וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מנהלי תלמודי תורה שנפתחו בניגוד להנחיות נחקרו בחשד להפצת הנגיף

19.10.2020 / 21:21

במקרה אחד, החקירה נפתחה לאחר ששוטרים שביקרו במוסד בירושלים הבחינו כי אחת הכיתות בו פועלת. בנוסף לחקירה, המנהל נקנס ב-5,000 שקלים. להגנתו טען כי מדובר בתלמידים עם בעיה רגשית שזקוקים למפגש הזה. מנהל תלמוד נוסף מבית שמש נחקר גם הוא

בווידאו: בניגוד להנחיות נפתחו תלמודי התורה בערים האדומות/צילום: רוני כנפו, יותם רונן ויואב איתיאל

מנהל תלמוד תורה בשכונת רמת שלמה בירושלים נחקר היום (שני) במשטרה בחשד להפצת נגיף הקורונה. זאת, לאחר שהמוסד חידש את הלימודים בניגוד להנחיות משרד הבריאות. המנהל טען כי הפעיל את הלימודים רק בכיתה אחת, וכי מדובר בתלמידים עם בעיה רגשית. הוא נקנס ב-5,000 שקלים. בנוסף לו, גם מנהל של מוסד בבית שמש שפתח את שעריו נחקר במשטרה ושוחרר.

גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי החקירה נפתחה בעקבות סיור שערכו שוטרים בשכונה, במהלכו נכנסו למוסד וראו כי אחת הכיתות בו פועלת, למרות שנאסרו הלימודים במוסדות חינוך יסודיים. מנהל המוסד זומן לתחנת המשטרה, שם הוא נחקר בעבירה של הפצת מחלה, נלקחו ממנו טביעות אצבע והוא נקנס.

בניגוד להנחיות תלמידי ישיבת תלמוד תורה חכמת שלמה ,ירושלים, חוזרים ללימודים, 18 באוקטובר 2020. רוני כנפו
תלמוד תורה בירושלים שנפתח בניגוד להנחיות, אתמול/רוני כנפו

המנהל טען להגנתו כי הפעיל את הלימודים רק בכיתה אחת היות ולתלמידי הכיתה ישנה בעיה רגשית שבגינה הם נדרשו למפגש. לטענתו, לא היה ניתן לקיים את אותו מפגש בתנאי החום. זה אינו המקרה היחיד היום שבו המשטרה זימנה לחקירה מנהל מוסד חרדי. גם בבית שמש זומן היום מנהל לחקירה, אחרי שהמוסד בראשותו חידש את הלימודים. הוא נחקר בתחנה המשטרה ושוחרר.

בניגוד להנחיות תלמידי ישיבת תלמוד תורה חכמת שלמה ,ירושלים, חוזרים ללימודים, 18 באוקטובר 2020. רוני כנפו
המנהל טען להגנתו כי לילדים יש בעיה רגשית. תלמוד תורה בירושלים, אתמול/רוני כנפו

החקירות נפתחו ברקע חידוש הלימודים במוסדות חינוך חרדיים ברחבי הארץ החל מאתמול - גם בערים אדומות ובניגוד להנחיות. זאת, בעקבות הוראת מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי, לחדש את הלימודים בתלמודי התורה. הוראת הרבנים ניתנה אחרי שבשבוע האחרון ניסו נציגי הציבור הליטאי, וכן אדמו"רים המנהיגים את הזרם החסידי, לנהל משא ומתן עם הממשלה על פתיחה בהסכמה, אך לא הגיעו להבנות.

מוסדות החינוך החרדיים שנפתחו מזוהים בעיקר עם הזרם הליטאי והחסידי במגזר החרדי. לעומתם, רוב הציבור הספרדי מקפיד על שמירת ההנחיות, והתלמודים שמשתייכים לרשת החינוך של ש"ס נותרו סגורים - בהמשך להנחיית הרב שלום כהן, ראש מועצת חכמי התורה של התנועה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully