וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הנשים בבאר שבע ובחיפה: הוארך מעצרם של בני הזוג החשודים

עודכן לאחרונה: 20.10.2020 / 14:21

ביהמ"ש בבאר שבע האריך את מעצרו של ולדימיר ספיטלניקוב, החשוד ברצח בת זוגו אירנה גריבנב בדירתם, ב-9 ימים. מעצרו של מרואן סמרי החשוד ברצח בחיפה הוארך ב-8 ימים. לוואלה! NEWS נודע כי זוגתו של סמרי התלוננה פעמים רבות על אלימות מצד בן זוגה

בווידאו: זירת רצח אישה בב"ש, בן הזוג שאיים להתאבד חשוד במעורבות/צילום: מד"א

מעצרם של שני הגברים החשודים ברצח בנות זוגם אתמול (שני) הוארך היום בבתי המשפט. שמותיהם הותרו לפרסום.

מעצרו של ולדימיר ספיטלניקוב, שנעצר בחשד לרצח בת זוגתו בדירתם בבאר שבע, הוארך היום בבית משפט השלום בבאר שבע עד ליום רביעי הבא, ה-28 לאוקטובר. בת הזוג, אירנה גריבנב בת ה-67, נמצאה אתמול ללא רוח חיים. בית משפט השלום בקריות האריך היום בשמונה ימים את מעצרו של מרואן סמרי - תושב ג'דיידה מכר בן 28 - החשוד ברצח בת זוגו, נג'אח מנסור בת ה-35, אמש בחיפה.

על מותה של גריבנב גילתה המשטרה בעקבות דיווחים על גבר שאיים לשים קץ לחייו על גג בניין ברחוב מבצע עובדה בעיר. שוטרים שהגיעו למקום מצאו את ספיטלניקוב ופינו אותו לקבלת טיפול רפואי, שבמהלכו עלה החשד כי הוא זה שתקף אותה.

הזירה בה נמצא אישה בת 67 נמצאה ללא רוח חיים בבית בבאר שבע. נבדק חשד לרצח בידי בן זוגה. 19 באוקטובר 2020. דוברות משטרת ישראל
זירת רצח אירנה גריבנב בבאר שבע, אתמול/דוברות משטרת ישראל

מהחקירה עולה כי לאחר שנסיונות השוטרים להתקשר אל האישה - כדי להודיע על אשפוזו של בן זוגה - לא צלחו, המשטרה איתרה קרוב משפחה שלה עם מפתחות לדירה. שוטרים שניגשו איתו למקום גילו את גופתה שרועה על הרצפה. צוותי מד"א שהגיעו לדירה מצאו אותה ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה. מהמשטרה נמסר כי נסיבות האירוע נחקרות.

גנדי, אחד השכנים של הזוג, סיפר על סימנים מדאיגים שעלו לאחרונה בחיי הזוג, אך העיד כי לא נתקל בריב בין השניים. "הם לא הסתדרו בזמן האחרון. הוא הפסיק לעבוד, והיא רצתה שהוא יחזור לעבוד. אתמול ראיתי אותו בחדר מדרגות והיה נראה לי שהוא תחת השפעת כדורים", אמר. לדבריו, "הוא סיפר לשכנים שהוא רוצה לעזוב, אבל לא שמענו ריבים או צעקות".

חשד לרצח אישה בבאר שבע, 19 באוקטובר 2020. יניר יגנה
זירת הרצח בבאר שבע, אתמול/יניר יגנה

עו"ד אלכס גאוסקין, המייצג את ספיטלניקוב, אמר בדיון היום בהארכת מעצרו כי "על פניו נראה כי מדובר במשיב (החשוד, י"י) שנתון במצב נפשי שיש להעמיק בבירורו. אמש ניתנה בעניינו של המשיב הוראת אשפוז אזרחית לאחר שעשה ניסיון אובדני. לאחר שהתברר למשטרה כי נמצאה גופה בדירתו הוא נעצר מתוך האשפוז. בשלב מאוחר יותר ניתן מכתב שחרור הקובע שבשלב זה אין צורך באשפוז, אך לטעמי הדברים סותרים ונסתרים על ידי עצמם. יש להעמיק חקר תחילה בעניין מצבו הנפשי, ונבקש שביהמ"ש יורה לפסיכיאטר המחוזי לאשפז את המשיב בתנאי מעצר".

הארכת מעצר החשוד ברצח האישה מחיפה

בווידאו: הארכת מעצר החשוד ברצח נג'אח מנסור מקריית חיים/עריכה: ניר חן

מעצרו של מרואן סמרי, החשוד ברצח נג'אח מנסור אמש בחיפה, הוארך בהסכמה בין נציג תחנת זבולון רס"ב איגור שלפמן לסניגור עו"ד פאדי שרקאוי, המייצג את סמרי. "הוא נחקר אתמול ארוכות על ידי המשטרה והוא מכחיש את כל העבירות שהמשטרה אומרת שהוא ביצע. הוא לא היה שם בלילה. הוא מסביר שכשהוא הגיע הוא שמע צעקות והוא נכנס כדי לעזור לה וזה מה שקרה". לדבריו, החשוד יצא לרחוב כשהוא מזועזע.

"הוא מכחיש גם שהייתה עליו סכין. דווקא היה קשר טוב ביניהם. לפעמים היו ויכוחים". עוד אמר העו"ד כי הקשר בין השניים נותק מזמן. "הוא נמנה על משפחה מאד מוכרת ומכובדת באיזור הצפון, חמולה שמונה מספר רב של אנשים שכולם מוכרים".

החשוד ברצח נג׳אח מנסור מרואן סמרי בן 28 מגדיידה מכר במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום קריות 20 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
החשוד ברצח נג'אח מנסור דיון הארכת מעצרו בבית משפט השלום קריות, היום/אתר רשמי, -

אולם, מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי נג'אח התלוננה פעם אחר פעם כי החשוד מאיים עליה ומטריד אותה. לפני שנתיים וחצי הוא נעצר בחשד שהתקשר אליה ואיים כי ישלח תמונות עירום שלה למשפחתה. בנוסף, הוא דרש ממנה כסף כדי לקנות נשק, סמים ואלכוהול. בהזדמנות אחרת התלוננה שהטריד אותה בעת שהופיע בדירתה בקרית חיים. הוא נעצר, שוחרר בהרחקה ממנה, ואז הפר את תנאי השחרור כשהגיע לביתה פעם נוספת וקשר את דלת דירתה בחוט ברזל.

המשטרה ביקשה לאסור את פרסום שמו של החשוד ולאסור את פרסום תמונתו אף בטשטוש, "מחשש לשבש התקדמות תחילת החקירה". אך השופט לא מצא לכך הצדקה ואמר כי "בנסיבות בהן פרטים של החשוד ופרטי המנוחה ממילא נחשפו בתקשורת או ניתנים לגילוי בדרך קלה". הוא הוסיף כי "ישנו אינטרס ציבורי כידוע בחשיפת שמם של מי שחשודים בפגיעה בנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully