וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: נאפשר בדיקות חופשיות בתוך קופות החולים, אין צורך בהפניה

מירב כהן, כתבתנו לענייני בריאות

עודכן לאחרונה: 20.10.2020 / 18:14

ממונה הקורונה אמר במהלך תדרוך לתקשורת כי החליט להקל על הליך הבדיקות, במטרה לקדם את הירידה בתחלואה. גמזו חיזק את ההחלטה לדחות את קבינט הקורונה: "הצדדים צריכים להגיע מתואמים". בהתאם להמלצתו, השרים אישרו את הסרת הסגר בביתר עילית, מודיעין עילית, בני ברק ואלעד

בווידאו: גמזו אומר שאפשר יהיה להיבדק לקורונה ללא הפנייה מרופא/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הודיע היום (שלישי) כי ניתן יהיה להיבדק לקורונה בקופות החולים ללא צורך בהפניה. בתדרוך לתקשורת גמזו שב והפציר בציבור לגשת להיבדק. לדבריו, "המגיפה הזו, בטח בגל השני, מופצת דרך צעירים - הם לא תמיד סימפטומטים. אחר כך היא מגיעה למבוגרים שחולים באופן קשה".

התדרוך של ממונה הקורונה מגיע ברקע ההחלטה לדחות את קבינט הקורונה מהערב, למחר. גורמים בכירים אמרו כי הסיבה לדחיית ישיבת הקבינט היא שלא ניתן היה להגיע עד כה להסכמות בין משרד הבריאות למשרד החינוך על המתווה להמשך פתיחת מערכת החינוך.

גמזו חיזק את ההחלטה לדחות את ישיבת הקבינט בעקבות אי ההסכמה בנוגע לפתיחת הלימודים בכיתות א'-ב'. "משרד הבריאות, החינוך והאוצר צריכים לבוא מתואמים לקבינט ולכן היה נכון לדחות את הישיבה", הסביר. "אנחנו לא רוצים לחזור למה שהיה בעבר וחשוב לנו לבסס את ההחלטות לפי תחלואה".

פרויקטור הקורונה רוני גמזו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
"לא רוצים לחזור למה שהיה בעבר". גמזו/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

במקביל, ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה היום את הצעת ממונה הקורונה ומשרד הבריאות להסיר את הסגר על בני ברק, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית ושכונת מטרסדורף בירושלים. ערים ושכונה זו מצטרפות לרכסים, עליה הוסר הסגר אתמול. בכך, רק שכונת רמת שלמה בירושלים נותרה תחת סגר.

גמזו הציג את נתוני התחלואה העדכניים בנגיף. לדבריו, "אנחנו נמצאים בירידה בכל המגזרים. במוצאי שבת ראינו ירידה משמעותית בערים האדומות, כולל ערים מהמגזר החרדי. הערכנו שהן יגיעו בשלב הזה להיות כתומות ולכן הארכנו את הסגר במקומות האלו. היום גם בני ברק וגם אלעד יורדות לצבע הכתום".

"נכנסנו לסגר עם 9,000 מאומתים ו-140 ערים אדומות, אנחנו במצב יותר טוב, אבל צריך להמשיך להוריד את התחלואה. אנחנו מסתכלים על כל עיר ומצב התחלואה שלה וקצב ההדבקה", אמר.

מתווה משרד הבריאות ליציאה מהסגר

  • שלב ראשון: גנים וחינוך לגיל הרך, מקומות עבודה ללא קבלת קהל, פתיחת גנים לאומיים וחופים, אישור לטייק אוויי
  • שלב שני: חזרה של כיתות א'-ד', התרת רפואה משלימה וטיפולים לא-רפואיים
  • שלב שלישי: פתיחת המסחר, מקומות עבודה עם קבלת קהל, צימרים ובתי תפילה
  • שלב רביעי: פתיחת המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר, חזרה למתווה הרמזור
  • שלב חמישי: פתיחת בתי המלון והבריכות הציבוריות
  • שלב שישי: חזרה של כיתות ה'-י"ב ללימודים סדירים
  • שלב שביעי: פתיחת ענפי התרבות והפנאי, אישור לקיים כנסים ותערוכות
  • שלב שמיני: פתיחת גני ואולמות אירועים
  • שלב תשיעי: חזרה של אירועי ספורט עם קהל ופתיחת המועדונים
סגר באלעד 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
העיר הופכת לכתומה. סגר באלעד/ראובן קסטרו

"אני במהלך של הקלות", ציין גמזו בהתאם לכניסה לתוקף של השלב הראשון במתווה היציאה מהסגר. "השבוע נפתח הגיל הרך, גם בערים האדומות כי ראינו שהן בדרך לירידה".

עם זאת, הבהיר ממונה הקורונה כי יש להחמיר את האכיפה ברחבי הארץ. "היא חייבת להיות יותר קשה ואפקטיבית. נביא את זה בצורה מסודרת לקבינט", ציין. "אנחנו מזהים כמה ניסיונות בערים מסוימות, גם בחברה הערבית וגם באזורים אחרים, לחזרה למסיבות, חתונות והתקהלויות. העברנו מסר למשטרה לאכוף ולמנוע את ההתקהלויות. אנחנו יודעים שמנהיגי הדת אומרים לא להתקהל, אנחנו לא רוצים לחזור אחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully