וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טשטשו ולקחו כרטיסי אשראי: שני אנשי מכירות נעצרו בחשד לגניבה מקשישות

27.1.2020 / 19:28

תושב קריית מוצקין ותושבת נוף הגליל נעצרו על ידי המשטרה בחשד שהרדימו באמצעו כדורים שתי קשישות וגנבו את כסף, זאת בזמן שעבדו בחברה למכירת ציוד אורתופדי וניצלו את תפקידם. גורם המקורב לחקירה אמר כי יש חשד לקורבנות נוספים

עושק הקשישים המשטרה עצרה 12 חשודים בגין הונאה ומרמה של קשישים בסכומים הנאמדים במאות אלפי ש'/עריכה: טל רזניק

(בווידיאו: מעצר 12 חשודים בגין הונאת קשישים, אוקטובר)

שני אנשי מכירות מצפון הארץ נעצרו אתמול (ראשון) על ידי המשטרה בחשד שניצלו את תפקידם כדי לגנוב מנשים קשישות. השניים, ילנה קרוצ'נוק בת 47 מנוף הגליל ויבגני בביץ' בן 38 מקריית מוצקין, עבדו יחד בחברה שמכרה ציוד אורתופדי. על פי החשד, הם טשטשו והרדימו לפחות שתי קשישות באמצעות כדורים, ואז גנבו מהן כסף ואת כרטיסי האשראי.

החקירה החלה לפני כחודש, לאחר ששתי קשישות הגישו תלונה במשטרה במקרה אחד, עלה חשד לפיו השניים הגיעו לביתה של קשישה בת 85 מלוד והציגו עצמם כאנשי מכירות לציוד רפואי בתואנה כי היא זקוקה לטיפול רפואי. במשטרה חושדים שהשניים טשטשו והרדימו את הקשישה במרמה, באמצעות כדורים שנתנו לה וגנבו ממנה כסף מזומן.

לפי העדות שמסרה הקשישה במשטרה היא ישנה במשך יומיים לאחר שנטלה את הכדורים שהשניים הביאו לה על פי החשד. עם התקדמות החקירה עלה חשד לפיו הונו השניים במקרה אחר ובשיטה דומה, קשישה בת 92 תושבת ערד המתגוררת בבית אבות.

ידיים אזוקות, ספטמבר 2019. סקוט פיטרסון, GettyImages
"המשטרה פעלה באופן לא חוקי". גבר באזיקים/GettyImages, סקוט פיטרסון

בחודש האחרון ניהלו במשטרה חקירה סמויה אחר השניים בניסיון להביא ראיות שיקשרו את השניים לביצוע העבירות. אתמול בבוקר, הפכה החקירה לגלויה כשחוקרי תחנת לוד עצרו את שני החשודים, ומעצרם הוארך בארבעה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון.

גורם המקורב לחקירה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי יש חשד שישנם קורבנות נוספים שהשניים הרדימו וגנבו מהם. במשטרה ביקשו מהציבור: "אם נתקלתם בקשיש שעבר חוויה דומה, יש לסור מיד לתחנת המשטרה".

אתו גורם הוסיף עוד כי יש בידי המשטרה ממצאים המחזקים את החשדות נגד השניים וכי נבדק האם הם פעלו בשיטה של הגעה לקשישים עריריים עולי חבר המדינות, הרדימו אותם באמצעות כדורים ואז גנבו את כספם. בחקירתם, הכחישו השניים כל קשר לחשדות נגדם.

עוד בוואלה!

טראמפ נפגש עם נתניהו בבית הלבן: "מקווה שכולם יגידו כן לשלום"

לכתבה המלאה

השופטת אמרה כי קיים חשד סביר, אך מתחה ביקורת על המשטרה

שופטת השלום זהר סגל דיבון אמרה בהחלטתה "לאחר עיון בתיק החקירה מצאתי כי קיים חשד סביר לפיו החשודים ביצעו את המיוחס להם". עם זאת, השופטת מתחה ביקורת על המשטרה על כך שלא הוציאה צו מעצר מראש לחשודים, ועל טענת עורכי הדין שלהם כי נשללה מהחשודים הזכות להיוועצות איתם. מנגד, לא בכל המקרים מבקשים במשטרה מבית המשפט מראש צו מעצר. החוק קובע כי ניתן לעכב חשוד לחקירה עד שש שעות במקסימום ובמהלכה להחליט על שינוי הסטטוס ממעוכב לעצור.

גורמים בסביבתה של החשודה, קרוצ'נוק, אמרו כי במשטרה לא הטיחו בה שום ראיה או הוכחה שמצביעה על המעורבות שלה, וכי אין לה מושג על מה מדובר. לפי אותם גורמים, היא הייתה מגיעה לבית הלקוח ומדגימה את המוצרים ולא הייתה מעורבת כלל בתהליך הרכישה עצמו, ללא שום גישה לכספי המכירה. עו"ד ניר רוטנברג המייצג את החשודה אמר כי "מרשתי מכחישה את כל החשדות נגדה מכל וכל. היא משתפת פעולה באופן מלא עם המשטרה ומוסרת גרסה מלאה. החשדות יופרכו בימים הקרובים".

עו"ד ולרי פלוטקין ממשרד עורכי הדין גרגורי שיינפלד שמייצג את החשוד בביץ', אמר כי המשטרה פעלה באופן לא חוקי כאשר עצרה את החשוד ללא צו מעצר, מעבר לכך סירב העו"ד להתייחס ולהגיב בשלב הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully