 2019 נהג הנאשם לצאת במהלך המשמרת לעיסוקיו השונים, לרבות פגישות בענייני ועד, ללא שביקש וממילא מבלי שקיבל אישור ליציאות אלו".

עוד נכתב כי אנקורי אף סירב להתייצב לכמה פגישות עם אחד הממונים כעליו, פגישות שהיו אמורות לעסוק בהחזרתו לכשירות מבצעית. במקרה נוסף, באוגוסט 2019, יצא אנקורי לחופשה בחו"ל ללא תיאום ואישור מהממונים עליו בכבאות.

מכבי אש בתחנת כיבוי אש בחיפה. ערן גילווארג
"התנהג באופן שפגע במשמעת שירות המדינה". כבאים בחיפה (צילום: ערן גילווארג)/ערן גילווארג

האישום השלישי נגד אנקורי עוסק בהחתמת כרטיס נוכחות בתחנה אחרת. ההנחיה שהפיץ ראש משאבי אנוש בכבאות מדגישה כי על כל עובד להחתים כרטיס בתחנה בה הוא עובד. אולם לפי התובענה, אנקורי החתים כרטיס בתחנת הכיבוי בטבעון, הקרובה למקום מגוריו, אף על פי שהוא משויך לתחנת חיפה ואינו עובד כלל בתחנת טבעון.

האישום הרביעי עוסק בהגשת הצהרות סותרות לבית משפט, כפי שנחשף בוואלה! NEWS בחודש מאי. בשנת 2017 הגיש אנקורי לבית המשפט מסמך בו הצהיר כי הוא מקבל שכר ככל כבאי אחר, וקיבל מחברת הביטוח פיצוי בסך 50 אלף שקלים. ואולם בתביעה אחרת סתר את עדותו, וטען כי לא שימש ככבאי לפחות שנתיים. "במעשיו אלה, מסר הנאשם הצהרות סותרות, ביחס לביצוע תפקידו המבצעי בפועל ברשות, בפני שתי ערכאות שיפוטיות שונות, והצהרותיו סותרות זו. בכך פגע הנאשם במשמעת בשירות המדינה והתנהג התנהגות שאינה הולמת את תפקידו כעובד המדינה", נכתב.

האישום החמישי והאחרון נגד אנקורי נוגע לאי התייצבות לחקירת משמעת. בחודש אוגוסט נחקר באזהרה במשרדי אגף חקירות משמעת בחיפה. בשלב מסוים במהלך חקירתו ביקש אנקורי להפסיק את החקירה עקב כאבים באגן. החקירה הופסקה ואנקורי זומן לפני כשבוע לחקירה נוספת, שאליה הוא לא הגיע. באגף חקירות המשמעת ניסו לזמן אותו לחקירה פעם נוספת, אך לפי כתב התובענה יו"ר ועד העובדים סירב לשתף פעולה עם החוקרים.

העונש שייגזר על אנקורי יכול להגיע עד לכדי פיטורים ובאישום של הצהרה כוזבת לבתי משפט אף ייתכן שתיפתח נגדו חקירה פלילית. אנקרי מסר בתגובה כי "כל מה שיש לי להשמיע, יישמע בבית המשפט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully