וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור הירידה בתחלואה: גמזו ביקש להסיר את הסגר בחלק מהערים האדומות

מירב כהן, כתבתנו לענייני בריאות ויואב איתיאל

עודכן לאחרונה: 19.10.2020 / 22:49

ממונה הקורונה המליץ להקל בהגבלות בביתר עילית, שכונה אחת בי-ם וכן במודיעין עילית - בה מספר החולים הפעילים לכל 10,000 איש הוא הגבוה בארץ. זאת, בשל הירידה במספר הנדבקים בשטחן. מאוחר יותר, רכסים הפכה לירוקה והסגר בה הוסר. משרד הבריאות: "יש חשש מתחלואה חבויה"

בווידאו: גמזו מודיע שהבידוד יקוצר ל-12 ימים/צילום: ערוץ הכנסת

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו המליץ היום (שני) להסיר את ההגבלות המחמירות בערים האדומות, לאור הירידה בנתוני התחלואה בנגיף. פרופ' גמזו ביקש לערוך דיון בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל, על מנת לחדול מהמשך הסגר ברכסים, מודיעין עילית, ביתר עילית וכן בשכונת מטסדורף בירושלים, שציוני הרמזור בהן השתפרו. "על פי הקריטריונים שהובילו לסגר וכתר באותן ערים, ניתן לאפשר הקלות", נמסר ממשרד הבריאות.

מאוחר יותר, ראש מועצת רכסים, דן כהן, הודיע כי היישוב הפך לירוק והסגר בו הוסר. "בזכות המאמץ שלכם לשמירה על הכללים וההנחיות, ההגדרה שלנו כעיר אדומה הוסרה. מרגע זה, יחולו על היישוב ההגבלות כמו בשאר הארץ", מסר כהן לתושבים. "אני קורא לכם להמשיך לשמור על ההנחיות".

סגר באלעד 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"קיים חשש מתחלואה חבויה". סגר באלעד, אתמול (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

רשימת הערים האדומות

  • בני ברק
  • אלעד
  • ביתר עילית
  • מודיעין עילית
  • שכונות בירושלים

אם יוסרו מגבלות הסגר ביישובים שהציע פרופ' גמזו, הערים האדומות היחידות יהיו בני ברק ואלעד וכן שכונות רמת שלמה ורמת אשכול בירושלים.

לצד זאת, במשרד הבריאות הבהירו כי קיים חשש מתחלואה חבויה לפי שיעור הבדיקות החיוביות וכמות הבדיקות ביישובים. "יש חשיבות עליונה להמשיך להקפיד על ההנחיות וההגבלות, ובעיקר למנוע פתיחת מערכת החינוך ללא אישור, ולהמשיך להיבדק", נכתב בהודעת המשרד. "כידוע, הגיל הצעיר מהווה גורם מרכזי בהפצת המחלה לגיל המבוגר ולתחלואה קשה. אי הקפדה בכל עיר תגרור לממדי תחלואה שיחזירו אותם לאדום".

סגר בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"יש חשיבות עליונה להמשיך להקפיד על ההנחיות וההגבלות". ביתר עילית, יולי (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו היום, במודיעין עילית יש 115 חולים פעילים לכל עשרת אלפים תושבים - המספר הגבוה ביותר מבין כלל היישובים בישראל. אחריה ברשימה בני ברק עם 107 חולים פעילים לכל עשרת אלפים בני אדם, רכסים עם 99, אלעד עם 97, ו-66 חולים פעילים לכל עשרת אלפים תושבים בביתר עילית.

באשר למספר הכולל של החולים הפעילים בערים האדומות, בבני ברק הנתון עומד על 2,157, כשאחריה מודיעין עילית עם 886. באלעד סך החולים הפעילים הוא 460, בביתר עילית 408 וברכסים 123.

כמו כן, בשבעת הימים האחרונים התגלו בבני ברק 810 נדבקים חדשים בקורונה, לעומת 365 במודיעין עילית, 221 בביתר עילית, 159 באלעד ו-40 חיוביים לקורונה בלבד בשבוע האחרון ברכסים.

עובדי כללית לוקחים בדיקות קורונה, מודיעין עילית. 22 בספטמבר 2020. יוסי אלוני, פלאש 90, פלאש 90
במקום הראשון במספר החולים הפעילים ל-10,000 איש. בדיקות קורונה במודיעין עילית (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)/פלאש 90, יוסי אלוני, פלאש 90

רשימת הערים האדומות שבהן נמשכות ההגבלות המחמירות אושרה ביום שישי האחרון בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל. על פי הכרעת הוועדה, הסגר ביישובים אלו יימשך עד ליום רביעי הקרוב, תוך החרגה של מוסדות החינוך לגיל הרך. הערים האדומות שאושרו על ידי הוועדה הן בני ברק, ביתר עילית, אלעד, מודיעין עילית, רכסים וכמה שכונות בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully