וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכחול לבן בוחנים את כוונות הליכוד, ודורשים לקדם שורת מינויים שעוכבו

20.10.2020 / 22:42

ראש המטה של גנץ העביר למזכיר הממשלה רשימת מינויים במשרדים ממשלתיים אותם דורשת המפלגה לאשר בראשון. הרשימה כוללת את מנכ"ל משרד המשפטים ותפקידים נוספים שמתעכבים מזה חודשים. בכחול לבן החליטו לקדם את המהלך כדי לבדוק את רצון הליכוד להמשך עבודה סדירה ביחד

בווידאו: גנץ מתייחס למשבר התקציב ואומר שלא יהיה בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד/צילום: ערוץ הכנסת

כחול לבן דורשת מהליכוד להעלות בישיבת הממשלה הקרובה שורת מינויים במשרדי ממשלה וברשויות ממשלתיות שמעוכבים בחודשים האחרונים. זאת, כחלק מהקמפיין האגרסיבי של המפלגה בדרישה להעביר תקציב ל-2021.

הוד בצר, ראש המטה של יו"ר כחול לבן, העביר היום (שלישי) למזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, רשימת מינויים אותה דורשת המפלגה לאשר כבר ביום ראשון. בין היתר, בכחול לבן מעוניינים לקדם את אישור מינויו של מנכ"ל משרד המשפטים החדש, שימי בראון, ושל בצר עצמו, שאמור להתמנות לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי - שמתעכבים מזה חודשים.

ברשימה שהועברה למזכירות הממשלה לקראת ישיבת הממשלה הקרובה ישנם גם מינויים במשרד התקשורת, בהם מנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין. כמו כן, מצוינים מינוי מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה ושגריר ישראל לאתיופיה במשרד החוץ.

שר החוץ גבי אשכנזי ושר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת, 15 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
דורשים להעלות את קידום המינויים כבר ביום ראשון. גנץ ואשכנזי/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לנוכח העימותים הבלתי פוסקים בין הליכוד וכחול לבן, מאז חודש אוגוסט לא התקיימו ישיבות ממשלה סדירות אלא רק בנושאי קורונה. לפי תקנון עבודת הממשלה, סדר היום של ישיבת הממשלה חייב להיות מוסכם על שני הצדדים ובהיעדר הסכמות, כל המינויים הוקפאו ונבלמו.

גם בליכוד ממתינים למינוי מנכ"לים למשרד לשיתוף פעולה אזורי ולמשרד לענייני התיישבות. מינויים בכירים בצמרת משרד האוצר שדורשים אישור ממשלה, כמו החשב הכללי, מעוכבים גם הם.

ישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
מתכנסת רק בנושאי הקורונה. ישיבת ממשלה, מאי/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

בשבועיים האחרונים ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי הליכוד עושים מאמץ ניכר לשפר את האווירה בישיבות הממשלה, ואחרי הישיבות האחרונות שרים בשתי המפלגות בירכו על האווירה היעילה שאפשרה לדון בנושאים חשובים. לקראת ישיבת הממשלה הבאה ביום ראשון הקרוב בכחול לבן החליטו להעלות את רשימת המינויים המעוכבים כדי לבחון את המשך הכוונות של הליכוד לעבודה סדירה ביחד.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully