וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעלת לחץ והפחדה: 5 הואשמו בעוקץ קשישים ב-20 מיליון שקלים

23.7.2020 / 14:11

לפי כתב האישום, החמישה פנו לקורבנותיהם בשיחות טלפון, והציגו מצג שווא לפיו הם חברים רשומים במועדון של חברה, המקנה להם הטבות. בתמורה, הם נדרשו לשלם במרמה אלפי שקלים, לרוב באמצעות אשראי. "פעלו בתכנית מרמה שיטתית ומאורגנת", צוין בכתב האישום

בווידאו: מעצר חשודים בהונאת קשישים/צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתבי אישום נגד חמישה מעורבים בפרשת "עוקץ הקשישים". החמישה - שני אלימלך בת 30, שלי חזז בת 37, מירית דבורה בת 34, אסף דבורה בן 38 ושמעון קטורזה בן 27 הואשמו כי בין השנים 2015 ל-2018 פעלו במסגרת "תכנית מרמה שיטתית ומאורגנת כלפי ציבור קורבנות, לרבות קשישים, בכדי להפיק רווח כספי קל על חשבונם". הרווח הסתכם בכ-20 מיליון שקלים. החמישה הואשמו גם בעבירות מס והלבנת הון.

בכתב האישום נטען כי החמישה פנו לקורבנות בשיחות טלמרקטינג והציגו בפניהם מצג שווא, לפיו הם חברים רשומים במועדון של חברה, שמקנה להם רכישה מוזלת של מוצרים שונים או הנחות. לאחר תקופה בה הקורבנות נהנו לכאורה ממינוי החברות בחינם הם נדרשו לשלם עבור המשך החברות, סך חודשי של מאות שקלים למשך השנתיים הנותרות. בפועל, הקורבנות כלל לא היו חברים באותם מועדונים. על סמך המצג השקרי, הקורבנות נדרשו לשלם סך של אלפי שקלים על החברות במרמה, לרוב באמצעות אשראי.

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
החמישה הואשמו בהצגת מצג שווא בטלמרקטינג מול הקורבנות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

לטענת הפרקליטות, הנאשמים העסיקו עשרות עובדים בתפקידי טלפנים, ששיווקו לקורבנות את תכנית המרמה בדרכים שונות. הם עשו זאת תוך שימוש בתסריט שיחה מובנה ובין היתר באמצעות "שכנועים בלתי פוסקים, הפעלת לחץ, הפחדה והתקשרויות בלתי פוסקות, עד שקיבלו במרמה מהקורבנות את פרטי האשראי שלהם לצורך ביצוע חיוב בסך אלפי שקלים לקורבן".

עוד צוין בכתב האישום כי בשלב מסוים חברת ישראכארט סירבה להעביר תשלומים לנאשמת שני אלימלך. בעקבות זאת, היא השתמשה בנאשמים האחרים כ'אנשי קש" באמצעותם פנתה וקיבלה במרמה שירותי סליקה וכספים על שמם.

אלימלך אף הואשמה שקיבלה את המידע על הקורבנות מתוך מאגרי מידע, ללא הסכמתם ובניגוד למטרה עבורה מסרו אותו מלכתחילה, וסחרה בו עם בעלי עסקים אחרים. כמו כן היא החזיקה במידע בפילוח לפי גיל מבוגר, ישוב ערבי ומוצא רוסי, מידע אישי ורגיש שאינו נמסר על ידי האנשים עצמם, מטעמם או בהסכמתם, ועל כן הואשמה בעבירות לפי חוק הגנת הפרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully