וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם תעופה בין ישראל לאמירויות: 28 טיסות שבועיות מנתב"ג לדובאי ואבו דאבי

18.10.2020 / 18:14

במסגרת הסיכום, שייחתם רשמית בעוד יומיים במעמד נתניהו, יתאפשרו גם טיסות שכר ללא הגבלה לנמל התעופה רמון ועשר טיסות מטען מדי שבוע. הטיסות מתוכננות לצאת לפועל בתוך שבועות בודדים, ולפי הערכות בענף, מחיר כרטיס ינוע סביב 300 דולרים

בווידאו: אישור הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

משרד התחבורה סיכם היום (ראשון) עם משרד התחבורה של איחוד האמירויות הערביות על הסדר תעופה, שבמסגרתו יצאו 28 טיסות שבועיות מנמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי ודובאי. ההסכם צפוי להיחתם בטקס רשמי מחרתיים בנתב"ג. תחילת הטיסות מתוכננת לצאת לפועל בתוך שבועות בודדים.

הסכם התעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות, מגיע בעקבות החתימה על "הסכם אברהם" בבית הלבן בספטמבר האחרון. במסגרת ההסכם, שייחתם באופן רשמי מחרתיים בנתב"ג ובמעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יתאפשרו 28 טיסות מדי שבוע בין ערי האמירויות לנתב"ג, וכן טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל התעופה רמון הסמוך לאילת. בנוסף לכך, יתאפשרו עשר טיסות מטען שבועיות בין המדינות.

עם זאת, בטרם יחלו הטיסות, עומד שלב מכריע של קביעת התדירויות לקווים. כפי שפורסם בעבר, בכוונת חברת ישראייר להפעיל טיסה יומית לאמירויות, בעוד חברת אל על טרם פרסמה מהן תכניותה לקו התעופה החדש.

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נחיתת המשלחת הישראלית הראשונה באבו-דאבי, בסוף אוגוסט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

להערכת גורמי המקצוע ברשות התעופה האזרחית, קיימת התעניינות מסחרית רבה מצד חברות התעופה בשני הצדדים, וקיים צפי שהטיסות הישירות יתחילו כבר בתוך כמה שבועות. ההערכות בענף מדברות על עלות של כ-300 דולר לכרטיס וזמן הטיסה עומד על כשלוש שעות. הסכם התעופה יאפשר תיירות, מסחר ועסקים בין המדינות, והוא אחד הפירות הראשונים של הסכם השלום.

עם זאת, נושא אשרות הכניסה בין ישראל לאיחוד האמירויות טרם הוסדר. ויזות לביקור במדינות אלו מופקות עבור בעלי דרכונים שאינם ממדינות מסוימות ובכללן ישראל - על ידי חברות התעופה עצמן. החברות הישראליות עדיין לא קיבלו את האישור להנפיק ויזות כאלה.

עוד בוואלה!

החתונה החגיגית בוושינגטון הסתיימה בלי סוד אפל. עתה מתחיל החלק הקשה באמת

לכתבה המלאה
מטוס השלום של חברת "ישראייר", שאותו מייעדת החברה לטיסת לדובאי ואבו דאבי. 18 באוקטובר 2020. דוברות ישראייר, אתר רשמי
"מטוס השלום" של חברת ישראייר, המיועד לטיסות לאמירויות/אתר רשמי, דוברות ישראייר

שרת התחבורה מירי רגב, בירכה על ההסכם. "זהו יום היסטורי ומרגש למדינת ישראל, החווה את תחילתו של גל פריחה כלכלי עם שווקים חדשים ופתיחת השמיים ליעדים חדשים, מרתקים ומלהיבים", אמרה.

עוד ביקשה רגב, "להודות לכל הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה, ברשות התעופה וברשות התעופה האזרחית שהביאו את ההסכם לידי גמר במהירות שיא, ומאחלת בהצלחה לכל חברות התעופה הישראליות שיייסדו את הקווים החדשים לאבו דאבי ודובאי, ובהמשך למדינות נוספות במפרץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully