וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשר והוציאו מיליונים: חמישה יועמדו לדין בפרשת עוקץ הקשישים

הפרקליטות הודיעה לחשודים כי תישקל העמדתם לדין הפרשה בכפוף לשימוע, בגין עבירות של מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון ועבירות על חוק הגנת הצרכן. על פי כתב החשדות, עשרות טלפנים הועסקו בחברות ויצרו קשר עם הקורבנות, ודרשו מהם לשלם סכומי כסף שונים

עושק הקשישים המשטרה עצרה 12 חשודים בגין הונאה ומרמה של קשישים בסכומים הנאמדים במאות אלפי ש'/עריכה: טל רזניק

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (ראשון) לשני אלימלך, תושבת ראשון לציון, כי נשקלת העמדתה לדין בכפוף לשימוע בפרשת עוקץ קשישים. היא נחשדת בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במרמה בעורמה ותחבולה, קשירת קשר לפשע, השמטת הכנסה, הלבנת הון, עבירות מס, פגיעה בפרטיות, עבירות בנוגע לניהול מאגר מידע ועבירות לפי חוק הגנת הצרכן. על פי החשד, כתוצאה מפעולותיה התקבלה הכנסה בגובה של כ-20 מיליון שקלים, עליהם לא דווח לרשויות המס.

בנוסף, הודעה נמסרה לארבעה חשודים נוספים, בעלי חברות אשר על פי החשד לקחו חלק בתכנית המרמה, כי תישקל העמדתם לדין בעבירות סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במרמה בעורמה ותחבולה, קשירת קשר לפשע, עבירות מס, סיוע להלבנת הון, וחלקם גם בעבירות לפי חוק הגנת הפרטיות והגנת הצרכן. לחשודים אלו מיוחסים מרמה, הלבנת הון ועבירות מס בהיקפים הנעים בין 800 אלף שקלים ועד לעשרה מיליון שקלים.

אישה עם אזיקים 22 ביוני 2017. AP
מרמה בהיקפים של מיליונים/AP

כתב החשדות מייחס לחשודים קשירת קשר למרמה שיטתית באמצעות אנשי קש ושורת חברות שהוקמו על ידם לאורך השנים 2015-2018. החברות - "סופר לייף", "קנייה זהב", "קונים ונהנים", "קנייה בטוחה", "גוד סרוויס" ו-"קנייה לבית" - נועדו על פי כתב החשדות, בין היתר, על מנת להסתיר את ביצוע העבירות ולהתחמק מדיווח ותשלום מס. הם העסיקו עשרות טלפנים, אשר פעלו על פי החשד בהנחייתה של אלימלך.

בפני קורבנות המזימה נטען כי הם חברים במועדון של אחת החברות, ועל כן הם נדרשים מסיבות שונות לשלם, בעיקר באמצעות כרטיסי אשראי, סכומים בגובה אלפי שקלים. תוך שימוש בפרטי התקשרות אותם סיפקה אלימלך, הפעילו הטלפנים לחץ על הקורבנות ולעתים התקשרו שוב ושוב עד שקיבלו את פרטי האשראי שלהם.

לבד מהלבנות הון, שימוש במידע שלא כדין ופגיעה בפרטיות, בפרקליטות מייחסים לחשודים שלל עבירות לפי חוק הגנת הצרכן: אי גילוי פרטים בעסקת מכר, הטעיה בתנאי ביטול העסקה והשפעה בלתי הוגנת, בכך שיצרו קשר טלפוני עשרות פעמים עם מתלוננים, על אף שאלו דרשו כי יחדלו מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully