וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח ישוחרר, וחקירת מותה של אנסטסיה קליין במבוי סתום

20.10.2020 / 17:54

ביהמ"ש קיבל את בקשת המשטרה לשחרר את בן זוגה בטענה כי לפי תוצאות נתיחת הגופה ייתכן ואין קשר ישיר בין מותה של קליין לאלימות שהפעיל נגדה. בנוסף, נבדקות טענות לפגיעות הדדיות בין הזוג. גורמים בסנגוריה הציבורית: האישה חששה לגשת לביה"ח כי לא החזיקה באשרת שהייה

בווידאו: דימיטרי ציגנוק, החשוד ברצח זוגתו אנסטסיה קליין, שוחרר למעצר בית/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

דמיטרי ציגנוק, החשוד ברצח בת זוגו אנסטסיה קליין, ישוחרר ממעצר בתנאים מגבילים. נציג המשטרה בדיון בבית משפט השלום בתל אביב, רס"מ קובי הרשקוביץ, אמר כי לפי תוצאות נתיחת הגופה ייתכן ואין קשר ישיר בין מותה של קליין לבין אירוע קודם בו הוכתה על ידי ציגנוק. לדברי הרשקוביץ, "התמונה הראיתית עדיין לא בהירה".

בכך, מגיע תיק החקירה על נסיבות מותה של האישה, אזרחית אוקראינה בת 52, למבוי סתום.

אנסטסיה קלין, נפטרה לאחר אלימות שחוותה מצד בן זוגה. ללא, צילום מסך
חקירת נסיבות מותה נמשכת. קליין/צילום מסך, ללא

השופטת ענת יהב דחתה את בקשת הסנגוריה הציבורית לשחרר את ציגנוק ללא תנאים מגבילים. "אינני יכולה להתעלם מהחשדות שנותרו, שהם כשלעצמם חשדות חמורים מאוד, שבסופו של יום הביאו למותה של הקורבן", ציינה. היא הורתה לשחרר אותו למעצר בית מלא עד לסוף החודש, בנוסף לאיסור יציאה מהארץ, ערבות עצמית וערבות צד ג' על סך 3,000 שקלים.

לפי המשטרה, לא ברור מה הוביל למותה של קליין. בשלב זה נבדקות טענות על פגיעות הדדיות בין בני הזוג, ועל כך שפגיעתו של ציגנוק בבת זוגו לא הייתה מכוונת. נציג המשטרה הוסיף כי קיימות עוד פעולות חקירה רבות לבצע, דבר שייקח זמן רב, וכי בשלב זה אין הצדקה חוקית להמשיך להחזיק את החשוד במעצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למשטרה לא ברור מה הוביל למותה של האישה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת החקירה טען נציג המשטרה בבית המשפט כי ציגנוק הגיע לבית החולים איכילוב שבו אושפזה קליין, כשהוא לבוש במדי שב"ס במטרה "לגמור את העבודה". גורמים בסנגוריה הציבורית המעורים בפרטים דחו את טענת המשטרה, ואמרו שציגנוק הגיע לבית החולים כדי לדרוש בשלומה. הם אף טענו כי הוא כלל לא לבש מדי שב"ס, אלא חולצה כחולה ומכופתרת, ככל הנראה של חברת שמירה, שאותה הוא השאיל מחבר ולא במטרה להתחזות.

אותו גורם הוסיף כי אין לו כל ספק שלחשוד אין שום קשר למותה של קליין. לדבריו, מה שהרג אותה זה הפחד להגיע לבית חולים ולקבל טיפול, משום שהיא נפצעה ולא טופלה. הוא הבהיר כי הסיבה לפחד הייתה שלא הייתה לה אשרת שהייה בארץ, ולכן חששה להגיע לקבל טיפול רפואי. הגורם סיכם כי הזיהום שהתפתח בגופה הוא זה שהרג אותה.

עו"ד ניר אלפסה, שמייצג את ציגנוק מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקש מהשופטת לשחררו ללא תנאים מגבילים, וציין כי תוצאות הנתיחה הפתולוגית מחזקות את טענתו, לפיה החבלה על גופה של אנסטסיה נגרמה מתאונה ולא מחבלה מכוונת. סנגוריו של ציגנוק טענו בבית המשפט כי השניים כלל לא היו בני זוג, אך במשטרה מתעקשים כי מהעדויות שאספו הם היו זוג לכל דבר.

אלפסה ודימה אניקין שמייצגים מטעם הסניגוריה הציבורית את ציגנוק מסרו כי "כפי שטענו לכל אורך הדרך, דימיטרי אינו אחראי לפציעתה ומותה הטראגי של המנוחה. בפעם השלישית במהלך החקירה, המשטרה ביקשה לשחרר את דימיטרי, בגלל החלשות החשדות נגדו. מכיוון שמדובר באדם נעדר כל תמיכה משפחתית או חברתית, ושחי בשולי החברה, אין ביכולתו להשיג את הערבויות שיאפשרו את שחרורו בפועל. אנו פועלים למציאת פתרון שיאפשר את מימוש החלטת בית המשפט לשחררו למעצר בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully