וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכתה בהפגנה נגד נתניהו בחיפה, ונעצרה בעקבות תלונה נגדית מצד החשוד בתקיפה

עודכן לאחרונה: 19.10.2020 / 16:29

המפגינה שהותקפה הובאה לחקירה, אחרי שהחשוד התלונן כי תקפה אותו בחזרה. לדבריה, השליכה לעברו כף שהייתה בידה אחרי שירק עליה. למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרה, בית המשפט הורה על שחרורה. "מעשה בלתי נתפס מצד משטרת ישראל", אמר עורך דינה. גם החשוד השתחרר

בווידאו: מפגינים מותקפים בשכונת בת גלים בחיפה/מערכת וואלה! NEWS

צעירה בת 22 שהותקפה בהפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשכונת בת גלים בחיפה נעצרה אתמול (ראשון) בחשד לתקיפה נגדית וגרימת נזק לרכוש. זאת, לאחר שהחשוד בתקיפתה, בן 25, הגיש נגדה תלונה בה טען כי תקפה אותו, ולאחר שסיפרה כי זרקה לעברו כף. בדיון בבית משפט השלום בעיר הוחלט על שחרורה, בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרה בחמישה ימים. כשעה לאחר מכן, שוחרר אף הוא בתנאים מגבילים.

"מהסרטונים עולה כי החשודה אכן הגיבה לפרובוקציה מצד מפגינים שעמדו בהפגנה נגדית והשליכה לעברם כלי אוכל, אך לאחר שאחד מאותם מפגינים ירק עליה", אמרה סגנית נשיא בית המשפט, השופטת טל תדמור-זמיר, שעיינה בתיק החקירה שהוגש לה על ידי רס"ב שרון זאושניצר מטעם המשטרה. "רוצה לומר כי איני סבורה שנשקפת מהחשודה מסוכנות כלשהי", קבעה, והוסיפה כי לא שוכנעה מטענת חוקרי תחנת חיפה כי שחרורה עלול לשבש את החקירה.

מתוך תיעוד תקיפת מפגינים בחיפה - 17 לאוקטובר 2020. צילום מסך, צילום מסך
התקיפה בהפגנה בבת גלים, בשבת/צילום מסך, צילום מסך

שוטרים שהגיעו אמש לדירתה של הצעירה מסרו לה כי היא חשודה שתקפה את הגבר שתועד בסרטון כשהוא יורק עליה והביאו אותה לחקירה בתחנה. לפי המשטרה, "בתום בחינת כלל העדויות, התלונות שהתקבלו ובחינת הסרטונים, נעצרה אמש חשודה נוספת בחשד למעורבות באירוע, כאשר על פי החשד השליכה חפץ לעבר החשוד הראשון וגרמה נזק לטלפון נייד של מפגינה אחרת".

"מדובר במעשה בלתי נתפס מצד משטרת ישראל", אמר עו"ד דניאל חקלאי, המייצג אותה עם עו"ד אושרת קירמה ועו"ד תומר בן חמו. "מפגינה למען שלטון החוק ונגד שחיתות נתניהו, מותקפת בידי מעריץ נתניהו בהמשך למכלול תקיפות חמורות מצד מעריצי נתניהו כלפי מפגינים נגד ראש הממשלה ברחבי המדינה". לדבריו של חקלאי, "היא סופגת יריקה. הדבר מתועד. ובמקום להתייחס אליה כקורבן עבירה, היא נעצרת, נחקרת כחשודה ומובאת לבית המשפט. זו באמת חרפה".

"אין חמור ממעצר שווא של מפגינה נגד השלטון לאחר שזו הותקפה באמצעות יריקה", הוסיפו פרקליטיה, "הגעת שוטרים לביתה, מעצרה לאורך הלילה ובקשת המעצר למשך חמישה ימים נוספים שנדחתה בידי בית המשפט, הם ביטוי לחוסר שיקול דעת חמור בקרב גורמים במשטרת חיפה ואף ביטוי לניסיון הפחדה ויצירת אפקט הרתעה מול מפגינות ומפגינים אמיצים למען הדמוקרטיה".

עוד בוואלה!

שני צעירים נעצרו בחשד לתקיפת מפגינים בחיפה ובירושלים

לכתבה המלאה

אברהם אביחי דהן, בן ה-25 החשוד בתקיפת המפגינה, נעצר אתמול אחרי שבתיעוד שהופץ נראו תומכי ליכוד נוהגים באלימות כלפי המפגינים בחיפה. דהן, תושב שכונת בת גלים, הוא איש צבא קבע ביחידה קרבית.

סניגורו, של דהן, עו"ד אסי פיסו, הציג לשופטת סרטון בו לדבריו נראה האבא של החשוד "עם תינוקת ביד, והחשודה בתיק צורחת לעברו ויורקת". אולם, סגנית נשיא בית המשפט, השופטת טל תדמור זמיר העירה כי "לא רואים בסרטון שהאב מחזיק תינוקת ולא רואים שהחשודה יורקת עליו".

"לדידי אדם שנוקט אלימות כלפי אדם אחר, המממש את זכותו להפגין, מעיד על עצמו כמסוכן כלפי הציבור", ציינה השופטת טל תדמור זמיר, אך יחד עם זאת קבעה כי "במקרה דנן ניתן לאיין את אותה מסוכנות תוך פגיעה פחותה בחירותו". היא הורתה על שחרורו בתנאי שלא יתקרב למפגינה המדוברת, ששוחררה שעה קלה קודם לכן, וכן אסרה עליו להתקרב למקום שבו נערכת הפגנה במרחק שיפחת מחצי קילומטר למשך 14 יום.

עו"ד פיסו אמר לוואלה! NEWS כי "מדובר בעוד מעצר תקשורתי ומיותר של משטרת ישראל". הוא האשים כי הצעירה "יצרה פרובוקציה ותקפה באופן מילולי קשה את אביו של החשוד. הלקוח שלי לא השתייך לאף קבוצה ולא היה חלק משום הפגנה, הוא בסך הכל היה בדרכו לתפילה בבית הכנסת השכונתי. אני מברך על החלטתו של בית המשפט הנכבד שהורה על שיחרורו".

מפגינים נגד הממשלה צועדים אבן גבירול צפונה ועוברים את המחסומים, כיכר רבין, תל אביב 17 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הפגנה נגד נתניהו בתל אביב, בשבת/ראובן קסטרו

המפגינה סיפרה כי בהפגנה נגד הממשלה בערב שבת, הוא וקרוב ל-20 איש נוספים ניצבו על המדרכה מעבר לכביש והפגינו בעד נתניהו, אך "כל הזמן עברו את הכביש לכיווננו כדי לעורר פרובוקציות, התקרבו אלינו בקללות ובאיומים שגלשו גם לאלימות פיזית".

לדבריה, היא התקרבה לאחד הגברים, "כדי להגיד לו לחזור לצד שלו מעבר לכביש בלי לעורר פרובוקציות ולהתרחק מאיתנו שני מטר". אז, סיפרה, הבחור סירב וביחד עם חברו איימו עליה "שיפוצצו לי את הראש וירסקו לי את כל העצמות בגוף".

ככל הנראה, היא נחקרת בעקבות תגובתה אחרי שהתוקף ירק עליה. "אני מודה שמעצבים וזעם שהתפרץ זרקתי עליו את הכף שהייתה לי ביד, שהבאתי מהבית על מנת לעשות רעש ולתמוך בהפגנה", הודתה. "ואז, כל שאר החבורה עברה לצד שלנו התחילה להרביץ לי. הרגשתי מכה חזקה בראש מאחור".

כמו כן, אמרה כי אישה נוספת צבטה אותה, תלשה את שיערה והכתה אותה בחזה, ואיימה עליה מילולית. "אני יודעת איפה את גרה. אנחנו נבוא אליך", נאמר לה. צעירים נוספים שהיו במקום סימנו לעברה תנועות שיסוף על גרונם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "האירוע המדובר הינו אירוע חריג אשר נמצא כעת בהליך משפט אזרחי. משרת הקבע נקרא לשיחת בירור אצל מפקדיו ובהתאם לממצאיה יוחלט על המשך הטיפול. צה"ל מגנה כל אירוע אלימות בקרב משרתיו".

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully