וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצלו את הסגר כדי לעקוץ: 16 נעצרו בחשד להונאת סייבר בכחצי מיליון שקלים

עודכן לאחרונה: 21.10.2020 / 13:31

העצורים, שפעלו כחבורה תחת ניהולם של זוג תושבי קריית טבעון, הונו על פי החשד עשרות אזרחים, חלקם קשישים, ופרצו אל חשבונות הבנק שלהם באמצעות הסלולרי. לטענת המשטרה, הקבוצה ניצלה את תקופת הסגר בה אנשים לא פקדו את סניפי הבנקים, ולא הבחינו בתנועות חשודות בחשבון

בווידאו: מעצר חשודים בהונאת קשישים/צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

16 בני אדם נעצרו אתמול (שלישי) בתום חקירה סמויה של משטרת מחוז חוף, בגין חשד למעורבות בהונאות סייבר טלפוני, בהיקף של חצי מיליון שקלים. הם חשודים שפעלו כקבוצה מכל רחבי הארץ, ופעלו באופן שיטתי לכאורה לאורך תקופה ארוכה, תחת ניהול מאורגן של זוג תושבי קריית טבעון, בשנות ה-40 לחייהם. מעצרם של הבעל וחמישה חשודים נוספים הוארך עד יום ראשון, ושל האישה עד חמישי.

שמונה חשודים שוחררו במשרדי מחלק ההונאות של מחוז חוף. שמונה אחרים הובאו לבית משפט השלום בעכו בפני סגן הנשיא, השופט זיאד סאלח, שקיים דיון נפרד בעניינו של כל אחד מהם. לחשודים מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיסי אשראי, התחזות, העברת מידע כוזב במחשב ועוד.

סגן הנשיא, השופט זיאד סאלח, ציין כי "קיים בסיס לחשדות המעוגן במספר רבדים, חלקם פורנזיים וחלקם עדויות של אחרים, אשר יש בהם כדי להקים תשתית ראשונית לביסוס החשד".

משטרה בסביבת מקום קבורת יעקוב אבו אל-קיעאן, 24 בינואר 2017. בני בן סימון
החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעכו/בני בן סימון

על פי החשד, הקבוצה הוציאה במרמה סכומי כסף גדולים מעשרות בני אדם, חלקם קשישים, באמצעות השתלטות על מנויי הטלפון הסלולרי שלהם. אז חדרו החשודים אל חשבונות הבנק שבבעלותם, כשהם מושכים כסף וכן מעבירים אותו לחשבונות אחרים. עד כה אותרו 24 קורבנות למרמה.

עוד עלה במהלך החקירה הסמויה החשד כי החבורה ניצלה משבר הקורונה, בדגש על תקופות הסגר, בהן אנשים לא נמנעו מלצאת מביתם ומיעטו לפקוד את סניפי הבנק. בכך, לא יכלו הנפגעים לעקוב או להבחין אחר תנועות חשודות בחשבון הבנק שלהם, מה שאיפשר לחשודים להמשיך ולהוציא כספים במרמה.

ראשיתה של החקירה החלה לפני מספר חודשים, כאשר חוקרים ביחידת הסייבר בימ"ר חוף ניתחו עשרות תלונות וזיהו שיטת הונאה דומה ברחבי הארץ. האזרחים התלוננו שבוצעו בחשבונות הבנק שלהם פעולות דרך האינטרנט ללא ידיעתם, לרבות העברת כספים בסכומים שונים אל חשבונות של אנשים זרים. בעקבות זאת, המשטרה פתחה בחקירה סמויה תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, לרבות סיוע יחידת מס"א (מרכז סייבר ארצי) בלהב 433.

עוד בוואלה!

איש עסקים מוכר נעצר בחשד להונאה בשווי עשרות מיליוני שקלים

לכתבה המלאה

הבוקר עברה החקירה לשלב הגלוי עם מעצר החשודים, לצד חיפוש בבתיהם ותפיסת מחשבים, התקני אחסון דיגיטליים וממצאים העשויים להיות רלוונטיים לחקירה. במקביל, המשטרה מבקשת מאזרחים לדווח לה אם מתעורר חשד לפעולות פיננסיות חשודות בחשבונות הבנק שלהם, ולהגיש תלונה בהתאם.

החשודים המרכזיים בפרשה הם בני הזוג ענת וזוהר אוחנה, הורים לארבעה מקרית טבעון, לשם עברו מנהריה. זוהר אוחנה, בן 42, הוא בעל עבר פלילי שנעצר בחודש פברואר השנה במסגרת פרשייה אחרת שנחקרה על ידי מפלג חקירות הונאה תל אביב, ונחשד בעבירות דומות. אז, הוא שוחרר אחרי כמה ימים, בעוד שנגד מי שנחשד כשותפו הוגשו כתב אישום ובמקביל בקשה למעצר עד תום ההליכים, ומשפטו עדיין מתנהל. בבית משפט השלום בעכו מיוצג זוהר אוחנה על ידי עו"ד שרית גולן-שטיינברג והשופט סאלח האריך את מעצרו בשישה ימים, עד יום ראשון הקרוב. את מעצרה של אשתו ענת אוחנה, שאותה ייצג עו"ד פיראס עבד, האריך השופט בשלושה ימים עד יום חמישי.

השופט האריך עד יום ראשון את מעצרם של חשודים נוספים בפרשה: וסבילוד צאל, בן 48 מחיפה, "קוף" כלשון סניגורו, המיוצג על ידי עו"ד לאוניד פרחובניק; סטניסלב אהרונוב בן 30 מקרית ים, אותו מייצג עו"ד אסף טל; דמיטרי רסקין, בן 49 מאשדוד, החשוד גם בהעלמת ראיות וניסיון לשבש את החקירה ומיוצג על ידי עו"ד כמיל עודה; שרבל סרוע בן 33 מחיפה שמיוצג על ידי עו"ד אולג פרגין. את החייל מיכאל דושקין בן 21 מנוף הגליל המיוצג על ידי עו"ד רומן קלוגרמן ואביו שמעון דושקין בן ה-48 מנוף הגליל אותו מייצג עו"ד פרגין, הסכימו ביניהם הצדדים לשחרר למעצר בית עד יום ראשון, למרות שהוא חשוד גם כי תקף שוטרים שהגיעו הבוקר לעצור אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully