וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרדימו וגנבו את כספם: המשטרה מבקשת עזרה באיתור קורבנות הונאת קשישים

30.1.2020 / 13:05

שני אנשי מכירות מצפון הארץ חשודים כי הגיעו לבתיהן של שתי קשישות דוברות רוסית, התחזו לעובדי קופת חולים וטשטשו אותן כדי לגנוב מהם כרטיסי אשראי ומזומן. המשטרה חושדת כי קשישים נוספים נפלו קורבן להונאה: "אם נתקלתם בקשיש שעבר חוויה דומה, סורו לתחנה"

עושק הקשישים המשטרה עצרה 12 חשודים בגין הונאה ומרמה של קשישים בסכומים הנאמדים במאות אלפי ש'/עריכה: טל רזניק

(בווידאו: מעצר 12 חשודים בגין הונאת קשישים, דצמבר 2018)

המשטרה ביקשה היום (חמישי) את עזרת הציבור באיתור קשישים שנפלו קורבן להונאה בידי שני אנשי מכירות מצפון הארץ. השניים הם ילנה קרוצ'נוק בת ה-47 מנוף הגליל, ויבגני בביץ' בן ה-38 מקריית מוצקין, שעל פי החשד ניצלו את תפקידם, טשטשו והרדימו לפחות שתי קשישות באמצעות כדורים, ואז גנבו מהן כסף וכרטיסי אשראי.

קרוצ'נוק ובביץ', שעבדו יחד בחברה שמכרה ציוד אורתופדי, נעצרו לפני ארבעה ימים. החשד שמעלה המשטרה הוא כי השניים התחזו לעובדי קופת חולים או מוסד רפואי והגיעו למגורי קשישים דוברי השפה הרוסית ברחבי הארץ. בהמשך, הם סיפקו להם כדורי שינה חזקים עד שהקורבנות נרדמו - וגנבו את כספם.

תושבי הצפון ילנה קרוצ'נוק ויבגני בביץ' שחשודים בהונאת קשישים, 30 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
חשודים שטשטשו קשישים וגנבו את כספם. ילנה קרוצ'נוק ויבגני בביץ'/דוברות משטרת ישראל

החקירה נפתחה לפני כחודש, לאחר ששתי קשישות הגישו תלונה. במקרה אחד, עלה חשד לפיו השניים הגיעו לביתה של בת 85 מלוד והציגו עצמם כאנשי מכירות לציוד רפואי, בטענה כי היא זקוקה לטיפול רפואי. הם טשטשו והרדימו את הקשישה במרמה, באמצעות כדורים שנתנו לה, וגנבו ממנה כסף מזומן.

לפי עדות שמסרה הקשישה במשטרה, היא ישנה במשך יומיים, לאחר שלדבריה נטלה את הכדורים שהביאו לה קרוצ'נוק ובביץ'. עם התקדמות החקירה עלה חשד לפיו הונו השניים במקרה אחר ובשיטה דומה, בת 92 תושבת ערד המתגוררת בבית אבות.

במשטרה ניהלו חקירה סמויה אחר השניים, בניסיון להביא ראיות שיקשרו אותם לביצוע העבירות. גורם המקורב לחקירה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי יש חשד שישנם קורבנות נוספים שהשניים הרדימו וגנבו מהם. במשטרה ביקשו מהציבור: "אם נתקלתם בקשיש שעבר חוויה דומה, יש לסור מיד לתחנת המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully